Økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Riikke

Hej (:

Min kæreste og mig er gået i gang med pb men nu er jeg sådan kommet i tvivl om vi ha råd til det?

Vi bor i hus, ha begge to Jobs på fuldtid - men hvor mange penge bruger man ca på en baby? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

come2

Riikke skriver:

Hej (:

Min kæreste og mig er gået i gang med pb men nu er jeg sådan kommet i tvivl om vi ha råd til det?

Vi bor i hus, ha begge to Jobs på fuldtid - men hvor mange penge bruger man ca på en baby? 

Altså der er jo dagplejeplads

Bleer

tøj

og udstyr det første tid.

Anmeld

10. maj 2012

mortilnoahogmelina

Jeg vil sige det er meget individuelt .

Der er jo udstyr , kan købes brugt eller noget af det billige .

Der er self bleer og evt modermælkserstatning hvis ikk man kan amme det skal man have ..

Så er der tøj og dp plads senere hen .

Men man vælger selv hvor dyrt det skal være . Køb dels tøj brugt eller i billige butikker . Køb billige bleer ikk libero .

Jamen man vælger helt selv .

Anmeld

14. maj 2012

Jupiter

Jeg er typen som også gerne vil have det økonomiske på plads først

Det til trods, så er jeg stadig på elevløn og vi er startet på projekt baby.

Jeg har regnet sammen at "start-pakken" sagtens kan holdes godt under 10.000,- hvis man køber brugt og billigt. Og så har vi indregnet laveste dagpengesats i budgettet for at regne ud hvad vi har at bruge af i hverdagen hvis det en dag skulle se helt sort ud.

Derudover har jeg tjekket dagpleje priser i vores kommune, og jeg har forsøgt at regne ud fx hvor mange glas baby-mos man ville bruge på en uge og hvad det koster.

Altså - gået en del i detaljer - lidt for nørdet, I know - men det giver mig tryghed at vide hvad der står på bundlinjen

Anmeld

14. maj 2012

Hvem?

Riikke skriver:

Hej (:

Det er jo meget individuelt, men f.eks. er der nogle ting jeg bare ikke går på kompromi med, ex. deres bleer og fodtøj - jeg betaler gerne dyre domme for sko der sidder ordentligt, og bleer der har go pasform, og hvis man blir heldige ejere af børn der gerne vil spise MEGET, kan de tydeligt mærkes på budgettet

Anmeld

14. maj 2012

LR85

Riikke skriver:

Hej (:

Du kan jo finde ud a i din kommune, hvor meget vuggestueplads koster. Det er den dyreste udgift om måneden. 

Det med a anskaffe sig udstyr, behøver ikke være dyrt, da det SAGTENS kan betale sig a købe det hele brugt og lade være med a købe alt muligt man ikke får brugt. 

Selve det a have et barn, koster ikke noget specielt, bleer og sådan er jo bare et par hundrede om måneden. 

Anmeld

14. maj 2012

LR85

Stlun07 skriver:

Jeg er typen som også gerne vil have det økonomiske på plads først

Det til trods, så er jeg stadig på elevløn og vi er startet på projekt baby.

Jeg har regnet sammen at "start-pakken" sagtens kan holdes godt under 10.000,- hvis man køber brugt og billigt. Og så har vi indregnet laveste dagpengesats i budgettet for at regne ud hvad vi har at bruge af i hverdagen hvis det en dag skulle se helt sort ud.

Derudover har jeg tjekket dagpleje priser i vores kommune, og jeg har forsøgt at regne ud fx hvor mange glas baby-mos man ville bruge på en uge og hvad det koster.

Altså - gået en del i detaljer - lidt for nørdet, I know - men det giver mig tryghed at vide hvad der står på bundlinjen

Lyder nu ret fornuftigt

Anmeld

14. maj 2012

Jupiter

LR85 skriver:

Lyder nu ret fornuftigt

I try  Tak!

Anmeld

14. maj 2012

Mettefpigen

Det kan sgatens gøres "lidt billigt"... Vi købte barnevogn, seng og puslebord i Babysam... Da kan du købe det hele og have det på deres lager, også betale af når du har lyst.. Det hele skal bare betales inden du får det med hjem... Vi valgte en RikkeMai barnevogn hvor vi fik alt til lige fra lift, sengetøj og madrasser (manglede kun dyne og lagner) til ca 5600 kr... Og tøj kan du evt købe brugt, eller i HM, Kvickley, Bilka og sådan nogle butikker... Bleer kan du også vælge de billige  Der er mange måder at spare på.. Jeg gøre det sådan at jeg køber lidt tøj på forhånd engang imellem i lidt større størrelser så når han begynder at skal gå en større størrelse op så harj eg tøj klar, køber babymad når det er på tilbud, bleer er jeg så gået over til Libero, men det køber jeg også når det er på tilbud... Så har jeg lager herhjemme der holder i lang tid

Anmeld

15. maj 2012

Riikke

LR85 skriver:

Lyder nu ret fornuftigt

Mange tak for svar du lyder til at ha renlig styr på det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.