Anonym skriver:
Godaften alle jer derude
Jeg står i mit livs krise, kan man vist roligt sige .. :/ Jeg ved hverken hvor jeg skal starte eller begynde .. men håber alligevel det lykkedes for mig, og at i vil læse med ..
For at starte fra en ende, så er jeg 21 lige om snart . Danner par med XX som er 24 og vi har dannet par i 2 år og 6 måneder .. Vi har været gået fra hinanden i 6 måneder udover ..
Jeg har lige været til lægen for 2 gang og det er nu konstateret at jeg lider stramt af OCD (tvangstanker og handlinger).. Jeg tænker meget over døden, tanken om at miste.. Og især ikke at sårer mine forældre. Udover det har jeg meget let til tårer, føler min fremtid er håbløs og så hører jeg stemmer . (skizofrene træk).. Jeg har det med at please mig sig, det vil sige jeg gør alt for at andre har det godt før jeg tænker på mig selv. Jeg gør alt for ikke at sårer mine forældre osv. Men min mor og jeg har da haft vores vildeste ture. (negativt)
Så jeg står med lort til halsen kan jeg vist godt tillade mig at sige .
Jeg arbejder i et vikar firma i hjemme plejen og har søgt om at komme på uddannelse til social og sundhedsassistent til august . Jeg venter svar på om jeg er optaget en af de nærmeste dage .. Men hvis ikke jeg bliver opdaget skal jeg aftjene værnepligt i millitæret i 4 mdr. (hvilket jeg enlig godt kunne tænke mig, bare og komme væk fra alt herhjemme).
Og nu har min kæreste og jeg snakket sammen om at vores forhold er blevet for venne agtigt. Jeg har bare ikke lyst til noget af det der ligner sex og nusse. Det er snart 6 uger siden sidst. Jeg elsker ham over alt på jorden, men følelserne er bare underlige. Ved slet ikke hvad jeg skal stille op? Jeg vil ham alt det bedste i livet, men jeg har bare ikke lyst til at gøre alt det kærester gør.
Tak for at have læst med…
Hvad er jeres råd og mening ?
Mange Hilsner den fortvivlede og triste ..
!
Det lyder godt nok ikke nemt!
Kommer du til at få noget hjælp fra lægen/psykolog/andre til at takle alt dette? Det lyder, som om det måske kunne være en god ide...
Jeg tror, det bedste du kan gøre, er at være fuldstændig ærlig med din kæreste, og så fortælle ham, at du virkelig elsker ham, men at du lige nu har behov for noget tid til at finde ud af, hvordan du skal håndtere dine følelser mm. Og så spørge ham, om han kan give dig den tid nu til at gøre det, selvom det betyder, at der måske ikke bliver noget særlig nus mm i den nærmeste fremtid?
Ønsker dig alt det bedste! Håber, det løser sig, selvom det er hårdt nu...