Børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Zelinasmor

Jeg gik fra min datters far d.18 april. Og har søgt børnepenge igennem statsforvaltningen. Han har underskrevet og sendt retur. Men han har ikke penge til at betale dem nu her. Kan jeg få dem gennem kommunen? Og hvor hurtigt?? Har knap nok råd til en pakke bleer til min datter fordi kommunen ikke vil hjælpe mig da jeg er på su. Jeg kan først få som enlig forsøger til juli når de kan se jeg får forhøjet børnebidrag ved kommunen så indtil da har jeg knap 7000 og det er inkl su lån. De penge er allerede brugt på husleje og regninger denne måned. På trods af det vil kommunen ikke hjælpe økonomisk så jeg kaforsørgere min datter. Så mit spørgsmål lyder, hvor hurtigt kan jeg få børne pengene fra min datters far igennem kommunen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Bonderøvens kone

Når du har fået afgørelsen fra statsforvaltningen vedrørende bidrag - så kan du sagtens søge kommunen om at de skal udlægge bidraget.

Anmeld

10. maj 2012

lassemor07

xoxotasha skriver:

Jeg gik fra min datters far d.18 april. Og har søgt børnepenge igennem statsforvaltningen. Han har underskrevet og sendt retur. Men han har ikke penge til at betale dem nu her. Kan jeg få dem gennem kommunen? Og hvor hurtigt?? Har knap nok råd til en pakke bleer til min datter fordi kommunen ikke vil hjælpe mig da jeg er på su. Jeg kan først få som enlig forsøger til juli når de kan se jeg får forhøjet børnebidrag ved kommunen så indtil da har jeg knap 7000 og det er inkl su lån. De penge er allerede brugt på husleje og regninger denne måned. På trods af det vil kommunen ikke hjælpe økonomisk så jeg kaforsørgere min datter. Så mit spørgsmål lyder, hvor hurtigt kan jeg få børne pengene fra min datters far igennem kommunen?

Så snart det er gået igemmen SF og din x ikke har penge til og betale bidraget så går kommunen ind og betaler i stedet for så skylder han så penge til kommunen
Jeg fik ihverfald af hvide den gang jeg blev enelig af vis der var det mindste problemer med lasses far kunne betale skulle jeg bare komme op på kommunen så ville de betale det istedet for

Anmeld

10. maj 2012

Bassemor<3

hvordan kan det være du ikke får mere udbetalt fra su ?

jeg får 8130 kr udbetalt, med lån. og jeg bor sammen med faren til min søn. Allerede det at du bor selv med din gør berretiger dig til at få dobbelt su.

hvad med boligsikring og friplads `?

Anmeld

10. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Du er berritiget til dobbel SU som enlig mor  Så husk og få det søgt.

Udover det.. Hvad nr bruger din datter i bleer?

Anmeld

10. maj 2012

Zelinasmor

Jeg får 7000 og et eller andet. Kan ikke få mere. Og ja jeg er berettiget til at få dobbelt su som enlig mor. Men desværre først når de kan se jeg har modtaget forhøjet børnebidrag fra kommuneSimon først falder 20 juli. Har snakket ned su styrelsen fordi jeg ikke mente det kunne passe. Men sådan er reglerne med mindre du har været enlig fra da dit barn blev født.

Anmeld

10. maj 2012

Zelinasmor

Bruger i øvrigt str.4-9 kg i bleer :-)

Anmeld

10. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

xoxotasha skriver:

Øv Har en pakke nummer 2 bleer liggende som jeg ikke får brugt. Den måtte du have fået, men det duer ikke hvis de ikke passer jo

Anmeld

10. maj 2012

Bassemor<3

xoxotasha skriver:

hvilket blemærke bruger du ? Der er mange penge at spare hvis du fx. bruger libero. Dem brugte jeg også, men så prøvede jeg vibelle, giver 80 kr for 90 bleer og en pakke holder en uge ca.

Anmeld

10. maj 2012

Zelinasmor

Jeg køber de helt billige bleer også. Men vi har knap 100 krmåne alt er betalt. Sådan vil det være hver måned frem til juli :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.