Ida er mig en gåde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ja

Som mange af jer nok ved, så havde jeg en del spise problemer med Ida. - Hun ville ikke tage imod flasken.

Så vi begyndte jo på grød, og det gik SUPER godt. Hun eeeeeeeelskede det! Men samtidig med, at hun begyndte på grød så ville hun også tage imod flasken igen! Og spiste mere og mere på flasken.

Så vi trappede lidt ned med grøden igen, da hun jo trods alt ikke er 4 mdr endnu.

MEN.... Upti vupti.. Så var flasken heller ikke spændende mere. Så her til aften har hun igen fået tilbudt noget grød.

Og bagefter en flaske - for at være sikker på hun er mæt - og hun åd lystigt!

Men det der egentlig er mig en gåde er.... HVORDAN kan hun have plads til grød, vand og MME (180 ml, som jeg plejer at tilbyde) i sin mave?!

Hun burde da ikke spise 180 ml efter en kæmpe portion grød?! Altså... Jeg lavede grød af 1 dl vand. Og hun spiste faktiks næsten rub og stub.

Burde grøden ikke mætte hende til, at hun netop IKKE skal spise så meget MME?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

2721

Jeg har aldrig givet flaske , men jeg tænker at grøden gør hende tørstig og hun derfor drikke så meget når hun får grød

Anmeld

11. maj 2012

Vingummien

Tror det er meget forskelligt, og om hun er inde i en periode hvor hun vokser. Nogen gange kan børn spise intet, og andre gange der kan man sidde med åben mund og tænke, hvordan i alverden kan alt det mad være inde i den bette mave.
Vær du glad for at hun tager for sig af sagerne
Måske i skulle prøve med vælling i flasken? De siger det skulle mætte mere? Vi brugte det dog ikke

Anmeld

11. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Puslingen skriver:

Jeg har aldrig givet flaske , men jeg tænker at grøden gør hende tørstig og hun derfor drikke så meget når hun får grød

Men jeg tilbyder hende jo også vand, når hun får grød

Anmeld

11. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Vingummien skriver:

Tror det er meget forskelligt, og om hun er inde i en periode hvor hun vokser. Nogen gange kan børn spise intet, og andre gange der kan man sidde med åben mund og tænke, hvordan i alverden kan alt det mad være inde i den bette mave.
Vær du glad for at hun tager for sig af sagerne
Måske i skulle prøve med vælling i flasken? De siger det skulle mætte mere? Vi brugte det dog ikke

Ja, det har jeg også overvejet!

Anmeld

11. maj 2012

Vingummien

rikkeregnbue skriver:

Ja, det har jeg også overvejet!

Kan huske da Emil gik i vuggestue, der var der en periode hvor han bare spiste helt vildt. De fik mad kl 9 kl 11 og kl 14. Og selv pædagogerne undrede sig over at han spiste så meget som han gjorde. Han kunne nemt kværner over 2 rygbrøder hver gang, plus frugt.
Men så kunne jeg heldigvis bedre forstå hvorfor han ikke gad spise så meget aftensmad

Anmeld

11. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Vingummien skriver:

Kan huske da Emil gik i vuggestue, der var der en periode hvor han bare spiste helt vildt. De fik mad kl 9 kl 11 og kl 14. Og selv pædagogerne undrede sig over at han spiste så meget som han gjorde. Han kunne nemt kværner over 2 rygbrøder hver gang, plus frugt.
Men så kunne jeg heldigvis bedre forstå hvorfor han ikke gad spise så meget aftensmad

Ja, men det er jo bare det... At hvis jeg stopper på grød igen, så spiser hun heller ikke MME.. Det er jo DER jeg undrer mig lidt

Anmeld

11. maj 2012

Vingummien

rikkeregnbue skriver:

Ja, men det er jo bare det... At hvis jeg stopper på grød igen, så spiser hun heller ikke MME.. Det er jo DER jeg undrer mig lidt

Sammen blandingen giver nok en god samg i munden

Anmeld

11. maj 2012

Fenja09

Jeg kan ikke lige give dig svar på, hvorfor hun gør som hun gør, men jeg ved at når min datter har fået grød, så går der 1 times tid og så kan hun godt spise 120 ml flaske mme. Hun får også vand til grøden. Hvis hun får mme tilbudt kort tid efter grød, så spiser hun det ikke. Men nu spiser min datter stort set aldrig 180 ml, uanset om hun har fået grød eller ej - 150/160 ml er vist max herhjemme

/Fenja

Anmeld

12. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Fenja09 skriver:

Jeg kan ikke lige give dig svar på, hvorfor hun gør som hun gør, men jeg ved at når min datter har fået grød, så går der 1 times tid og så kan hun godt spise 120 ml flaske mme. Hun får også vand til grøden. Hvis hun får mme tilbudt kort tid efter grød, så spiser hun det ikke. Men nu spiser min datter stort set aldrig 180 ml, uanset om hun har fået grød eller ej - 150/160 ml er vist max herhjemme

/Fenja

Ja okay, det må vel bare være meget normalt så  I hvert fald sov hun SKIDE godt på det

Puttede hende klokken 20, og hun vågnede først her klokken 6 i morges  Det er jeg ikke vant til!  Så fik hun mad og sov til klokken 8!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.