Nogen venstrehåndede strikkere???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.007 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. maj 2012

Liva

Hej alle

Jeg er så småt begyndt at vise min datter hvordan man strikker, men hun er venstrehåndet, så jeg vil lige høre om der er nogen der ved om man så strikker omvendt eller???

Kh Liva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Linda-M

Liva skriver:

Hej alle

Jeg er så småt begyndt at vise min datter hvordan man strikker, men hun er venstrehåndet, så jeg vil lige høre om der er nogen der ved om man så strikker omvendt eller???

Kh Liva

Så vidt jeg ved kan man godt vende det om til en venstrehåndet, dog er jeg selv venstrehåndet og har lært at strikke og hækle helt almindeligt.

Mon ikke hun kan lære det på almindelig vis?

Anmeld

13. maj 2012

Skouboe

De fleste venstrehåndede kan lære de fleste ting helt almindeligt - jeg holder fx rigtigt på kniv og gaffel og bruger musen i højre hånd. Jeg strikker "rigtigt" men hækler "forkert"

Anmeld

13. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er venstrehåndet, men strikker som en højrehåndet. Det er meget svært for en højrehåndet at skulle hjælpe en venstrehåndet med at "strikke omvendt", tror jeg, så jeg synes, du skal lære hende at strikke "normalt". 

Anmeld

14. maj 2012

Liva

Hej

Tak for svar, lyder som om alle strikker normalt, tænkte bare om det var nemmere for hende at lære det omvendt, da det jo er nemmere for hende at 'styre' med venstre hånd...

Kh Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.