lån ang. bolig som ung med læreplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.515 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Anonym trådstarter

hej allesammen.

jeg vil lige hører jer, er der nogle som har erfaringer indenfor at tage et lån til hus som ung hvor i har haft en lærerløn ?

er meget interesseret i at hører fra jer.

Krus Herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Jupiter

Vi købte hus sidste år.

Jeg er elev og får elev-løn, mens min kæreste er uddannet og får en almindelig løn.

Vi kunne sagtens få lov at låne i banken. De beregner bare således at rådighedsbeløbet er stort nok, og så får i et lånebevis der viser hvor meget i kan købe hus for.

Der er selvfølgelig mange ting i det, i skal ned og lægge et budget osv. Da jeg var på almindelig elevløn (udbetalt ca. 7000) ku vi låne til 8-900.000, men da jeg kom på voksenelevløn (udbetalt ca 13.000) ku vi låne til mere end vi har givet for vores nuværende hus, som kostede 1.325.000

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Vi købte hus sidste år.

Jeg er elev og får elev-løn, mens min kæreste er uddannet og får en almindelig løn.

Vi kunne sagtens få lov at låne i banken. De beregner bare således at rådighedsbeløbet er stort nok, og så får i et lånebevis der viser hvor meget i kan købe hus for.

Der er selvfølgelig mange ting i det, i skal ned og lægge et budget osv. Da jeg var på almindelig elevløn (udbetalt ca. 7000) ku vi låne til 8-900.000, men da jeg kom på voksenelevløn (udbetalt ca 13.000) ku vi låne til mere end vi har givet for vores nuværende hus, som kostede 1.325.000

Hvad for en bank har i ?

Hvor meget får i udbetalt om måneden du og din mand ?

Anmeld

15. maj 2012

TR

Anonym skriver:

hej allesammen.

jeg vil lige hører jer, er der nogle som har erfaringer indenfor at tage et lån til hus som ung hvor i har haft en lærerløn ?

er meget interesseret i at hører fra jer.

Krus Herfra

Vi lånte til hus sidste år jeg er på su og kæresten under voksen udd.

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

TR skriver:

Vi lånte til hus sidste år jeg er på su og kæresten under voksen udd.

hvad har i så af indtægt om måneden ?

hvor gamle er i? og hvad bank har i?

Anmeld

15. maj 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Hvad for en bank har i ?

Hvor meget får i udbetalt om måneden du og din mand ?

Vi har Nordea.

Jeg har udbetalt ca. 13.000 og min kæreste ca. 16-17.000 om måneden.

Vi ringede ned til banken og sagde at vi tænkte på at købe hus. Så bad de om vores årsopgørelser og lønsedler tre måneder tilbage, og så kom vi ned til et møde, hvor de lagde budget efter det vi fortalte (husleje, vand/varme, licens, tv, internet osv osv osv.).

vi havde et budget i forvejen som vi mailede til dem, og det tog de selvfølgelig udgangspunkt i.

Jeg mener hun sagde at rådighedsbeløbet skulle være på lige knap 10.000 efter alle faste udgifter hver måned.

Og at for hver 1000,- mere man har "fri" i sit budget, der kan man faktisk øge sin lånesum med 100.000. Dvs. hvis i fx bruger 1000 på tlf regninger om måneden og kan låne til 1.000.000, så ville banken sige at hvis i fjernede tlf regningerne, så ku i låne 1.100.000. Giver det mening?

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Vi har Nordea.

Jeg har udbetalt ca. 13.000 og min kæreste ca. 16-17.000 om måneden.

Vi ringede ned til banken og sagde at vi tænkte på at købe hus. Så bad de om vores årsopgørelser og lønsedler tre måneder tilbage, og så kom vi ned til et møde, hvor de lagde budget efter det vi fortalte (husleje, vand/varme, licens, tv, internet osv osv osv.).

vi havde et budget i forvejen som vi mailede til dem, og det tog de selvfølgelig udgangspunkt i.

Jeg mener hun sagde at rådighedsbeløbet skulle være på lige knap 10.000 efter alle faste udgifter hver måned.

Og at for hver 1000,- mere man har "fri" i sit budget, der kan man faktisk øge sin lånesum med 100.000. Dvs. hvis i fx bruger 1000 på tlf regninger om måneden og kan låne til 1.000.000, så ville banken sige at hvis i fjernede tlf regningerne, så ku i låne 1.100.000. Giver det mening?

Ja

Vi skal til møde i både nykredit og danske bank.

nykredit lød meget positive omkring det selvom vi begge er lærlinge .

Anmeld

15. maj 2012

JJH

Det er utroligt forskelligt fra bank til bank. vi blev afvist i 13 banker før vi fandt en sparekasse der sagde god for det, vi har 600.000 før skat om året, 2 biler og 1 barn på vej og har købt hus til 1.500.000. Denne sparekasse sagde vores økonomi var super fin, hvor andre ikke ville røre os med en ildtang. så afsted ud og opsøg nogle sparekasser. sparekasserne er nemmest at have med at gøre.

Anmeld

15. maj 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Ja

Vi skal til møde i både nykredit og danske bank.

nykredit lød meget positive omkring det selvom vi begge er lærlinge .

Ja de har da heller ikke grund til andet

De tjener jo penge på det, og hvis i er ansvarlige mennesker, er det jo både en god ting for dem og for jer

Held og lykke med projektet!

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Ja de har da heller ikke grund til andet

De tjener jo penge på det, og hvis i er ansvarlige mennesker, er det jo både en god ting for dem og for jer

Held og lykke med projektet!

Ja jeg er så nervøs for hvad banken siger

det er vores største drøm lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.