MIN datter har slået tænderne !!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Mor1012

ser det bare værre ud end det er ?

hun er 18 mdr, og faldte med sin dukkevogn ( Forbander den langt væk nu

Det blødte og hun skreg , hu var pyller og ville kun hænge på far i 15-20 min efter.

hun kunne ikke tykke brødet til aftensmad med sine fortænder, men spiste fint kartoffler i tern og fiskepind i tern samt ærter og KOLD saftevand..

tandkødet ved fortænderne er Lilla nu , og manden mener at ha mærket en tand som er løs, men han ku ikke sige Hvor løs, da han ikke måtte mærke den, fordi det selvfølgelig gjorde ondt.

har givet hende en panodil

hvad siger i ?

knus hende som forbander dukkevognen lagt væk nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hun ska til tandlægen og ha tænderne tjekket også ska det meldes til forsikringen. Så er i dækket ind og forsikringen dækker en evt skade indtil hun bliver 21 år. 

Kender flere som har lagt tunge bøger eller et par vægte i dukevognen, netop pga det du ,

Lige har oplevet. Vh stine

Anmeld

11. maj 2012

Isabella_mor

Emilie2010 skriver:

Det blødte og hun skreg , hu var pyller og ville kun hænge på far i 15-20 min efter.

hun kunne ikke tykke brødet til aftensmad med sine fortænder, men spiste fint kartoffler i tern og fiskepind i tern samt ærter og KOLD saftevand..

tandkødet ved fortænderne er Lilla nu , og manden mener at ha mærket en tand som er løs, men han ku ikke sige Hvor løs, da han ikke måtte mærke den, fordi det selvfølgelig gjorde ondt.

hvad siger i ?

på mandag skal i lige ringe til tandlægen så hun kan komme op og blive kigget på, det skal gerne registreres hvis det er at der kan være sket noget med de blivende tænder..

det er næsten lige sket for min dreng, der rykkede tænderne sig og det hele, men der er ikke sket det vilde.. at tandkædet er blevet lille er fordi at der er blod.. ikke farligt, tænderne kan også godt blive lidt mørkere, det er også pga at der er kommet blod ned i tænderne, det er heller ikke farligt...

så det vigtigste i kan gøre er at sørge for at hun får skånet sine tænder. at hun får noget mad der er blødt og let at tygge. hvertfald indtil i har været ved tandlægen. så kan de give jer nogle råd hvis det er at der er en løs tand.. den kan godt sætte sig fast igen hvis det bliver skånet..  

det er også vigtigt at det er registreret hos tandlægen hvis det er at der skulle ske noget med hendes voksentænder når de engang kommer, så dækker forsikringen hvis i har det. 

Anmeld

11. maj 2012

Mor1012

StineW79 skriver:

Hun ska til tandlægen og ha tænderne tjekket også ska det meldes til forsikringen. Så er i dækket ind og forsikringen dækker en evt skade indtil hun bliver 21 år. 

Kender flere som har lagt tunge bøger eller et par vægte i dukevognen, netop pga det du ,

Lige har oplevet. Vh stine

okay super tusinde tak ! jeg vil selvfølgelig komtakte tandlægen mandag, så kan de ta stilling til om hun skal chekkes.

det var mere om der skulle gøre noget her og nu og om andre havd prøvet noget ligende

Anmeld

11. maj 2012

Mor1012

isabellamor skriver:

på mandag skal i lige ringe til tandlægen så hun kan komme op og blive kigget på, det skal gerne registreres hvis det er at der kan være sket noget med de blivende tænder..

det er næsten lige sket for min dreng, der rykkede tænderne sig og det hele, men der er ikke sket det vilde.. at tandkædet er blevet lille er fordi at der er blod.. ikke farligt, tænderne kan også godt blive lidt mørkere, det er også pga at der er kommet blod ned i tænderne, det er heller ikke farligt...

så det vigtigste i kan gøre er at sørge for at hun får skånet sine tænder. at hun får noget mad der er blødt og let at tygge. hvertfald indtil i har været ved tandlægen. så kan de give jer nogle råd hvis det er at der er en løs tand.. den kan godt sætte sig fast igen hvis det bliver skånet..  

det er også vigtigt at det er registreret hos tandlægen hvis det er at der skulle ske noget med hendes voksentænder når de engang kommer, så dækker forsikringen hvis i har det. 

okay super tusinde tak ! jeg vil selvfølgelig komtakte tandlægen mandag, så kan de ta stilling til om hun skal chekkes.

det var mere om der skulle gøre noget her og nu og om andre havd prøvet noget ligende

Anmeld

11. maj 2012

Isabella_mor

Emilie2010 skriver:

hvis hun har ondt så er det fint at give lidt panodil og så skånemad blød eller flydende mad..  

Anmeld

11. maj 2012

come2

Emilie2010 skriver:

hvad siger i ?

jeg tænker: Mon ikke en kold sodavands is kunne lindre lidt på hendes smerter?

go' bedring med hende

Anmeld

11. maj 2012

Mor1012

come2 skriver:

jeg tænker: Mon ikke en kold sodavands is kunne lindre lidt på hendes smerter?

go' bedring med hende

Nææ hun vil ik ha is :/

men hun fik kold saft med isterninger

Anmeld

11. maj 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Emilie2010 skriver:

hvad siger i ?

ville helt sikkert også lige kontakte en tandlæge. bare for en sikkerhedsskyld

Anmeld

11. maj 2012

Nattøs

Jeg ville bestemt få dem tjekket. for jeg sidder selv med to platisk fortænder, efter fald i børnehaven som barn. 

Mine tænder stod ikke til at redde.. røv surt at betale til plastisk tænder resten af livet..

Jeg ved ikke om de blev skiftet ud senere i livet eller i børnehavealderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.