Hjælp mig ! Alt mislykkes da også bare :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Muffin_girl

Ja nu lavede jeg en debat med lagkage fyld, og nu kunne jeg ikke nære mig.. Så måtte igang med en lagkage..

Jeg bagte bunde.. For 1 gang! MEN de hævede altså næsten ikke
Så jeg tror ikke jeg kan få 3 bunde.. Men kun 2.. Så jeg tænker om jeg bare kan ligge de 2 slags fyld oven på hinanden.. Eller om jeg skal løbe risikoen og prøve at skære heellt tyndt ?

Kan daim cremen godt piskes op efter kun 3 timer i køleskabet ?

(har smeltet daim marabou i fløde)

Så har jeg lavet en bærmix med fløde, husblas og hvid chokolade..

Er det rigeligt hvis den også står i 3 timer?

Da kagen skal ligges sammen i aften.. Så jeg kan tage den med imorgen til familie halløjsa  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

igt

Hej

Du kan godt lægge 2 slags fyld oven på hinanden, hvis du er omhyggelig og forsigtig. Jeg ville nok starte med bærmoussen glatte laget flot og helt lige og så stille den i køleskabet i et par timer eller tre. Derefter piske chokolademoussen stiv og smørre/lægge den forsigtig oven på bærmoussen og så på med den sidste bund og så ville jeg smide den i fryseren et par timer så den er helt stiv når den skal smørres op 1.ste gang. 

Anmeld

16. maj 2012

roenlund

jeg ville ikke prøve at piske daim mousse efter kun 3 timer, tror ikke den er ordenlig kold...

Anmeld

16. maj 2012

Muffin_girl

igt skriver:

Hej

Du kan godt lægge 2 slags fyld oven på hinanden, hvis du er omhyggelig og forsigtig. Jeg ville nok starte med bærmoussen glatte laget flot og helt lige og så stille den i køleskabet i et par timer eller tre. Derefter piske chokolademoussen stiv og smørre/lægge den forsigtig oven på bærmoussen og så på med den sidste bund og så ville jeg smide den i fryseren et par timer så den er helt stiv når den skal smørres op 1.ste gang. 

Tak for hjælpen .. Jeg må prøve mig frem.. Ellers må jeg sku et smut indenom bageren på vejen  

Anmeld

16. maj 2012

Muffin_girl

roenlund skriver:

jeg ville ikke prøve at piske daim mousse efter kun 3 timer, tror ikke den er ordenlig kold...

Okay .. Jeg må prøve mig frem .. Og se hvad der sker Ellers er der en bager på vejen jo

Anmeld

16. maj 2012

mariamiss6

AalborgPigen skriver:

Okay .. Jeg må prøve mig frem .. Og se hvad der sker Ellers er der en bager på vejen jo

du kan hurtig-køle chokoladecremen i fryseren... Bare husk at røre en gang imellem, så den ikke kommer til at fryse, eller sætter krystaller... Så snart den er gennemkold skal du tage den ud af fryseren, og evt. stille den i køleskabet, eller bare bruge den med det samme....

Anmeld

16. maj 2012

Muffin_girl

mariamiss6 skriver:

du kan hurtig-køle chokoladecremen i fryseren... Bare husk at røre en gang imellem, så den ikke kommer til at fryse, eller sætter krystaller... Så snart den er gennemkold skal du tage den ud af fryseren, og evt. stille den i køleskabet, eller bare bruge den med det samme....

Jeg har haft den i fryseren i 30 min,. Og nu virker den helt kold  

Og så valgte jeg at bage en bund mere.. Det andet kan jeg ikke holde ud  

Anmeld

16. maj 2012

mariamiss6

AalborgPigen skriver:

Jeg har haft den i fryseren i 30 min,. Og nu virker den helt kold  

Og så valgte jeg at bage en bund mere.. Det andet kan jeg ikke holde ud  

Anmeld

19. maj 2012

Pige2009

Blev den god?  Billeder modtages gerne...

Anmeld

19. maj 2012

Muffin_girl

Baagøe skriver:

Blev den god?  Billeder modtages gerne...

Altså min daimcreme skiltes  

Og min sidste bund blev hård.. 

MEN den første bund jeg skar over, blev super lækker. Og så piskede jeg ekstra fløde, hakket jordbær og hakket hvid chokolade i bærmoussen. 

SÅ smækkede jeg creme ind i midten af bundene. Ovenpå.. Og da jeg serverede den puttede jeg hakkede mandler, hakkede jordbær og hakket hvid chokolade oven på.. Det så sku ret godt ud

Og alle sagde de smagte godt, og kunne ikke forstå alle de fejl jeg snakkede om.. Har ikke engang nogle billeder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.