Min mand mener at jeg har anoreksi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, mener min mand at jeg har anoreksi og vil slæbe mig til lægen. Jeg mener selv ikke at jeg fejler noget, for jeg spiser da aftensmad sammen med ham og vores børn, jeg er slet ikke besat af hvor meget fedt maden indeholder og kan godt spise en pizza ind imellem. Grunden til at han tror det, er fordi at jeg ikke spiser om dagen, men det er fordi at jeg laver alt muligt andet og glemmer det, men jeg spiser da med om aftenen og er jeg ude, så kan jeg godt lide at spise noget lækkert på en cafe eller lign. Han mener at jeg er besat af at være tynd, men det har jeg jo altid været, jeg har aldrig vejet mere end 47 kg, på nær de gange jeg har været gravid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

os2

47 kg er jo ikke meget men afhænger jo også af hvor høj du er ?

Hvad med din læge, har han / hun sagt noget til dig på et tidspunkt om at du er for tynd ?

Anmeld

11. maj 2012

Annana89

Anoreksi eller ej så lyder det ikke sundt så jeg kan godt forstå hans bekymring. 

Men hvis ikke du har et problem med at undtage maden men det er tiden der er et problen så var det måske en ude at "lave" tiden til at spise.

Har du børn?! For de skal vel også spise og så bør du spise sammen med dem.

Måske det også var en ide at lave maden du skal spise i løbet af dagen aftenen før pg stille det i køleskabet så det bare står klart til at du kan spise det og ikke skal tænke på at du skal lave det først?!

Anmeld

11. maj 2012

2721

Hmm, jeg har selv haft anoreksi og jeg var ikke i stand til at se det i mange år.
Men hvis du ikke har noget problem, kunne du jo begyndt at gøre det til en vane at spise i løbet af dagen, da det jo uden tvivl et det sundeste.
Derved kunne du også vise overfor din mand du ikke har brug for at komme til lægen, opdager du derimod at det volder dig problemer at indtage de ekstra måltider, kunne det nok være din mand har ret.

Knus til dig

Anmeld

11. maj 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, mener min mand at jeg har anoreksi og vil slæbe mig til lægen. Jeg mener selv ikke at jeg fejler noget, for jeg spiser da aftensmad sammen med ham og vores børn, jeg er slet ikke besat af hvor meget fedt maden indeholder og kan godt spise en pizza ind imellem. Grunden til at han tror det, er fordi at jeg ikke spiser om dagen, men det er fordi at jeg laver alt muligt andet og glemmer det, men jeg spiser da med om aftenen og er jeg ude, så kan jeg godt lide at spise noget lækkert på en cafe eller lign. Han mener at jeg er besat af at være tynd, men det har jeg jo altid været, jeg har aldrig vejet mere end 47 kg, på nær de gange jeg har været gravid. 

Det kan godt være at du ikke direkte har anoreksi, men det lyder i hvert fald ikke som om du lever sundt, så jeg tror altså ikke at et smut til lægen - måske til en diætist - ville skade, så du kan komme ind i nogle normale spisevaner. Det er IKKE nok kun at spise ét måltid om dagen (som du jo nok ved).

Hvis det er fordi du glemmer det, så synes jeg du skal prøve at få indarbejdet et skema og nogle rutiner.

Anmeld

11. maj 2012

Mother-love

Nu kender jeg ikke din situation overhovedet. Men da jeg arbejdede sposte jeg igennem hele dagen men iweekenderne fik jeg som regel aldrig andet end aftensmad men det var fordi jeg ikke var sulten når jeg ikke lavede noget. For når jeg var på arbejde kunne jeg bestemt ikke undvære mad. På daværende tidspunkt vejede jeg mellem 55-57 kg og er 168 høj. Nuer jeg sygemeldt og fra da jeg blev gravid med isabella fikjeg andre spisevaner og tog meget på.
Men nu har jeg sålært mig selv at spise igennem hele dagenmen det er fordi jegvil tabe mig. Ellers harjeg ikke god til at spise andet end aftensmad. Men da jeg ikke kan tabe mig ved at kun spise engang om dagen så er jeg nødtil at spise flere gange.
Jeg har aldrig haft anoraksi, og hraldrig tænkt påmin vægt før nu. Men nuvejer jeg så også 13 kg mere end før jeg blev gravid.
Ved ikke om det er det samme som mig. Da jeg ikke kender dig.

Anmeld

11. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Synes ærlig talt du skulle tage a gå med ham til lægen.

han vil dig trods alt det bedste, og det kunne muligvis godt lyde som om du trænger til en tur til lægen.

Kender ikke nogen der 'glemmer' a spise en hel dag. Og tilfældigvis vejer under 47 kg. Håber du ikke er højere end 150, da det ellers er en vægt med et alt for lavt BMI og derfor er der bestemt en grund til a gå til lægen.

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Synes ærlig talt du skulle tage a gå med ham til lægen.

han vil dig trods alt det bedste, og det kunne muligvis godt lyde som om du trænger til en tur til lægen.

Kender ikke nogen der 'glemmer' a spise en hel dag. Og tilfældigvis vejer under 47 kg. Håber du ikke er højere end 150, da det ellers er en vægt med et alt for lavt BMI og derfor er der bestemt en grund til a gå til lægen.

Tak for alle jeres svar, jeg er ikke ret høj, 165 cm. Jeg har to børn som jeg bruger hele morgenen på at gøre klar, mens de spiser finder jeg tøj frem og laver madpakker til hele familien, når de er afleveret tager jeg på arbejde hvor jeg selvfølgelig har frokost pause hvor jeg spiser noget frugt eller lign. ellers handler jeg ind til aftensmaden i pausen, når jeg er hjemme igen laver jeg mad og vi spiser allesammen. Men sagen er den at jeg er slet ikke er sulten i løbet af dagen, så jeg tænker ikke selv over det. 

Anmeld

11. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar, jeg er ikke ret høj, 165 cm. Jeg har to børn som jeg bruger hele morgenen på at gøre klar, mens de spiser finder jeg tøj frem og laver madpakker til hele familien, når de er afleveret tager jeg på arbejde hvor jeg selvfølgelig har frokost pause hvor jeg spiser noget frugt eller lign. ellers handler jeg ind til aftensmaden i pausen, når jeg er hjemme igen laver jeg mad og vi spiser allesammen. Men sagen er den at jeg er slet ikke er sulten i løbet af dagen, så jeg tænker ikke selv over det. 

Det lyder lidt vildt a din krop ikke har brug for energi/brændstof fra aftensmaden ved 18 tiden, til lidt frugt kl 12 og igen et fast måltid kl 18. 

Synes bestemt du skal gå til lægen. Det handler måske mere om det psykiske end fysiske

Anmeld

11. maj 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

At føle sult er jo en vanesag. Jeg kunne selv ikke føle rigtig sult da jeg var yngre, men lærte mig selv at spise om dagen da jeg var omkring 20. Det tog mig ca. 3 mdr. før jeg følte mig sulten om morgenen. Men er jeg alene og travlt optaget, kan jeg sagtens glemme det stadig.

Men prøv at øve dig i at spise lidt, det er jo sundere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.