Spørgsmål om æl og luteralfasen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej piger..

Håber nogen kan hjælpe.. Vil bare høre om det er muligt at få æl på dag 18 og mens allerede 10 dage efter hvor pletblødning allerede begynder to dage før mens..?

Jeg ved godt at det med at der går 14 dage fra æl til mens er en retningslinjen men den har passet på mig da jeg testede for æl.. Og at den kan være nogle dage længere osv. men kan den også være kortere?

på forhpnd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

morbibi

Anonym skriver:

Hej piger..

Håber nogen kan hjælpe.. Vil bare høre om det er muligt at få æl på dag 18 og mens allerede 10 dage efter hvor pletblødning allerede begynder to dage før mens..?

Jeg ved godt at det med at der går 14 dage fra æl til mens er en retningslinjen men den har passet på mig da jeg testede for æl.. Og at den kan være nogle dage længere osv. men kan den også være kortere?

på forhpnd tak.

Er ikke helt sikker, men mener en læge engang fortalte mig, at hvis mine æg var knap så gode, så kunne de gå til grunde ca 10 dage efter ÆL lig med menstruation

Anmeld

17. maj 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Er ikke helt sikker, men mener en læge engang fortalte mig, at hvis mine æg var knap så gode, så kunne de gå til grunde ca 10 dage efter ÆL lig med menstruation

Tak for svar. kom selv lige til at tænke på det med de 10 dage. Men der er sp meget at huske på ang. æl.

Hvis de ikke var for gode? - Har været gravid 2 gange men mistet begge gange... :/

Anmeld

17. maj 2012

smlmea

En sund længde er 12 dage (fra trukket ÆL dag og 1.mens dag),dog kan man godt blive gravid hvis periode bare er 10 dage,men det kræver man ikke bløder på nogen måde inden de 10 dage er gået,så hvis din periode er 10 dage,og du begynder at pletbløde på 8.dagen,så ville jeg gå til lægen,og få udskrevet crinone,for ellers kan du i værste tilfælde vente på graviditet i lang tid forgæves.

Anmeld

17. maj 2012

Anonym trådstarter

smlmea skriver:

En sund længde er 12 dage (fra trukket ÆL dag og 1.mens dag),dog kan man godt blive gravid hvis periode bare er 10 dage,men det kræver man ikke bløder på nogen måde inden de 10 dage er gået,så hvis din periode er 10 dage,og du begynder at pletbløde på 8.dagen,så ville jeg gå til lægen,og få udskrevet crinone,for ellers kan du i værste tilfælde vente på graviditet i lang tid forgæves.

Hold da op. Kan man bare sådan lige pludselig blive syg dernede. Jeg har været ret fertil imens vi har prøvet. Har været gravid 2 gange indenfor 11 måneder. Men mistet begge.

Jeg ved ikke om jeg havde æl på dag 18 har bare de sidste måneder fået smerter i begge sider af underlivet og så meget slim som jo kunne tyde på æl. Men havde også meget slim omkring dag 14.
Tester for æl i næste måned og håber ikke at hvad du forskriver er hvad der sker.

Anmeld

17. maj 2012

smlmea

I hvilken uge har du mistet?

En kort periode fra ÆL til mens,er pga. progesteron mangel,som er det graviditets bevarende hormon,og hvid du bløder for tidligt,stemmer dette desværre også fint over ens med,at du har mistet før.

Ja desværre kan det bare komme lige pludeselig.

Mit kom efter fødsel af min datter,så jeg får progesteron fra ÆL af,og frem til test dag.

Anmeld

17. maj 2012

Anonym trådstarter

smlmea skriver:

I hvilken uge har du mistet?

En kort periode fra ÆL til mens,er pga. progesteron mangel,som er det graviditets bevarende hormon,og hvid du bløder for tidligt,stemmer dette desværre også fint over ens med,at du har mistet før.

Ja desværre kan det bare komme lige pludeselig.

Mit kom efter fødsel af min datter,så jeg får progesteron fra ÆL af,og frem til test dag.

Første gang blev det opdaget 8+3 den var gået til omkring uge 4-5.
Amben gang dødede den 7+4 opdaget 9+0. Har fået medicinsk abort hver gang.

Jamen hvad gør jeg så? Lægen vil først hjælpe når vi har mistet 3 gange eller været uden graviditet i 1 år.

Øv øv. At det pludselig kan komme.

Er ked ad at høre at du bøvler med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.