Kan man godt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

grinny

Forlange at komme i behandling?

Vi har prøvet siden marts 2010, har gået til gynækolog i snart et år, men hver gang vi er der siger hun bare at det hele ser fint ud og vi bare skal blive ved med at prøve, men hvor længe kan hun sige det?

Jeg HAR tabt mig som hun sagde, vi HAR prøvet, men der sker bare ikke noget 

Ingen af os fejler noget, så derfor må vi vel gå ind under kategorien ufrivillig barnløse?  

Men hvornår må jeg sige stop til at vi vil prøve mere? Hvornår må vi komme videre i systemet?

Jeg fik ikke min elevplads, og derfor passer det bare så perfekt lige nu, derfor jeg egentlig gerne vil vide om man bare kan "forlange" at komme videre i systemet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Mutti2B

Det ligger jer jo frit for at vælge det private regi

Anmeld

10. maj 2012

grinny

Mutti2B skriver:

Det ligger jer jo frit for at vælge det private regi

I min frustrering har jeg slet ikke tænkt på det private, tak for rådet

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

grinny skriver:

I min frustrering har jeg slet ikke tænkt på det private, tak for rådet

Det koster jo selvfølgelig, men så er der heller ikke den lange ventetid. Jeg kan varmt anbefale det.

Men hvis jeg var dig ville jeg godt nok slå i bordet ved din gyn og kræve at I efter så lang tid kommer videre til behandling. Ellers ville jeg se mig om efter en anden gyn.

Anmeld

10. maj 2012

grinny

Mutti2B skriver:

Det koster jo selvfølgelig, men så er der heller ikke den lange ventetid. Jeg kan varmt anbefale det.

Men hvis jeg var dig ville jeg godt nok slå i bordet ved din gyn og kræve at I efter så lang tid kommer videre til behandling. Ellers ville jeg se mig om efter en anden gyn.

Har overvejet at slå i bordet, og bare så dårlig til det. Har det dårligt med at bare bestemt over for andre mennesker. Men jeg føler bare lidt vi kommer for ja, bare at komme..

Desværre er hun den der er tættest på, selvom det tager 1½ time at komme derop, så havde lidt håber på at vi kunne blive der så vi ikke skulle køre alt for langt, men det ser nok ud som om at vi må skifte!

Anmeld

10. maj 2012

tarkoflen

Kan du ikke tale med din egen læge om, at I skal videre i behandling, hvis ikke gyn vil hjælpe! Det er længe I har forsøgt selv, så jeg synes bestemt det er på tide, at I bliver ordentligt tjekket! Er din kæreste blevet tjekket for, at alt er ok ved ham?

Held og lykke med det

Anmeld

10. maj 2012

grinny

tarkoflen skriver:

Kan du ikke tale med din egen læge om, at I skal videre i behandling, hvis ikke gyn vil hjælpe! Det er længe I har forsøgt selv, så jeg synes bestemt det er på tide, at I bliver ordentligt tjekket! Er din kæreste blevet tjekket for, at alt er ok ved ham?

Held og lykke med det

Vi blev henvist til gynækolog for snart et år siden og da blev vi begge tjekket, da jeg var bange for at jeg havde PCO. Men ingen af os fejler noget.

Vi har gået til undersøgelser ca. hver 3. måned i det år, men hver gang siger hun det hele ser fint ud og hun scanner mig og fortæller mig at mine æg ser flotte ud, derfor føler jeg lidt at vi står stille!

Jeg vil bare gerne videre i forløbet for synes det er lang tid at gå til undersøgelser uden rigtig af vide hvornår eller hvordan det kommer til at ske. Vi kan jo ikke bare blive ved med at prøve, det slider jo et eller andet sted på os begge to

Anmeld

11. maj 2012

Nessie

2 år er lang tid, så jeg synes du skal have fat i din læge i stedet for, og fortælle at I gerne vil have en henvisning til en klinik.

Det kan ikke passe at gynækologen bare bliver ved med at sige at det hele ser fint ud, men ikke gør mere.

Jeg går ud fra at din mands sædkvalitet er testet?

HVis lægen ikke vil give en henvisning, må du slæbe manden med til gyn, så I sammen kan forklare hende at I altså skal videre i teksten nu.

Held og lykke til dig

Anmeld

11. maj 2012

smlmea

Gå til egen læge,og få en ny henvisning,og tag så kontakt til en rigtig fertilitetsklinik enten i det offentlige eller private.

Hvis i ingen fælles børn har,har i ret til 3 X IUI + 3 X IVF i det offentlige.

Mange steder i det private er IUI gratis,hvis i begge har en henvisning.

Anmeld

11. maj 2012

grinny

Nessie skriver:

2 år er lang tid, så jeg synes du skal have fat i din læge i stedet for, og fortælle at I gerne vil have en henvisning til en klinik.

Det kan ikke passe at gynækologen bare bliver ved med at sige at det hele ser fint ud, men ikke gør mere.

Jeg går ud fra at din mands sædkvalitet er testet?

HVis lægen ikke vil give en henvisning, må du slæbe manden med til gyn, så I sammen kan forklare hende at I altså skal videre i teksten nu.

Held og lykke til dig

Kæresten er blevet tjekket, og den er tip top

Men jeg mener heller ikke at hun kan blive ved med at sige det samme, men jeg ved ikke om det er fordi hun mener jeg er for ung? Er 23, men kæresten bliver snart 29 - så vi vil gerne snart videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.