hvordan gør vi det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Kan man evt. ikke få præsten til at sige det i de praktiske ord?

Ellers ville jeg stille mig op enten i kirken eller før maden og sige det som det er

Hmm det ved jeg ikke om vi kan... Den vil jeg da ihvertfald overveje!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Vi spekulerede i det samme da vi skulle holde navnefest for Isabel - det var slet ikke noget problem, for vi lagde ikke op til at folk skulle holde hende, den tid hun var vågen var hun på enten min eller min mands arm og ingen spurgte om de måtte holde hende.

Vi har nogle familie medlemmer der ikke vil spøger men bare rive ham ud af armene på os

Anmeld

16. maj 2012

Hvem?

Laijona Äiti skriver:

Det synes jeg ikke man kan tillade sig at bede præsten sige og der kan jo være andre der også holder dåb samme tid i kirken.

Til TS: Jeg ville ikke gøre det til noget stort og sige højt at barnet ikke skal på runde, i kan jo lade være med at give baby i armene på gæsterne så går det vel helt naturligt, desuden må folk have en situatinsfornemmelse og vide at det ikke er praktisk for barnet.

Så i de vågne tider så hold barnet i jeres arme så hin føler tryghed og når hin skal sove læg hin væk hvor der er ro.

God fest

Jo da, præsten siger vel alle mulige "praktiske" ting til de forskellige familier (det gør de hvert fald her)

Eller som sagt, så inden i går til bords...

Anmeld

16. maj 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Vi har nogle familie medlemmer der ikke vil spøger men bare rive ham ud af armene på os

Netop derfor ville jeg forhøre mig ved præsten, så er folk informeret inden i forlader kirken

Anmeld

16. maj 2012

lio

Anonym skriver:

Tak for svar... Men det er lige der problemet kommer, vi har nogle familie medlemmer der kun tænker på sig selv og sine lyster og ikke hvad der evt. Er bedst for børn mm. Og de vil ikke spøger de vil bare kommer og rive ham ud af armene på os!

Okay, med den type gæster så må jeg hoppe med på at sige det højt evt. inden i sætter jer til bords. evt. allerede få det luftet til de nærmeste når snakken kommer ind på dåben. (hvis det er blevet luftet et par gange virker det måske mere naturligt at sige højt og nogle har så allerede hørt jer sige det)

Bare husk at få det sagt pænt men uden det er pakket ind i misforståelser.

eksempel: "Tak fordi i ville komme, bla bla.. Da Lille .... er meget følsom, kan alle jer dejlige gæster være lidt af en mundfuld for hin, idet mange af jer gerne vil hilse, men for at det ikke skal blive en lang dag med en stresset/skrigende baby så håber vi i forstår at vi ønsker i kommer på besøg en anden dag og kan hilse ordenligt på hin så dagen idag forbliver i rolige omgivelser." eller noget lign.

Anmeld

16. maj 2012

lio

Hvem? skriver:

Jo da, præsten siger vel alle mulige "praktiske" ting til de forskellige familier (det gør de hvert fald her)

Eller som sagt, så inden i går til bords...

Jeg har kun hørt præster sige ting for familien hvis der kun er én familie i kirken, men ikke hvis der er flere der skal have sagt info til gæster, det går jo ikke til en dåb eller konformation. Så bliver gæsterne da forvirret om hvem dem info var til osv.

(med mindre det er en lille by hvor de er heldige det kun er dem der har dåb den dag)

Anmeld

16. maj 2012

Hvem?

Laijona Äiti skriver:

Okay, med den type gæster så må jeg hoppe med på at sige det højt evt. inden i sætter jer til bords. evt. allerede få det luftet til de nærmeste når snakken kommer ind på dåben. (hvis det er blevet luftet et par gange virker det måske mere naturligt at sige højt og nogle har så allerede hørt jer sige det)

Bare husk at få det sagt pænt men uden det er pakket ind i misforståelser.

eksempel: "Tak fordi i ville komme, bla bla.. Da Lille .... er meget følsom, kan alle jer dejlige gæster være lidt af en mundfuld for hin, idet mange af jer gerne vil hilse, men for at det ikke skal blive en lang dag med en stresset/skrigende baby så håber vi i forstår at vi ønsker i kommer på besøg en anden dag og kan hilse ordenligt på hin så dagen idag forbliver i rolige omgivelser." eller noget lign.

Anmeld

16. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

vi skal snart holde dåb og står med et dilemma, vi vil IKKE ha at vores søn går fra arm til arm da han er en sensitiv lille dreng og da vi ikke ser det det i hans intresse, men hvordan får vi det sagt til folk så de forstår det men uden at folk bliver såret?

så vil jeg heller de holder når vi ser dem en anden dag uden alt det hullum hej.

Jeg ville måske skrive i invitationen

Og da .... er en meget sentitiv dreng, og der er mange mennesker, skal i ikke gøre jeg store forhåbninger om han bliver sendt "på rundte"

eller sådan noget i den stil

Anmeld

16. maj 2012

Mumto3

Hmm...først tænkte jeg at jeg synes det var lidt mærkeligt at sige det højt, f.eks. inden man går til bords , men efter at have læst alle indlæggene, synes jeg det er en rigtig god ide!

Det er meget lettere at sige Nej 'ud i luften' og henvendt til alle, end når man står overfor en konkret person der gerne vil holde baby og så skulle sige: Nej, du må ikke holde baby nu, men du må godt en anden dag. Så jeg stemmer for at sige det højt inden i sætter jer til bords.

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Rigtig mange tak for alle jeres svar...

Og tak for alle de gode råd, helt sikkert nogen vi kan bruge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.