Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg er en pige på 19 år
barn på 4 .
har søgt kontanthjælp i 2 måneder frem altså maj/juni ..
og skal så starte på uddanelse .
jeg søgte pr 1maj . og skal til samtale i morgen dvs det er 14 dage siden jeg søgte .
hvad tror du de sender mig ud i? eller får jeg lov og gå den sidste månede eller hvad?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Altså dengang jeg røg på kontanthjælp i 2½ måned (fra barsel til uddannelsesstart) Der skulle jeg kun møde en gang om ugen på jobcenteret, så snart jeg havde papirer på at jeg startede udd. men jeg skulle selvfølgelig stadig være parat til at tage et hvilket som helst job, hvis der dukkede noget op.
-Det synes jeg var meget fair af dem..
Noneother skriver: Altså dengang jeg røg på kontanthjælp i 2½ måned (fra barsel til uddannelsesstart) Der skulle jeg kun møde en gang om ugen på jobcenteret, så snart jeg havde papirer på at jeg startede udd. men jeg skulle selvfølgelig stadig være parat til at tage et hvilket som helst job, hvis der dukkede noget op. -Det synes jeg var meget fair af dem..
altså så du kom bare 1 gang om ugen i de 2,5 månede?
Anonym skriver: altså så du kom bare 1 gang om ugen i de 2,5 månede?
Ja.. Eller nej. Jeg kom jo kun i 1½ måned, da SU er forudbetalt, og jeg derfor ikke behøvede at komme den sidste måned. (Man får jo ikke KH samtidig med SUén) Ergo er du ikke på KH den sidste måned inden du starter skole.
men 1. gang om ugen.
spørgsmålet er nok nærmere,om du overhovdet er berettige til KH.
Hvad har du lavet end til 1 maj?
Men jeg er ret sikker på,at får du KH,så kommer du i aktivering,også selv om det kun er for 1 måned.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128