Ups ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.842 visninger
1 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Karo

I går da jeg havde hentet børnene havde vi sådan lyst til at bage. Jeg havde lovet farfar at bage en brunsviger kage til ham, så den gik vi i krig med. Mens vi er igang med den får Ida bladret op på en side med sukker kringler og dem måtte vi jo så også bage. Jeg elsker disse store luftige sukkrkringeler som er sådan lidt wienerbrødagtige. Vi går i gang og jeg undrer mig da godt over at dejen er så lille, men tænker at den hæver nok.

Vi tager hjem til farmor og farfar med brunsvigern og da vi kommer hjem går jeg i krig med kringlerne. Da de ligger på bagepladen syndes jeg stadig de er lidt små, men de hæver nok tænker jeg. Da de kommer ud af ovnen er de stadig lige så små som da jeg satte dem ind. Jeg kigger derfor på opskriftern igen og ser at det enest der er i er mel, smør og fløde. Hvad tænker jeg og bladre frem og kan se at Ida har slået op under småkager. Det er hvad der sker når man bager 2 ting på en gang så fanger man ikke sådan en fejl. Jeg brugte jo gær og sukker osv til brunsvigeren og lagde derfor ikke mærke til at det manglede i den anden opskrift.

Så nu har jeg et fad stående derhjemme med 50 små sukkerkringle småkager istedet for store luftige sukkerkringler som forventet.

Flot Katja

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

tarkoflen

De ser da gode ud alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.