Anonym skriver:
Jeg er omkring 8-9 uger henne med et barn der bare ikke passer ind. Det er med tungt hjerte, for vi vil gerne det her barn, vi har bare ikke tid og overskud- eller midlerne. Jeg vil gerne undgå så meget menneske kontakt som muligt i forhold til aborten, det lyder underlig måske
Men tanken om intim undersøgelser og scannings giver mig kvalme! Men vil i fortælle lidt om hvordan det forgår, hvis i har prøvet eller kender nogle der har? Jeg tør end ikke google det, endnu.
Hejsa,
Det er en tung beslutning at tage.. 
Som en anden skriver, så kommer du ikke udenom lægen og scanning.
Jeg har prøvet både medicinsk og kirurgisk abort.
1. gang fordi der ikke længere var hjerteblink (ca. 8+0) og anden gang var det et vindæg (der var intet foster, men livmoder og moderkage vokser normalt, jeg var 10+1 da jeg fik den kirurgiske abort).
Jeg forettækker helt klart den kirurgiske. Du kommer hjem samme dag som indgrebet. Man mærker intet. Jeg havde ingen smerter eller blødning bagefter. (det er dog individuelt).
Den medicinske var ikke sjov synes jeg. Fik to stikpiller som man skulle tage derhjemme, og så har man ellers bare smerter... havde jeg hvert fald. Fik smertestillende med fra sygehuset men de hjalp ikke ret meget. Smerterne forsvinder i løbet af natten/aftenen, men man bliver ved med at bløde længe.
1 uge efter skulle jeg til scanning, og de kunne se jeg ikke havde udstødt det hele. så skulle til scanning igen 14 dage senere.. Der var det hele næsten ude. Alt i alt blødte jeg 1 måned!
Sker det næste gang jeg bliver gravid at jeg mister, så skal jeg have en kirurgisk abort igen, det er helt sikkert.
De er meget professionelle på sygehusene, og de scanninger de tager er hurtigt overstået. I forbindelse med min kirurgiske abort blev jeg skannet 1 gang.
Jeg tror du får tilbudt en kirurgisk abort når du er så langt henne.
Håber jeg har kunnet hjælpe lidt..

D.