lånte penge og aftaler !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

Clisolka

Jeg havde betalt pengene til vennen før jeg købte en ny tørretrumbler - vi har ikke en tørretrumbler herhjemme og kan sagtens undvære den.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Troldemommi

Jeg ville selv vælge at betale penge tilbage så hurtigt som muligt især da det er en ven i har lånt pengene af og der er ikke noget værre end at penge skal komme imellem venner.

At købe en tørretumbler er jo ikke en ting der i princippet er nødvendig den er bare rigtig dejlig at have.

ha en god dag

Monica

Anmeld

9. maj 2012

Moar2011

for mig !

ville den ikke være livsnødvendig med mindre man er 2voskne og 5børn for så skal tøjet jo tøre ret hurtig ,, for at man ikke har kger af vasketøj .. 

men ellers så ville jeg mene at man betaler vennen ud først eller evt have snakket med ham først (altså høre om i stadig kan have den aftale , da i har pengene men tørretrumleren er gået i stykker e)

eller nået ligende det

Anmeld

9. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Kæresten og jeg er blevet voldsomt uvenner med en "nær ven". Vi har købt en ting af ham og aftalt med ham at vi ville betale tingen den 1/6. Dette er en aftale som vi mener står.

Så sker der det, at vi køber en ny tørretumbler fordi den gamle brænder sammen, det gjorde vi den 8/5. Det er ham vores ven så gået TOTAL i baglås over ! og mener jo at vi skal betale ham først, før vi går ud og køber "ubrugelige tinge" til os selv, for at bruge hans egne ord.

Vi synes jo at så længe vi har en aftale om at vi betaler 1/6. Så kan han være total ligeglad med hvad vi bruger penge på og hvor mange vi bruger inden den 1/6 !

Det mener han så absolut ikke. Jeg kan godt se at havde det være noget der vitterligt VAR ubrugeligt, så ville det være bedre at betale ham først. Men vi bruger vores tørretumbler hver eneste dag, og derfor vil vi ikke undvære en, og vi har også den mening at han jo kan være skide ligeglad så længe vi overholder vores aftale med ham !

Hvad synes i ??

Jeg ka sku godt forstå jeres "ven"

Jeg HADER at skylde penge, og det er sku det man skylder der kommer i 1 række, frem for luksus ting.

En tørretubler er ikke livsnødvendig. Man kan sagtens leve med at hænge tøjet op!

Anmeld

9. maj 2012

lycly

Jeg ville undre mig, hvis jeg havde lånt en ven penge, og vedkommende så går ud og køber en tørretumbler, som i mine øjne ikke er livsnødvendig, inden han/hun har betalt mig de penge vedkommende skylder. Men jeg ville ikke gå amok over det eller konfrontere min ven med det. Ville bare ikke låne ham/hun penge en anden gang

Anmeld

9. maj 2012

Ilya

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg er ikke så god til det med at låne penge af venner men har ingen problem med at låne ud til venner.

Jeg ville som jeres ven tænke det er lidt underligt at i køber en ting (ligegyldigt hvad), når i ikke har kunnet betale for den ting i har lånt penge af mig ti/købt af mig.

Dog ville jeg intet pointere og vente til d. 1/6 hvor vi havde en aftale om i skulle betale. Betalte i ikke der ville jeg blive ret sur og skuffet og tage en snak med jer.

Men ja, det ville da være ret at få de penge folk skyldte, når folk har dem. Om det så er før aftale datoen eller ej. Stejle over det ville ejg dog først når datoen blev overskredet.

Fint beskrevet, så jeg tilslutter mig bare din udtalelse og slipper for at skrive for meget selv. 

Anmeld

9. maj 2012

Stumpen

Som jeg læser dine indlæg så har I købt noget af jeres ven, som I først betaler og skal have den 1/6...

Jeg går ud fra at I først skal købe/have det den 1/6 da I ikke har råd før og har sagt dette til jeres ven -eller noget i den stil..

Som ven ville jeg gå med til denne aftale, men jeg ville som jeres ven også blive sur/skuffet over at I så gik ud og godt ville investere i noget andet i mellemtiden... 

Anmeld

9. maj 2012

smlmea

Jeg undre mig over hvordan pokker i kan sidde der,og fortælle TS hvad der er en nødvendighed..

Her hjemme er en tørretumler også livs nødvendig,og vi ville til hver en tid,gøre lige som TS.

Nu er der ikke tale om et lån,så jeg synes jeres såkaldte ven,er helt ude i hampen,og havde jeg sådan en ven,var vores venskab et overstående kapitel,og med mindre det i har aftalt at købe af ham,er livs nødvendigt,så ville jeg lade ham rådene op med sin vare.

Jeg har ikke tid til så smålige mennesker,det er livet simpelhent for kort til.

Anmeld

9. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Kæresten og jeg er blevet voldsomt uvenner med en "nær ven". Vi har købt en ting af ham og aftalt med ham at vi ville betale tingen den 1/6. Dette er en aftale som vi mener står.

Så sker der det, at vi køber en ny tørretumbler fordi den gamle brænder sammen, det gjorde vi den 8/5. Det er ham vores ven så gået TOTAL i baglås over ! og mener jo at vi skal betale ham først, før vi går ud og køber "ubrugelige tinge" til os selv, for at bruge hans egne ord.

Vi synes jo at så længe vi har en aftale om at vi betaler 1/6. Så kan han være total ligeglad med hvad vi bruger penge på og hvor mange vi bruger inden den 1/6 !

Det mener han så absolut ikke. Jeg kan godt se at havde det være noget der vitterligt VAR ubrugeligt, så ville det være bedre at betale ham først. Men vi bruger vores tørretumbler hver eneste dag, og derfor vil vi ikke undvære en, og vi har også den mening at han jo kan være skide ligeglad så længe vi overholder vores aftale med ham !

Hvad synes i ??

Hvis han ikke står og mangler de penge kan jeg virkelig ikke se problemet ??
Hvis i har aftalt den 1/6 så skal han da ha dem der ??
Som "ven" ville jeg ikke syns jeg det var underligt , men tror du ikke også det har noget at gøre med at i er uvenner ?? 

Anmeld

9. maj 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Hvad synes i ??

Først en rigtig træls situation I er havnet i Først mener jeg slet ikke der skal være lånte penge imellem venner el, familie det er i min verden en dårlig kombination. Men når det nu er sagt så ville jeg have betalt vennen så den var ude af verdnen så hurtigt som muligt. Derefter ville jeg have købt tørretubler her d. 1/6 I var nok kommet igennem maj mdr. uden

Men jeg håber jeres venskab består.

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.