Formulering i ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

sarahb

Lige med sådan en stilling er det vigtigt at du skiller dig ud, at de ligger mærke til dig og at de hæfter sig ved noget i din ansøgning.
Dette "felt" er et seriøst, kreativt, sjovt, tålmodigt job. Alt dette ville være godt at få med i ansøgningen.
Du kan netop i sådan en ansøgning tillade dig at bruge lidt "sjove vendinger" og lade din kreativitet vise sig i din ansøgning. Så det ikke blot er tør tekst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Stumpen

tarkoflen skriver:

Undlad at skrive at du tidligere ikke ville have med sfo børn at gøre! Aldrig skrive noget negativt i en ansøgning!

Jeg synes faktisk at den sidste del, er det bedste

Sjovt som man ser det forskelligt og nej du har ret i at det negative ikke hører hjemme, jeg tænkte bare at det måske kunne få dem til at tænke "hvorfor søger hun så" og får lyst til at læse vidre, men i en tid som nu hvor de står med 130 ansøgninger, så er det en sats at tage, da de evt også smider den ud til højre efter denne udtalelse...

Anmeld

9. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Stumpen skriver:

Nogle kloge kvinder på linjen i aften??

Jeg har et afsnit i en ansøgning der inrriterer mig, men sagen er den at jeg altid har holdt på at jeg ikke skulle arbejde med SFO børn, men har nu arbejdet med en førskolegruppe og hvor er det bare kanont at arbejde med en gruppe børn man kan lidt mere med end børnehavebørn... Men min formulering irrriterer mig - især det sidste... Nogen forslag??

Jeg har egentlig gennem mit uddannelsesforløb holdt på at jeg under ingen omstændigheder skulle arbejde med SFO-børn, men efter at have arbejdet med de føromtalte førskolebørn er min påstand blevet gjort til skamme. Jeg finder det særdeles interessant at arbejde med den gruppe børn og det giver mig i den grad mulighed for at bruge mine kompetencer indenfor det kreative, det spontane og det rummelige på en måde der i den grad gavner børnene.

Enig i, at der absolut ikke er grund til at omtale din tidligere modvilje.

I et job af den type er det også alt for stift at "finde det særdeles interessant" - det lyder som en tung og slidt standardformulering. Du skal være sprællevende og ellevild. 

Endelig gentager du dig selv til sidst ved at bruge "i den grad" to gange i samme sætning. 

Anmeld

9. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Stumpen skriver:

Sjovt som man ser det forskelligt og nej du har ret i at det negative ikke hører hjemme, jeg tænkte bare at det måske kunne få dem til at tænke "hvorfor søger hun så" og får lyst til at læse vidre, men i en tid som nu hvor de står med 130 ansøgninger, så er det en sats at tage, da de evt også smider den ud til højre efter denne udtalelse...

Så formuler det på en humoristisk måde:

"Jeg er blevet omvendt!

Engang ville jeg have forsvoret, at jeg nogensinde ville ønske mig et job i en SFO, men efter forrygende oplevelser inden for området, har jeg set lyset - og nu er der intet, jeg hellere vil!" 

Anmeld

9. maj 2012

Stumpen

Mor og meget mere skriver:

Så formuler det på en humoristisk måde:

"Jeg er blevet omvendt!

Engang ville jeg have forsvoret, at jeg nogensinde ville ønske mig et job i en SFO, men efter forrygende oplevelser inden for området, har jeg set lyset - og nu er der intet, jeg hellere vil!" 

Haha den var god.. Den ser jeg på i morgen  Kan godt se det andet afsnit som nu er rettet i op til flere gange var tørt at komme igennem... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.