Når æggene er problemet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.960 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Tanas

Ja hvad pokker gør man så og er der overhovedet noget at gøre??

Vi har været igennem 2 ivf behandlinger nu, både kort og lang og begge gange har der ikke været nogle æg der har delt sig som de skulle ( jo sidst var der 1 men med den lille detalje at det var misdannet ) Begge gange har de fået 7 æg ud så jeg danner fint med æg, kvaliteten er bare dårlig fik vi afvide igår. Vi fik også afvide vi nok måtte indse vores muligheder var ved at være udtømte og den er rigtig svær at sluge.....Tanken om at vi bare aldrig bliver forældre. Nu ville de tage det op på konferance d.24 men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg vil et eller andet sted gerne have et sidste forsøg for så føler jeg virkelig vi har prøvet og kan bedre acceptere hvis det ikke kan lade sig gøre, samtidig har jeg det også sådan at hvad så hvis der er et æg der deler sig som det skal og som jeg kan få sat op men taber det igen, hva så?? Så vil det jo bare være et endnu større nederlag hvis vi ikke får lov at prøve igen og hvis der skal 3-4 forsøg til før der måske er et æg de kan sætte op kan jeg da godt se man kan gå i flere år i behandlingshelvedet og det har jeg bare ikke lyst til.

Jeg er virkelig i vildrede, jeg ved godt vi ikke har fået noget endeligt afvide endnu, udover min ægkvalitet er dårlig,men jeg synes også det er vigtigt at jeg har gjort mig nogle tanker om hvad jeg vil herfra. Om jeg bare skal kaste håndklædet i ringen? Skal jeg slå i bordet og kræve en behandling til hvis de siger de mener det er en dårlig ide eller hvad?? Det kan jo også godt være de kommer på et eller andet d. 24 så der ikke er nogen grund til at tage sorgerne på forskud

Nå jeg havde bare lige brug for at få lidt tanker ned på skrift og så vil jeg selvfølgelig gerne høre om nogen af jer har erfaringer med dårlig ægkvalitet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

pussekat

Tanas skriver:

Vi har været igennem 2 ivf behandlinger nu, både kort og lang og begge gange har der ikke været nogle æg der har delt sig som de skulle ( jo sidst var der 1 men med den lille detalje at det var misdannet ) Begge gange har de fået 7 æg ud så jeg danner fint med æg, kvaliteten er bare dårlig fik vi afvide igår. Vi fik også afvide vi nok måtte indse vores muligheder var ved at være udtømte og den er rigtig svær at sluge.....Tanken om at vi bare aldrig bliver forældre. Nu ville de tage det op på konferance d.24 men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg vil et eller andet sted gerne have et sidste forsøg for så føler jeg virkelig vi har prøvet og kan bedre acceptere hvis det ikke kan lade sig gøre, samtidig har jeg det også sådan at hvad så hvis der er et æg der deler sig som det skal og som jeg kan få sat op men taber det igen, hva så?? Så vil det jo bare være et endnu større nederlag hvis vi ikke får lov at prøve igen og hvis der skal 3-4 forsøg til før der måske er et æg de kan sætte op kan jeg da godt se man kan gå i flere år i behandlingshelvedet og det har jeg bare ikke lyst til.

Jeg er virkelig i vildrede, jeg ved godt vi ikke har fået noget endeligt afvide endnu, udover min ægkvalitet er dårlig,men jeg synes også det er vigtigt at jeg har gjort mig nogle tanker om hvad jeg vil herfra. Om jeg bare skal kaste håndklædet i ringen? Skal jeg slå i bordet og kræve en behandling til hvis de siger de mener det er en dårlig ide eller hvad?? Det kan jo også godt være de kommer på et eller andet d. 24 så der ikke er nogen grund til at tage sorgerne på forskud

Nå jeg havde bare lige brug for at få lidt tanker ned på skrift og så vil jeg selvfølgelig gerne høre om nogen af jer har erfaringer med dårlig ægkvalitet

hejsa

vis jeg være jer vil jeg bliv skriv op til dononæg så her her vi også det problem mange æg men min æd dele sig ikke da de ikke kan lige at kom udd og ind i varmeæg og vi her lige tage vorse siden førsøg det være fryste æg så læge sige til os at vi skulle have være skriv op fra start af men nu kan vi det ikke da jeg er når at bliv 40 år så nu skal vi selv ud på det pravit

så håbet i kan når det da i ikke må være over 38 år når i bliv skriv op

for jer

Anmeld

15. maj 2012

ønskebørn74

Tanas skriver:

har i overvejet donor æg??

Anmeld

15. maj 2012

lo1986

Hvilken slags hormon har du været på? Her tænker jeg på Gonal -F, menopur etc.. Jeg har hørt, at mange skifter mærke(så at sige), når der har været problemer med enten dannelse af æg eller kvaliteten af dem .

