Afskaffelse af helligdage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

Stumpen

er jeg den eneste der frygter det???

Hører gerne for og imod 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

klmf

Imod: Mine egne personlige interesser - enten fri eller helligdagsbetaling!
Nogle gange trænger man bar etil en fridag, så yder man måske endnu mere nogle andre dage

For: Samfundets ressourcer... Fx synes jeg det var tåbeligt at det halve af OUH var lukket ned 1.maj, kun akutte operationer osv. for en dag, hvor de fleste bare skulle hjem og grille med familien. Der blev ikke talt meget om arbejderbevægelsen, kun om godt vejr og kolde øl. Forvænte danskere

Anmeld

14. maj 2012

Nettemor

lotchen skriver:

Nogle gange trænger man bar etil en fridag, så yder man måske endnu mere nogle andre dage

For: Samfundets ressourcer... Fx synes jeg det var tåbeligt at det halve af OUH var lukket ned 1.maj, kun akutte operationer osv. for en dag, hvor de fleste bare skulle hjem og grille med familien. Der blev ikke talt meget om arbejderbevægelsen, kun om godt vejr og kolde øl. Forvænte danskere

Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

14. maj 2012

henh01

jeg er imod afskaffelsen af helligdage, da de fleste har forbindelse med den kristne tro. Som kristen vil jeg gerne mindes opstandelsen, Jesus fødsel mv.

At der er helligdag på dage som 1. maj og 5 juni (er der flere) tja det har jeg ingen mening om, mit arbejde har åbent alle årets dage, men det er da meget rart med en fridag med familien, elelr lidt ekstra i godteposen Og så får man jo ydermere FO dage, hver gang der er en helligdag, om man har vagt eller ej

Anmeld

14. maj 2012

TNBC

Stumpen skriver:

er jeg den eneste der frygter det???

Hører gerne for og imod 

nu bliver jeg nok upopulær og fair nok.

Kan ik se det store problem, vi har SINDSYG mange ferie og helligdage i Danmark. Men hvis de skal fjerne en dag eller to, så tag en der ik betyder for meget for os. 

Vi har det rigtig godt I Danmark, så at pive lidt over en dag eller to hvor vi ik har fri. tag til udlandet et ¨år og du vil ik brokke dig igen

Anmeld

14. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg er imod:

Hvorfor vil de have, at de personer der er i arbejde skal arbejde mere?? Var det ikke bedre at gøre en større indsats for at få de arbejdsløse ind på arbejdsmarkedet? 

Anmeld

14. maj 2012

Muffin_girl

lotchen skriver:

ENIG !  

Anmeld

14. maj 2012

isabellasmor

merethe skriver:

Jeg er imod:

Hvorfor vil de have, at de personer der er i arbejde skal arbejde mere?? Var det ikke bedre at gøre en større indsats for at få de arbejdsløse ind på arbejdsmarkedet? 

Helt Enig 

Anmeld

14. maj 2012

Wimmie

lotchen skriver:

Helt enig... Men genrelt synes jeg nok bare at de fleste af dem skal afskaffes selvom det da er rart med en fridag

Jeg går mere ind for at man har nogle ikke-religiøse mærkedage som man fejrer - evt. med den fridag.

Anmeld

14. maj 2012

Stumpen

For mig ville det ikke gøre noget at 1. maj og grundlovsdag blev afskaffet... Synes efterhånden kun de dage er til for at politikkerne har en undskyldning for at komme ud og tale til folket...

Der er tale (fra venstres side) om at det offentlig selv skal betale deres pauser, hvilket jeg finder fair nok, da andre gør det, men så de også have pause og ikke stå til rådighed som man gør som offentligt ansat...

Men helligdagene... selvom jeg ikke er særlig stærk i troen, så synes jeg ikke man kan begynde at skære i dem..

Og nej ingen bliver upopurlær for at have modsat mening end jer, måske jeg selv bliver omvendt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.