Hvordan forgår en abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg er omkring 8-9 uger henne med et barn der bare ikke passer ind. Det er med tungt hjerte, for vi vil gerne det her barn, vi har bare ikke tid og overskud- eller midlerne. Jeg vil gerne undgå så meget menneske kontakt som muligt i forhold til aborten, det lyder underlig måske  Men tanken om intim undersøgelser og scannings giver mig kvalme!  Men vil i fortælle lidt om hvordan det forgår, hvis i har prøvet eller kender nogle der har? Jeg tør end ikke google det, endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

ekebiv

Jeg er omkring 8-9 uger henne med et barn der bare ikke passer ind. Det er med tungt hjerte, for vi vil gerne det her barn, vi har bare ikke tid og overskud- eller midlerne. Jeg vil gerne undgå så meget menneske kontakt som muligt i forhold til aborten, det lyder underlig måske  Men tanken om intim undersøgelser og scannings giver mig kvalme!  Men vil i fortælle lidt om hvordan det forgår, hvis i har prøvet eller kender nogle der har? Jeg tør end ikke google det, endnu.

Du kommer ikke uden om lægen og en scanning. Og vil du have en medicinsk abort, som må være den med mindst menneskelig kontakt, skal du nok skynde dig da det kun er en mulighed til du er 8+6, derefter er det kirurgisk. Medicinsk abort foregår ved at du får en pille der slår fosteret (teknisk set er det ikke et foster endnu tror jeg men jeg ku ikke lige komme på et andet ord) ihjel. Derefter tager du hjem og skal tage en eller to stikpiller som du selv ligger op, det får livmoderen til at trække sig sammen og udstøde det. Scanningen er jo nødvendig for at fastslå hvor langt du er. Kirurgisk kender jeg ikke så meget til.

Anmeld

9. maj 2012

lio

Jeg kender til kirurigsk. (egen erfaring)

Blev scannet 1 gang, MEN havde ikke mulighed for at se med på skærmen, den var allereve vendt så jeg og min partner ikke kunne se.

Aborten foregik sådan at jeg hjemme skulle tage nogle piller (til at sætte graviditeten i stå) om aftenen og næste morgen kom jeg ind og fik narkose, 15. min efter vågnede jeg op og alt var "overstået" - Jeg var for langt henne til en medicinst som jeg først havde tænkt at vælge men var glad for at jeg intet skulle se eller mærke. Havde ingen gener og problemer efterfølgende, alt var vel.

stort kram til dig 

Anmeld

9. maj 2012

FrkDitte

Anonym skriver:

Hejsa,

Det er en tung beslutning at tage..

Som en anden skriver, så kommer du ikke udenom lægen og scanning.

Jeg har prøvet både medicinsk og kirurgisk abort.

1. gang fordi der ikke længere var hjerteblink (ca. 8+0) og anden gang var det et vindæg (der var intet foster, men livmoder og moderkage vokser normalt, jeg var 10+1 da jeg fik den kirurgiske abort).

Jeg forettækker helt klart den kirurgiske. Du kommer hjem samme dag som indgrebet. Man mærker intet. Jeg havde ingen smerter eller blødning bagefter. (det er dog individuelt).

Den medicinske var ikke sjov synes jeg. Fik to stikpiller som man skulle tage derhjemme, og så har man ellers bare smerter... havde jeg hvert fald. Fik smertestillende med fra sygehuset men de hjalp ikke ret meget. Smerterne forsvinder i løbet af natten/aftenen, men man bliver ved med at bløde længe.

1 uge efter skulle jeg til scanning, og de kunne se jeg ikke havde udstødt det hele. så skulle til scanning igen 14 dage senere.. Der var det hele næsten ude. Alt i alt blødte jeg 1 måned!

Sker det næste gang jeg bliver gravid at jeg mister, så skal jeg have en kirurgisk abort igen, det er helt sikkert.

De er meget professionelle på sygehusene, og de scanninger de tager er hurtigt overstået. I forbindelse med min kirurgiske abort blev jeg skannet 1 gang.

Jeg tror du får tilbudt en kirurgisk abort når du er så langt henne.

Håber jeg har kunnet hjælpe lidt..

D.

Anmeld

9. maj 2012

Zeus

Anonym skriver:

Jeg har fået lavet en udskrabning, vil ikke lige komme ind på en nærmere forklaring, da det bare vil være unødig info lige i denne tråd..

Men jeg blev scannet (efter jeg var begyndt at bløde) udenpå maven, og blev derefter lagt i narkose morgenen efter. Jeg fik en maske for munden, og var væk i 15-20 min, så blev jeg vækket igen, lagt ind på en stue, og var jeg klar til at komme hjem rimeligt hurtigt efter..

Skulle jeg en dag vælge mellem en kirurgisk eller medicinsk, så ville jeg klart vælge en kirurgisk..

Håber du er okay

Anmeld

9. maj 2012

aarhusmor

Jeg vil anbefale dig en udskrabning. Jeg har selv prøvet det en del gange, fordi jeg har haft graviditeter hvor fosteret gik til.

Men rent praktisk går det lettest. Du får en dato, skal møde fasende. Du venter på at komme til, kommer ind, sover! og det næste du oplever er at du vågner op, får et stykke brød og saftevand og kan tage hjem. Personligt kan jeg altid regne den blødning der kommer, som værende en normal mens.

Jeg har været med på babysider i mange år og mange af dem der får medicinske aborter, oplever at bløde i meget meget lang tid (3 måneder) og meget voldsom. De kan ikke regne 100% med deres mens bagefter og hvornår den er normal. De får af og til smerter og så husker jeg en hvor hun stadig var gravid efterfølgende.

Derfor vil jeg ikke anbefale det sidste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.