Vores kat har ændret adfærd :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.447 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

DenLykkelige

Vi har en hunmis herhjemme som normalt er indekat, men efter vi er flyttet er hun blevet udekat (mere eller mindre ved uheld)..

Vi ved godt katte kan blive mindre kælen ved at være udekat, men hun er begyndt at blive meget doven/træt, hun sover faktisk hele dagen.. Og endda i hendes huler (som hun aldrig før har benyttet)..

Samtidig spiser hun mindre, men er blevet rundere??

Er det bare mig, eller lyder det som om hun er med killinger????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

MortilElias2010

DenLykkelige skriver:

Vi har en hunmis herhjemme som normalt er indekat, men efter vi er flyttet er hun blevet udekat (mere eller mindre ved uheld)..

Vi ved godt katte kan blive mindre kælen ved at være udekat, men hun er begyndt at blive meget doven/træt, hun sover faktisk hele dagen.. Og endda i hendes huler (som hun aldrig før har benyttet)..

Samtidig spiser hun mindre, men er blevet rundere??

Er det bare mig, eller lyder det som om hun er med killinger????

Hvis hun ikke er steriliseret, så kan hun meget vel være! 

Prøv at mærke stille og nænsomt på hendes mave, så kan det nogen gange mærkes om der er små kugler indeni. Alt afhængig af hvor langt hun er henne. 

Det lyder lidt som om hun bygger rede.. men det kan også være falsk alarm og at hun bare  er som de fleste katte - ude om natten, sover om dagen  

Anmeld

16. maj 2012

Satans

Tjo, det lyder da ikke utænkeligt Det passer også okay med tidspunktet for løbetiden, og så til at hun skal have killinger.

Man plejer at kunne se om det er killinger ved at de er runde om maven og tyndere ved ribbenene, hvis du forstår

Anmeld

16. maj 2012

Nessie

Har aldrig haft en gravid kat, så dét aner jeg intet om, men måske har hun fundet et andet sted, hvor hun også får noget at spise, og så bliver hun jo nok generelt mere træt, når hun får brugt energi udenfor.

Men hun kan jo også sagtens være med killinger, i så fald går der jo ikke ret lang tid før I finder ud af det

Anmeld

16. maj 2012

UnderCover37

Hvis du har en hunkat der ikke er eneutraliseret og kommer ud, kan du næsten 100% regne med killinger efter en løbetid...

Men, at hun sover meget om dagen og har valgt nye sovesteder behøver nu ikke være så mærkeligt.

Vores hankat (neutraliseret) som er ude hele natten sover fra omkring kl 7 om morgenen til 20-21 stykker om aftenen inden han står op.
Han bruger som regel altid sengen i gæsteværelset, eller under den. 

Hunkatten (neutraliseret) er mere en kat der render ud og ind både om natten og om dagen men hun sover også rigtigt meget.
Hun er så en kat der flytter rundt mht sovepladser, hun skifter plads ind i mellem - seng, vindueskarm, oven på køkkenskabe, udenfor i bedet, i sækkestolen osv. 

Mht. mad så kan hun spise andre steder men også selv fange div smådyr, og hvis hun gør det så husk at tjekke for orm

Anmeld

16. maj 2012

DenLykkelige

MortilElias2010 skriver:

Hvis hun ikke er steriliseret, så kan hun meget vel være! 

Prøv at mærke stille og nænsomt på hendes mave, så kan det nogen gange mærkes om der er små kugler indeni. Alt afhængig af hvor langt hun er henne. 

Det lyder lidt som om hun bygger rede.. men det kan også være falsk alarm og at hun bare  er som de fleste katte - ude om natten, sover om dagen  

Hun er bare aldrig ude om natten, da hun selv kommer ind og sover, og "ber" om at blive lukket ud om morgenen, så det bare underligt hun vælger kun at gå ud for at besørge, og så går hun ind igen.. Og hun sover hele natten herhjemme, sammen med hunden i hundekurven, eller det plejede hun, men nu går hun hellere væk og ligger lidt afsides, som fx hendes kattehule der står i det fjerneste hjørne, eller bag sofaen... (Hun plejer at ligge i hundekurven, eller midt på gulvet)

Hun miav'er meget og sover hele dagen?

Jeg må lige mærke lidt på hendes mave om jeg kan mærke noget..

Jeg har bare aldrig haft hunkat før, kun hankatte
- Og nej hun er så ikke neutraliseret, desværre nåede vi det ikke før hun smuttede ud, havde ellers pengene til det her i næste måned

Hvis hun er med killinger så må hun jo neutraliseres bagefter

Anmeld

16. maj 2012

DenLykkelige

heidi-ronze skriver:

Tjo, det lyder da ikke utænkeligt Det passer også okay med tidspunktet for løbetiden, og så til at hun skal have killinger.

Man plejer at kunne se om det er killinger ved at de er runde om maven og tyndere ved ribbenene, hvis du forstår

Jeg kender absolut intet til hvornår katte kommer i løbetid Som skrevet i andet svar, har jeg altid kun haft hankatte...

Er deres løbetider sæsonbestemt??

Jamen hun er normalt en meget (læs: rigtigt meget) slank kat, men nu ser det lidt ud som om hun har spist en tennisbold hvis man kigger oppefra..

Anmeld

16. maj 2012

DenLykkelige

Nessie skriver:

Har aldrig haft en gravid kat, så dét aner jeg intet om, men måske har hun fundet et andet sted, hvor hun også får noget at spise, og så bliver hun jo nok generelt mere træt, når hun får brugt energi udenfor.

Men hun kan jo også sagtens være med killinger, i så fald går der jo ikke ret lang tid før I finder ud af det

Hehe ja så må vi jo bare vente og se..

Anmeld

16. maj 2012

Satans

DenLykkelige skriver:

Jeg kender absolut intet til hvornår katte kommer i løbetid Som skrevet i andet svar, har jeg altid kun haft hankatte...

Er deres løbetider sæsonbestemt??

Jamen hun er normalt en meget (læs: rigtigt meget) slank kat, men nu ser det lidt ud som om hun har spist en tennisbold hvis man kigger oppefra..

Jeg ved ikke om der er præcise tidspunkter for løbetiden.. Men vi mærker tydeligt at der lige har været en periode med en masse Katte-jammer-rock på terassen.. Hvilket der plejer at tyde på løbetid..

Og så er det jo ved at være forår - så går de fleste dyr i brunst/løbetid

Anmeld

16. maj 2012

Faith

Får hun piller mod orm? De bliver tit tykke om maven når de har orm. Vores hankat har lige haft orm, og han skrumpede sku ind til halvdelen da vi fik ham behandlet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.