Skoldkopper? (Hvornår?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.471 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Anonym trådstarter

Vi vil gerne have vores datter får skoldkopper i tidlig alder, men hvornår er tidligt nok?

Hun er pt 4 mdr.. (Vi regner ikke med at det skulle være indefor det næste stykke tid, men gerne før barslen slutter jo)

Hvornår fik I jeres små "smittet"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

CeViss

Anonym skriver:

Vi vil gerne have vores datter får skoldkopper i tidlig alder, men hvornår er tidligt nok?

Hun er pt 4 mdr.. (Vi regner ikke med at det skulle være indefor det næste stykke tid, men gerne før barslen slutter jo)

Min søn fik skoldkopper da han var 6 måneder, dog ved jeg ikke hvor han blev smittet  

Anmeld

10. maj 2012

B&J

daniel har lige fået dem og han er lidt over 2år

Anmeld

10. maj 2012

bullerbassen

Anonym skriver:

Nu ved jeg mange rigtig gerne vil have dem smittet tidligt , for så kommer de nemmere over det.

Jeg er af en anden holdning, ja børn skal have skoldkopper og ja helst som børn.

Men jeg ville aldrig lade et barn bevidst smitte under 1 -1 1/2 år. Vores den ene har haft det 2 gange, første gang en meget mild omgang anden gang en rigtig hård omgang.

Så her haft jeg takket nej til tilbudet om smitte til lillebror. Da han var under 1 år

Anmeld

10. maj 2012

KarinOM

Jeg har tænkt det samme :-) ...men har fået fortalt, af flere forskellige, at hvis de bliver smittet som helt små, risikerer man, at de får to omgange...og af anden omgang ofte er rigtig slem...så her venter vi også til de kommer "af sig selv" uden at opsøge smitte. Spurgte SP og hendes erfaring var at de helst skulle være 1 år (ved dog ikke hvorfor hun mente det). 

Anmeld

10. maj 2012

Mira0911

Nu ved jeg mange rigtig gerne vil have dem smittet tidligt , for så kommer de nemmere over det.

Jeg er af en anden holdning, ja børn skal have skoldkopper og ja helst som børn.

Men jeg ville aldrig lade et barn bevidst smitte under 1 -1 1/2 år. Vores den ene har haft det 2 gange, første gang en meget mild omgang anden gang en rigtig hård omgang.

Så her haft jeg takket nej til tilbudet om smitte til lillebror. Da han var under 1 år

Jeg troede faktisk kun man kunne få det en gang? det har jeg altid fået at vide... 

Anmeld

10. maj 2012

bullerbassen

Mira0911 skriver:

Jeg troede faktisk kun man kunne få det en gang? det har jeg altid fået at vide... 

Min den ene store dreng ( tvillinger ) har haft det 2 gange. Første gang en mild omgang, hvor han blev smittet af brormand. Anden gang var meget slem.

Så jeg takkede som sagt nej til smitte, da vi fik tilbudet med Silas. Han var under et år. 

Anmeld

10. maj 2012

bullerbassen

KarinOM skriver:

Jeg har tænkt det samme :-) ...men har fået fortalt, af flere forskellige, at hvis de bliver smittet som helt små, risikerer man, at de får to omgange...og af anden omgang ofte er rigtig slem...så her venter vi også til de kommer "af sig selv" uden at opsøge smitte. Spurgte SP og hendes erfaring var at de helst skulle være 1 år (ved dog ikke hvorfor hun mente det). 

Det har vi prøvet mild omgang første gang meget slem anden gang.

Så ville ikke lade et barn under 1,5 år smittet.

Anmeld

10. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Isabella har endnu ikke haft dem - hun er 1½ år. Jeg opsøger dem ikke frivilligt, men venter pænt på dem, for hun skal nok få dem på et tidspunkt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.