Grød/vælling?? Hvad er bedst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej alle i dejlige kvinder (Og mænd, selvfølgelig)

Vores datter runder snart de 4 mdr, her d. 23 Dejlige store unge på snart 7 kg

Hun er ammet den første måned indtil hun ikke blev mæt mere, og har så været MME-barn siden hun var 1 måned gammel

Hun har altid haft et super sove-hjerte.. Dvs. hun blev lagt kl. 20 ca, og så vågnede kl. 5, fik en flaske 200ml, og så sov videre til kl. 10 om formiddagen.. Og det er sikkert et luksusproblem vi har nu, men nu vil hun ikke sove på samme måde mere..
 - Nu falder hun i søvn ca. kl 21, sover til kl. 04, får 200ml, skal så være vågen i ca to timer, før jeg skal "tvinge" hende i søvn igen, og så kan hun sove til kl. 8 ca..

Så vi tænker at vi måske snart skal starte op på grød eller vælling? Jeg læser flere steder at trods der står 6 mdr på vællingen, starter flere op fra 3 mdr's alderen?
 - Andre starter så op med grød eller mos først?

Hvad er bedst??

Vi tænker at ved at give vores datter mere solid mad i løbet af aftenen, kan vi få hendes stabile rytme tilbage??
 - Vi er klar over spisespring (eller hvad det nu hedder) og søvnendringer i løbet af barnets liv Men nu hvor hun har haft en super soverytme, vil vi gerne holde hende i den jo

Håber at i kan give nogle gode svar (gerne forklaret som var jeg 2 år, jeg er åbenbart lidt tungnem ang alt det her mad og sådan )

Hilsen en mor med en sulten datter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

RiUL

Når baby er omkring 4 mdr sker der en ændring i søvnen, og i en periode vil baby vågne mere om natten. Mener også der ligger appetitost spring der så tror ikke hun er mere sulten

Anmeld

12. maj 2012

Eddy

De laver om i deres spiserytmer og soverytmer riiigtig mange gange.. Vores datter fik en smule grød da hun rundede de 4 mdr., og jeg troede hele tiden at hun var sulten fordi hun lavede om i hendes rytmer, men sådan gør de bare, har jeg fået at vide

Selv nu hvor hun er lidt over 6 mdr. kan hun have nætter hvor hun ikke laver andet end at vågne. Nogle dage spiser hun mere end andre...

Vi startede med at give hende vælling da hun var lidt over 4 mdr. ca fordi jeg også troede at hun var sulten. Det har vi bare holdt ved og hun får 200 ml. inden sengetid hver aften

Anmeld

12. maj 2012

lycly

Min sundhedsplejerske fortalte, at de ikke længere enbefaler vælling. Så hvis barnet er over 4 mdr og derover, så anbefales grød

Det er ikke sikkert at I mærker nogen forskel på hendes rytme, deres rytmer ændres jo konstant i den alder. Det kommer også an på, om I fornemmer at hun viser interesse for andet mad end mælk - og om hun ikke bliver ordentlig mæt af mælk. Fordi hvis hun ikke viser interesse eller bliver rigeligt mæt af mælken, så anbefales det jo at vente så længe som muligt (gerne til 6 mdr) med at starte på grød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.