Hvordan vasker man lamaze legetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.519 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Sakris

Der står på alle deres produkter at de kun må overfladevaskes? WTF???? Hvordan kan man så gøre dem ordentligt rene?

Jeg har købt en masse lamaze til vores datter for 1,5 år siden. Nu kommer der om 4,5 måned en lille kusine som skal overtage det. Men ville jo meget gerne give det videre rent! Er der nogle der har erfaringer med f.eks. en uldvask? Der er ikke elektronik i noget af det, men der er pivelyde og "knitre-papir". Har overvejet at prøve med en enkelt af tingene, men skal man putte sæbe ved, når man ikke må noget ifølge deres egen anvisning?

Håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Valle81

Hejsa,

Jeg tænkte også mit og tænkte at jeg tog chancen. Jeg vaskede det i vaskemaskinen ved 30 grader og med meget lidt vaskepulver. Det fungerede helt ok:0)

Anmeld

9. maj 2012

Sakris

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg tænkte også mit og tænkte at jeg tog chancen. Jeg vaskede det i vaskemaskinen ved 30 grader og med meget lidt vaskepulver. Det fungerede helt ok:0)

Ok... Så tør jeg godt prøve med en enkelt ting sammen med min uldvask. Mærkeligt at lave legetøj der ikke kan vaskes. Det bliver jo SLET IKKE beskidt når en hel mødregruppes unger har gumlet i dem på skift igennem 1 års barsel!

Anmeld

9. maj 2012

An&Jo

jeg har tit vasket vores lamaze i maskinen på 30 grader, og så bare hunget dem til tørre et godt varmt sted, så jeg var sikker på at det blev tørt hele vejen igennem..

Anmeld

9. maj 2012

Troldemommi

jeg har også brugt tørretumbleren til nogle af Johannes legeting :-)

Anmeld

9. maj 2012

Fenja09

Jeg har smidt vores i vaskemaskinen og det har fint klaret turen  Man skal nok bare ikke gøre det for tit, ellers tror jeg sagtens man kan gøre det et par gange eller mere.

/Fenja

Anmeld

9. maj 2012

Rikke, Liam & Linus

Det kan sagtens vaskes. 30 grader og ingen skyllemiddel. Så er det så godt som nyt.

Anmeld

9. maj 2012

morethanperfect

Sakris skriver:

Der står på alle deres produkter at de kun må overfladevaskes? WTF???? Hvordan kan man så gøre dem ordentligt rene?

Jeg har købt en masse lamaze til vores datter for 1,5 år siden. Nu kommer der om 4,5 måned en lille kusine som skal overtage det. Men ville jo meget gerne give det videre rent! Er der nogle der har erfaringer med f.eks. en uldvask? Der er ikke elektronik i noget af det, men der er pivelyde og "knitre-papir". Har overvejet at prøve med en enkelt af tingene, men skal man putte sæbe ved, når man ikke må noget ifølge deres egen anvisning?

Håber nogle kan hjælpe

Jeg vaskede det på 30 grader

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.