Mine første cake-pops

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Dot D

B&J skriver:

Mums de ser super gode ud

Mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Dot D

mor2011_ skriver:

lækkert hvad har du brugt til overtrække dem? 

De er overtrukket med smeltede Candy Melts, de ligner store chokoladeknapper og fåes i flere farver.

Når de er smeltede, så blander jeg noget Palmin i, for så flyder det meget bedre

Og de var meget lækre

Anmeld

11. maj 2012

Dot D

Laijona Äiti skriver:

Det er rigtig lækkert ud, men hvordan rør du ingredienserne sammen, flødeosten i dejen eller??

Jeg tog en kagerest, som blev smuldret godt i min køkkenmaskine, så tilsatte jeg naturel flødeost og lidt flormelis, og så rørte det, til det var en forholdsvis fast masse. 

Så vejede jeg det af i klumper af 30 g, og dem trillede jeg så til kugler. Så dyppede jeg pinden i de smeltede Candy Melts og stak den ind i kagekuglen. Det lod jeg tørre, inden jeg overtrak kuglerne med Candy Melts..

Det var faktisk ret nemt og simpelt, så det skal jeg klart gøre mere i. Det tager godt nok lidt tid, men med den dejlige respons, jeg fik fra mine klassekammerater (og nogle andre der smagte) så er det klart tiden værd

Anmeld

11. maj 2012

lio

Dot D skriver:

Jeg tog en kagerest, som blev smuldret godt i min køkkenmaskine, så tilsatte jeg naturel flødeost og lidt flormelis, og så rørte det, til det var en forholdsvis fast masse. 

Så vejede jeg det af i klumper af 30 g, og dem trillede jeg så til kugler. Så dyppede jeg pinden i de smeltede Candy Melts og stak den ind i kagekuglen. Det lod jeg tørre, inden jeg overtrak kuglerne med Candy Melts..

Det var faktisk ret nemt og simpelt, så det skal jeg klart gøre mere i. Det tager godt nok lidt tid, men med den dejlige respons, jeg fik fra mine klassekammerater (og nogle andre der smagte) så er det klart tiden værd

Okay, færdigbagt kagerest, ej det må jeg prøve...

Tak skal du have.

Anmeld

11. maj 2012

Dot D

Laijona Äiti skriver:

Okay, færdigbagt kagerest, ej det må jeg prøve...

Tak skal du have.

Ja, færdigbagt... Så du kan feks gemme en rest i fryseren fra en anden kage til formålet....

Go´ fornøjelse

Anmeld

11. maj 2012

Tystys14

Dot D skriver:

Så er en dejlig studieuge med klassen ovre i morgen, så derfor kom jeg vist nok til at love cake-pops.

Så nu er de lavet, og manden i huset har prøvesmagt dem. Han mente godt,  de kunne gå og vips, så var den væk, hi hi...

De er lavet af chokladekage rørt med flødeost og flormelis...

Må jeg få den påskrift`?

Og hvad har di sat pindene i`?  Det ser suuuper godt ud.

Anmeld

11. maj 2012

Dot D

NV skriver:

Må jeg få den påskrift`?

Og hvad har di sat pindene i`?  Det ser suuuper godt ud.

Jeg har brugt oasisblokke pakket ind i staniol til at sætte dem i

Det er denne opskrift, jeg har brugt til kagen, nedenunder kommer opskriften på pop-cakes

Chokoladekage

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Pop-cakes

1 ltr smuldret KOLD kage

100 g flødeost natural (ikke light)

75 g flormelis

Anmeld

11. maj 2012

Tystys14

Dot D skriver:

Jeg har brugt oasisblokke pakket ind i staniol til at sætte dem i

Det er denne opskrift, jeg har brugt til kagen, nedenunder kommer opskriften på pop-cakes

Chokoladekage

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Pop-cakes

1 ltr smuldret KOLD kage

100 g flødeost natural (ikke light)

75 g flormelis

Tusind tak  Har lige beordret min kæreste til at købe tingene med hjem  glæder mig til at prøve det hi hi

Anmeld

11. maj 2012

Dot D

NV skriver:

Tusind tak  Har lige beordret min kæreste til at købe tingene med hjem  glæder mig til at prøve det hi hi

Hi hi, godt du kan jage lidt med ham... Men han får så en sidegevinst..... En popcake

Anmeld

11. maj 2012

Tvillingemor80

Dot D skriver:

Jaaaa, det skal jeg ikke kunne sige, men der havde klart været plads til dig i dag et lettere frafald her sidst på en studieuge, hi hi

he det skulle jeg havde udnyttet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.