Tidlig scanning ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.095 visninger
6 svar
1 synes godt om
11. maj 2012

Taniakb

Hej ;-)

Jeg synes jeg kan læse mig frem til at hvis man får en tidlig scanning i uge 7 og kan se hjertet, så er risikoen for en spontan abort ligeså stor som efter nakkefolden.. (så man er ude af risiko)

Nævnte det hos sygeplejsken tidligere idag og hun lignte etstort spørgsmålstegn..

Er der nogen der kan bekræfte det? Har hørt det? Eller sådan noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Masig

Taniakb skriver:

Hej ;-)

Jeg synes jeg kan læse mig frem til at hvis man får en tidlig scanning i uge 7 og kan se hjertet, så er risikoen for en spontan abort ligeså stor som efter nakkefolden.. (så man er ude af risiko)

Nævnte det hos sygeplejsken tidligere idag og hun lignte etstort spørgsmålstegn..

Jeg ved ikke hvad procenten siger efter NF, men vi fik at vide til vores scanning i uge 7 (da vi havde set hjerteblink) at der var en risiko på 6-7%.... Den falder så nok lidt efter NF.. Tror ikke risikoen er ligeså lille ved uge 7 som ved uge 12 til NF bare fordi man har set hjertet slå, men at se det slå er jo selvfølgelig en rigtig god indikation på at baby har stor chancce for at blive i maven...

Anmeld

11. maj 2012

MKuhr

Taniakb skriver:

Hej ;-)

det er først efter uge 12 at den kritiske fase er ovre for der er fosteret "godkendt" der sker jo rigtig meget fra uge 7-12 der er der det hele udvikler sig og det er her "fejlene" opstår så jeg tror ikke på at man kan sige at der er lige så stor chance for abort før som efter hvis man har set hjerteblink. der er rigtig mange der mister efter de har set de første hjerteblink inden uge 12. men også nogle derefter og nogle der mister en uge før termin. så det kommer an på så meget men naturligt så mister man inden for de første tre uger. hjertet begynder på allerede at slå sidst i uge 5. og det er meget meget tidligt.

Anmeld

11. maj 2012

l.kjoeller

Taniakb skriver:

Hej ;-)

Tror risikoen er større end efter nakkefold. men mener den er mindre end ellers, 5 % eller sådan noget vidst nok, da hjertet er hele grundlaget for fosteret kan udvikle sig.

Anmeld

11. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Risikoen er større en efter NF.

Jeg har mistet to gange og den ene gang så vi hjerteblink i uge 7. Fik abort i uge 10.
Lægen på sygehuset vil derfor give en scanning næøste gang ejg blvier gravid men først efter uge 9 og så imellem uge 9-11 da riskikoen der er mindre end ved 7 uger og så er der ikke så længe til nF hvor risikoen så falder igen!

Håber det gav mening.

Mvh

Anmeld

11. maj 2012

Maise86

Da vi fik tidlig scanning fik vi at vide at hvis alt så fint ud efter scanning i uge 7 var der 95% chance for en vellykket graviditet og efter en vellykket scanning i uge 9 lå chancen på 97% og det ville den gøre resten af graviditeten, da der jo altid er en lille risiko for at noget går galt

Anmeld

11. maj 2012

Taniakb

Maise86 skriver:

Da vi fik tidlig scanning fik vi at vide at hvis alt så fint ud efter scanning i uge 7 var der 95% chance for en vellykket graviditet og efter en vellykket scanning i uge 9 lå chancen på 97% og det ville den gøre resten af graviditeten, da der jo altid er en lille risiko for at noget går galt

Tusind tak for svar.. Det var også det jeg ku forstå på det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.