P-pille stop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. maj 2012

Anonym trådstarter

Først og fremmest vil jeg gerne undskylde for at være anonym men da projekt baby ikke er offenligtgjort for andre endnu vil jeg helst undgå, at folk vi kender render over dette.

Jeg begyndte at tage p-piller for en måned siden og har taget dem regelmæssigt i den måned (altså april/maj). Min pause lå fra 7. maj til d. 11 maj, hvor jeg så normalt skulle begynde på dem igen.

Dog har jeg selvfølgeligt ikke gjort dette, da det går lidt imod vores ønske

Mit spørgmål er så - ved/tror I om det har en stor indvirkning på min ægløsning når jeg nu kun har taget dem i en måned? Jeg regner ikke med, at det vil lykkes i første forsøg, men overvejer om det virkeligt kan passe at der skal/kan gå en del måneder før kroppen er tilbage til sit normale når der ikke har været så mange "tilsatte" hormoner som hvis jeg havde taget dem over længere tid?

Håber det ikke var alt for indviklet en formulering (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

Metteris

Anonym skriver:

Først og fremmest vil jeg gerne undskylde for at være anonym men da projekt baby ikke er offenligtgjort for andre endnu vil jeg helst undgå, at folk vi kender render over dette.

Jeg begyndte at tage p-piller for en måned siden og har taget dem regelmæssigt i den måned (altså april/maj). Min pause lå fra 7. maj til d. 11 maj, hvor jeg så normalt skulle begynde på dem igen.

Dog har jeg selvfølgeligt ikke gjort dette, da det går lidt imod vores ønske

Mit spørgmål er så - ved/tror I om det har en stor indvirkning på min ægløsning når jeg nu kun har taget dem i en måned? Jeg regner ikke med, at det vil lykkes i første forsøg, men overvejer om det virkeligt kan passe at der skal/kan gå en del måneder før kroppen er tilbage til sit normale når der ikke har været så mange "tilsatte" hormoner som hvis jeg havde taget dem over længere tid?

Håber det ikke var alt for indviklet en formulering (:

Først - Hvorfor er du startet på p-piller hvis I vidste i gerne snart ville i gang med baby? Det er nok ikke sundt for kroppen at starte og stoppe på p-piller for ofte... 

Men nej, jeg tror ikke det kan have den helt store indvirkning på det. Men I kan jo sagtens tage det stille og roligt, og prøve jer frem og se ad I kan jo bare have et normalt, men ubeskyttet sexliv, så kommer baby nok.

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Metteris skriver:

Først - Hvorfor er du startet på p-piller hvis I vidste i gerne snart ville i gang med baby? Det er nok ikke sundt for kroppen at starte og stoppe på p-piller for ofte... 

Men nej, jeg tror ikke det kan have den helt store indvirkning på det. Men I kan jo sagtens tage det stille og roligt, og prøve jer frem og se ad I kan jo bare have et normalt, men ubeskyttet sexliv, så kommer baby nok.

Fordi vi pga. flytning o.a. regnede med at blive nød til at udsætte i et godt stykke tid, men situationen ændrede sig så vi nu har muligheden meget før

Og vi tager det selvfølgeligt stille og rolig, det kommer når det kommer.

Spørgsmålet bunder bare i, at selvom man selvfølgelig aldrig er garanteret at det kommer til at gå hurtigt, vil vi ikke gå og glæde os "for meget" hvis vi næsten er sikre på, at det kommer til at tage et år pga. p-pillerne.

Modsat hvis det ikke har haft den største indvirkning kan vi tillade os at håbe lidt mere

Men tak for svar, jeg krydser fingre for at du har ret (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.