Fra MME til rigtig mad, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Anonym trådstarter

Min bebs har hele tiden fået MME, og nu er vi nået halvårs alderen og jeg har købt diverse grødarter og Nat MME.

Hvor længe skal baby være på grød før de må få moste kartofler og kylling osv? og de kan jo ikke tygge det? hvordan går i?

Hilsen en meget nybegynder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Min bebs har hele tiden fået MME, og nu er vi nået halvårs alderen og jeg har købt diverse grødarter og Nat MME.

Hvor længe skal baby være på grød før de må få moste kartofler og kylling osv? og de kan jo ikke tygge det? hvordan går i?

Hilsen en meget nybegynder

Vi begyndte på ris/hirsegrød da han var 4 mdr.. da han så var 6 mdr, så begyndte vi andre typer grød og så småt lidt kartofelmos - Jeg koger bare kartoflerne, og så lidt mme i (mælken) og så med håndmixer.. når han så ramte de 7 mdr, begyndte jeg så småt på det vi fik også, hvor jeg bare blender med stavblender. Når de er 8 mdr må de jo spise stort set alt - jeg blender maden endnu (han er 8 mdr), men han spiser også rugbrød, det kan han sagtens

Må jeg spørge hvad nat mme er?

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Vi begyndte på ris/hirsegrød da han var 4 mdr.. da han så var 6 mdr, så begyndte vi andre typer grød og så småt lidt kartofelmos - Jeg koger bare kartoflerne, og så lidt mme i (mælken) og så med håndmixer.. når han så ramte de 7 mdr, begyndte jeg så småt på det vi fik også, hvor jeg bare blender med stavblender. Når de er 8 mdr må de jo spise stort set alt - jeg blender maden endnu (han er 8 mdr), men han spiser også rugbrød, det kan han sagtens

Må jeg spørge hvad nat mme er?

Det er den her 

Anmeld

15. maj 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Det er den her 

Nå for hulen, den har jeg ikke set før

Anmeld

15. maj 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Har du læst om blw? Baby led weaning, det er hvor baby får alt i hånden hvor den lille lære at styre det selv, der kommer ikke så meget ind til at starte med men det en god måde barnet lære hvad mad er og forstår det at spise og blive mæt.

Vi har brugt det herhjemme, det sviner lidt, men ikke så meget at det er for besværligt synes jeg, vi har været glade for det! Og synes min søn på nu 11mdr mestre det godt og han kan selv spise med ske og gaffel nu hvilket jeg er overbevist om er fordi han har fået lov at side med maden selv fra start.

Vi har kørt det lidt forsigtigt med hvad den lille startede med at få fra 6 mdr, da maven jo stille og rolig skal bygges op til alm fast føde af forskellig slags. Jeg læste i bogen baby 100 procent uden kemi af rebecca persson hvor hun beskriver hvad baby er klar til i maven hvornår, den bog er vores opslagsværk

Anmeld

15. maj 2012

Sifling

Her startede vi faktisk med moset kartoffel (sp forslag) og min dreng var kun 4 måneder tror bare det er vigtigt man starter med en ting af gangen, så de lige vender sig til det derefter grød og andre grøntsager.. Begyndte på mere "rigtig" mad 2 måneder efter med kød osv Og så tilsatte vi mme pulver til maden og gav ham vand ved siden af indtil han blev gammel nok til at få alm mælkeprodukter, da han gylpede hvis han fik flaske efter mad Men ellers så spørg din sp, de har jo styr på den slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.