Menopur skulle give bedre æg for en del

Anmeld

15. maj 2012

morbibi

Tanas skriver:

Forstår dig til fulde. Jeg har selv prøvet det og brugte alle mine forsøg uden held. Jeg havde mange fine æg, men ingen gevinst. De blev ikke siddende uanset hvilket hormon eller anden form for præperat, jeg prøvede. Men for mit vedkommende skulle der en ny kæreste til og vupti så var jeg med rogn.
Håbe selvfølgelig, at det lykkes for jer

Anmeld

16. maj 2012

nielsen80

Du får først og fremmest lige et kæmpe knus, at det er æggene der er problemet, er virkelig en hård besked at få - dels fordi det ikke er særlig fedt for en som kvinde, og dels fordi det er noget af det, lægerne har sværrest ved at afhjælpe.

Det har også været æggene der var vores problem, dog ikke i ligeså høj grad som hos dig. De først to ivf forsøg, fik jeg fint med æg ud, men problemmet var, at delingen eller befrugtningen ikke fungeret optimalt. Dette gjorde at der ved oplægning kun var 2 halvdårlige æg per gang(det siger de ikke, men man kan ligesom selv regne det ud, når de ligger lavt på skalaen, har fragmenter og kun er 2 eller 3 cellet). Vores sidste forsøg vendte dog helt op og ned på dette, da jeg pludselig havde lavet 4 perfekte æg, uden fragmenter og perfekt 4-cellet. Der var ingen forskel i dosering af hormoner, mine vaner etc, så kan ikke fortælle hvad gjorde forskellen. Man kan åbentbart være heldig at ramme en god cyklus???

Jeg ved fra nogle, at de har forbedret deres æg ved at leve efter "spis dig gravid" principperne - men igen vil jeg sige, har du ikke PCO, vil jeg stille mig meget tvilvsom overfor dette.Det hjalp i hvert fald ikke mig - min krop blev stresset, og jeg tabte mig for meget. Endelig har jeg hørt om, at nogle har fået hjælp via akupunktur - det tager minimum tre måneder, før der skulle være en effekt, og igen denne er ikke garanteret. Vi prøvet det, men det havde ingen effekt på mig.
Lægeligt kan der laves det der kaldes AHA(assisting hatching) - hvor de hjælper ægget med at klække - dog kan dette først gøres, hvis du rent faktisk har æg der bliver befrugtet og deler sig.

Der er altså meget lidt, du selv kan gøre, og det er virkelig frusterende. Vi snakkede meget om doneræg - men kom faktisk frem til at adoption nok var vejen frem for os........(vi var så heldige i sidste forsøg, og adoption bliver først, hvis en bror eller søster kommer på tale). Jeg håber virkelig for jer, at lægerne kan hjælpe jer, og jeg føler meget med dig. Det er en så svær situation at stå i.

Anmeld

16. maj 2012

Tanas

Hej igen

Tusind tak for svar. Jeg prøver lige at svare jer samlet

Ved den korte behandling fik jeg Puregon, 225 enh og lægen sagde det var lidt mere end de normalt ville starte op med til en kvinde på min alder ( 31 år ) Mit FSH tal var vist også lidt højt. I anden behandling fik jeg Menopur, 300 enh.

Det med doneræg har vi snakket om men vi er lidt i tvivl. Vi ville jo godt have haft en blanding mellem mig og min mand og ikke en blanding mellem ham og en anden eller mig og en anden hvis problemet havde været den anden vej rundt, men jeg vil først begynde at tænke mere over det hvis de selv foreslår det.

Det med at skifte manden ud tror jeg ikke hjælper   Det virker til at mine æg bliver fint befrugtet, der går bare koks i det når de skal dele sig. Ud af de 7 jeg fik taget ud sidst var der 2 der var tomme og et der var gået i stykker resten som jeg forstod det var blevet befrugtet

Anmeld

16. maj 2012

Tanas

Mht donoræg hvor lang er ventetiden så ca og skal man betale for det i det offentlige??

Anmeld

16. maj 2012

pussekat

Tanas skriver:

Mht donoræg hvor lang er ventetiden så ca og skal man betale for det i det offentlige??

hejsa

i skal ikke selv betalt i det off men der er over 2 til 3 år før i kan håbet på æg de sige de til mig på sygehus at det ikke er nok dononæg  og det men ddu sige det ikke er dig æg vis i tage donor æg nej men det er jo så dig som her gå med de i 9 månde så det er jo lige en dele af dig du her give det liv  ikke

Anmeld

16. maj 2012

Tanas

Tak for svar og det har du helt ret i men puha det er godt nok længe at vente  

Nå men vi tænker videre og så må vi se hvad de siger efter d.24

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.