Hirsegrød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Anonym trådstarter

Vi vil gerne starte vores datter op med grød, og vil høre jer om evt hirsegrød er godt at starte på?

(Hun er 4 måneder gammel)

Hvad startede i op med?? Og hvor tit i døgnet.. (Hun er på MME samtidig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

WillyWonka

Vi startede med risgrød  Fik afvide af min SP ar barnet helst skal have det samme 3 dage i træk for at vende sig til den ene ting af gangen.. William fik risgrød 3 dage, kartoffelmos 3 dage og sådan skiftede vi lidt frem og tilbage 

Anmeld

15. maj 2012

WillyWonka

Hov vi startede op med 1 gang i døgnet ved siden af hans MME og William var 3 måneder og 3 uger da vi begyndte (med rådgivning fra SP) men hvis du er itvivl om noget så gi da din SP et ring 

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

WillyWonka skriver:

Hov vi startede op med 1 gang i døgnet ved siden af hans MME og William var 3 måneder og 3 uger da vi begyndte (med rådgivning fra SP) men hvis du er itvivl om noget så gi da din SP et ring 

Tak for svar

Anmeld

15. maj 2012

Mivsen

Anonym skriver:

Vi vil gerne starte vores datter op med grød, og vil høre jer om evt hirsegrød er godt at starte på?

Vi startede med majsgrød, ren i starten, men ligeså stille har jeg prøvede lidt forskelligt i grøden, pære, æble og sveskemos.
Det meget vigtig du starter meget stille op, kun er par skefulde i starten, og så ellers øger lige så stille hver dag, til man er på en potion om dagen.

Vil anbefale at starte på majs eller rismel..

Min søn er 6 måneder nu, og vi skal til at begynde at indføre en potion grød mere.
Vi prøvede at starte da han var 4 måneder, men han var ikke klar. Men da han var 4,5 månede kørte det bare

Så man skal prøve sig frem

Anmeld

15. maj 2012

Nitz - <3 David

Vi startede med Hirsegrød.. Og min sp siger at det er det bedste at starte med.. Da det er mest skånsomt for maven.. Vi fik derimod at vide at han udelukkende skulle ha det i ca. 2-3 uger. (uden at smage på andre slags grød) Han startede med den første uge at han kun fik små smagsprøver.. (1 skefuld 1 gang om dagen..) Der efter blev det øget.. Når de er på "fuld portion" kan man prøve emd fx. kartoffel mos..
På den måde undgår man at de bliver forvirret over forandringerne i smagen.. De skal liiige lære det med at synke, smage og ha fastere føde i munden.. Især når man starter før de 6 mdr..
(jeg startede os da David var 4½ månede)

Anmeld

15. maj 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Fik besked om majs grød er mildest og nemmeste for maven.. Risgrød er absolut no go til at starte op med sagde hun... Sundhedsstyrelsen har lavet en super god bog du kan købe på apoteket med opskrfter man kører 3 dage med etFør man roligt kan skifte dvs du laver tre dage med majsgrød med sveske mos så 3 dage med majsgrød med pære mos. Pære og svesker gør at der holder nemmere gang i maven og det er meget lidt de skal have jeg kørte majs græd første uge ogaå slog jeg over på kartoffelmos og mumsi det er bare guf men alle sp siger stort set forskelligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.