Du får først og fremmest lige et kæmpe knus

, at det er æggene der er problemet, er virkelig en hård besked at få - dels fordi det ikke er særlig fedt for en som kvinde, og dels fordi det er noget af det, lægerne har sværrest ved at afhjælpe.
Det har også været æggene der var vores problem, dog ikke i ligeså høj grad som hos dig. De først to ivf forsøg, fik jeg fint med æg ud, men problemmet var, at delingen eller befrugtningen ikke fungeret optimalt. Dette gjorde at der ved oplægning kun var 2 halvdårlige æg per gang(det siger de ikke, men man kan ligesom selv regne det ud, når de ligger lavt på skalaen, har fragmenter og kun er 2 eller 3 cellet). Vores sidste forsøg vendte dog helt op og ned på dette, da jeg pludselig havde lavet 4 perfekte æg, uden fragmenter og perfekt 4-cellet

. Der var ingen forskel i dosering af hormoner, mine vaner etc, så kan ikke fortælle hvad gjorde forskellen. Man kan åbentbart være heldig at ramme en god cyklus???
Jeg ved fra nogle, at de har forbedret deres æg ved at leve efter "spis dig gravid" principperne - men igen vil jeg sige, har du ikke PCO, vil jeg stille mig meget tvilvsom overfor dette.Det hjalp i hvert fald ikke mig - min krop blev stresset, og jeg tabte mig for meget. Endelig har jeg hørt om, at nogle har fået hjælp via akupunktur - det tager minimum tre måneder, før der skulle være en effekt, og igen denne er ikke garanteret. Vi prøvet det, men det havde ingen effekt på mig.
Lægeligt kan der laves det der kaldes AHA(assisting hatching) - hvor de hjælper ægget med at klække - dog kan dette først gøres, hvis du rent faktisk har æg der bliver befrugtet og deler sig.
Der er altså meget lidt, du selv kan gøre, og det er virkelig frusterende. Vi snakkede meget om doneræg - men kom faktisk frem til at adoption nok var vejen frem for os........(vi var så heldige i sidste forsøg, og adoption bliver først, hvis en bror eller søster kommer på tale). Jeg håber virkelig for jer, at lægerne kan hjælpe jer, og jeg føler meget med dig. Det er en så svær situation at stå i.