Kejsersnit for 6 dage siden, gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.611 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Jelles

Hej herinde :-)

Jeg fik pks for 6 dage siden, pga. Tidl. Ryg operationer.. Og ville derfor have komplikationer, ved naturlig fødsel...

Jeg har aldrig oplevet en smerte magen til, de første par dage efter.. Men nu det 6 dage siden, jeg har stadig smerter og sammentrækninger, og vil bare høre gode råd til at lindre disse?

Knusser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

K.Rehder

Proteindrik og masser af det....det gør dine musklers helingsproces hurtigere og det er helt sikkert dem der gør vrøvl.. Ellers er ipren også rigtig godt. Godt bedring.

Anmeld

10. maj 2012

pernille.23

jeg mener at jeg tog panodil og ipren, efter behov.

Anmeld

10. maj 2012

Jelles

Tak for svar, jeg prøver :-))

Anmeld

10. maj 2012

LR85

pernille.23 skriver:

jeg mener at jeg tog panodil og ipren, efter behov.

Ja, tag endelig panodil. Det er helt nomalt a have godt ondt det første tid.

Vigtigst a alt: HVIL.

Din krop kommer sig bedst og heler bedst ved hvile (så meget man nu kan når man har et spædbarn)

Håber ellers alt gik godt og du havde en god oplevelse

Anmeld

10. maj 2012

MetteS81

Enig, masser af hvile og så tag smertestillende hvis det blir for meget...jeg mener at kunne huske, at det tog omkring 10 dage før jeg kunne mærke en bedring...efter ca 14 dage gik det ganske fint og derfra bedre og bedre

Anmeld

10. maj 2012

JonTri

Tag endelig FAST sm stillende. Altså hver 6. Time. Vent ik til det gør nas

Anmeld

10. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Rør dig endelig alt det du ka holde til, det er godt at få gang i kroppen, så musklerne ka blive styrket. Det hjælper nemligt på helingen, med et godt blodomløb/ gennemstrømning til vævet omkring aret! Husk at rette dig op/ ud når du går, sådan at du ik går og krummer ryg. Masager forsigtigt omkring aret! 

Drik masser af væske!!

Løft ik mere end det baby vejer! 

Hvil dig, når du har brug for det! 

Det var de råd jeg i sin tid fik og det virkede, så godt at jeg helt ku droppe alt smertestillende medicin efter 7 dage! 

Stort tillykke med den bette! Håber at du ellers har haft en rigtig god oplevelse og at du snart er på toppen igen! Vh stine

Anmeld

10. maj 2012

Tanja1234

Som andre også skriver så sørg for at holde dig smertedækket.

Selvom det ikke virker sådan er det også en god ide at gå lidt omkring.

Jeg var oppe igen samme dag som jeg fik PKS og rendte frem og tilbage mellem Neo og barselsafsnit og jeg tror faktisk at det hjalp. Fik kun smertestillende de første 4-5 dage

Anmeld

10. maj 2012

Jelles

Tak tøser for alle jeres gode råd :-) vil helt sikkert tage dem til mig. Er begyndt på panodil depot tablet idag, håber det hjælper, for føj hvor har jeg ondt... Også når jeg tisser/ prutter, rejser/ sætter mig osv :-((

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.