køb af bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Hougaard92

hej piger

min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil ud og købe en andelsbolig. vi bor til leje nu og det er helt nyt for os hvis vi ud og have vores eget, meeen.

er der nogle af jer som har erfaringer med disse køb ?

kom gerne med postitive og negative ting ved sådan en bolig ?

Knus Julia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

An&Jo

Hougaard92 skriver:

hej piger

min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil ud og købe en andelsbolig. vi bor til leje nu og det er helt nyt for os hvis vi ud og have vores eget, meeen.

Knus Julia

det eneste jeg lige vil indskyde er at i skal sørge for at komme ind i en sund andelsforening, med en lav boligydelse, for afdraget på lånet kommer ved siden af den ydelse..

derudover så hæfter man solidarisk i en andelsbolig, så er der en der er ledig eller nogen der ikke lige får betalt husleje, så er det de andre ejere i foreningen der skal opveje den udgift..

Anmeld

9. maj 2012

LilleLene

Hougaard92 skriver:

hej piger

Knus Julia

Jeg har bare hørt at man skal passe MEGET på med andels

For går det skidt med foreningen der ejer dem, eller der sker et eller andet helt vildt, kan i komme til at stå med en regning på flere millioner

Det er selvfølgelig worst case

Anmeld

9. maj 2012

Hougaard92

LilleLene skriver:

Jeg har bare hørt at man skal passe MEGET på med andels

For går det skidt med foreningen der ejer dem, eller der sker et eller andet helt vildt, kan i komme til at stå med en regning på flere millioner

Det er selvfølgelig worst case

det har jeg så aldrig hørt om det, jeg har derimod hørt det meget positivt det er bare rart at hører fra andr e

Anmeld

9. maj 2012

Hougaard92

An&Jo skriver:

det eneste jeg lige vil indskyde er at i skal sørge for at komme ind i en sund andelsforening, med en lav boligydelse, for afdraget på lånet kommer ved siden af den ydelse..

derudover så hæfter man solidarisk i en andelsbolig, så er der en der er ledig eller nogen der ikke lige får betalt husleje, så er det de andre ejere i foreningen der skal opveje den udgift..

jeps vi har kigget på en til 3600 pr. mdr og en til 2500 pr. mdr

Anmeld

9. maj 2012

LilleLene

Hougaard92 skriver:

det har jeg så aldrig hørt om det, jeg har derimod hørt det meget positivt det er bare rart at hører fra andr e

En af min mors kollegaer havde nemlig en andel ude i hald ege

og så skete der et eller andet (kan ikke huske hvad) men så stod han og de andre medejere med en regning på langt over en million

Anmeld

9. maj 2012

SaNiNa

Her i Odense har man svært ved at komme af med andelsboliger

I skal søger for den forening i vælger har en sund økonomi for i kan komme til at side meget dyrt hvis i ikke passer godt på.

Jeg selv ville aldrig vælge at bo i andelsbolig

Anmeld

9. maj 2012

Sukkerblomst

Hougaard92 skriver:

hej piger

Knus Julia

jeg har en andels lejlighed....

Jeg synes det er meget dyrt med lånet.... jeg betaler ihverfald 800 kr. mere nu end for 1 år siden og det bliver kun dyrere - bliver faktisk lidt små stresset over det.

Hvis jeg var jer vil jeg kigge efter ejer da da kan få et fast lån og det kan man ikke med andeldele.

hvis i holder fast ved andeldelen så undersøg om boligforening er sund med plus på kontoen som en anden skrev. Undersøg om der kommer udgifter til store projekter som vinduer eller faldstammer så der ikke kommer overraskende udgifter.

Anmeld

9. maj 2012

LilleChelle

Jeg har lige købt ejerlejlighed sammen med min kæreste. Og er klart fortaler for det, i stedet for en andelsbolig. 

- Vi blev ret hurtigt enige om ikke at ville tage den chance, at stå med andres regninger hvis ikke de betaler. Som en siger, så er man et fællesskab, og derved hæfter man også for at alle regningerne bliver betalt. 

Og som en også siger, det er umuligt at komme af med andelsboliger i Odense pt.

Vi har som sagt lige købt ejerlejlighed i Odense V, tæt på C, her fra 1.4.  Og det har klart været en befrielse for os at have tanken: Nu sparer vi op, i stedet for at smide penge ud af vinduet til en udlejer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.