Er gravid 28+2 idag. Og vi glæder os rigtig meget til at få vores lille dreng.
Alle omkring os er også glade på vores vejne, bare lige med undtagelse af min far. Ved ikke hvorfor han ikke kan vise han glæder sig. Det er hans første "rigtige" barnebarn. Hans kæreste har et barnebarn på 12 - og han kom først ind i hendes liv for ca. 3 år siden. Han taler stolpe op og stolpe ned om hendes barnebarn. Kæresten viser så at hun glæder sig til at der kommer en lille ny.
Når snakken kommer ind på vores kommende barn, går han gerne ind efter et blad, for at sidde sig til at læse eller tænder for tv'et. Hvilket gør mig ked af det.
Planen har hele tiden været den at jeg skulle føde på et andet hospital, her i regionen (ca. 1,5 times kørsel, fra hvor vi bor) Har så idag fået afvide at jeg sagtens kan føde her i byen, hvilket jeg bliver super glad for. Så ville min far, kæresten og svigermor også have mulighed for at komme på barselsbesøg hurtigere.
Jeg skriver så til ham idag, at jeg skal føde her i byen, det er jeg super glad for - så kan de også være tættere på når han kommer ud.
Svarret jeg får tilbage er: "det lyder godt".
Ved ikke hvad jeg havde forventet, men nok lidt mere end det. Tænker så på om han ikke glæder sig til at blive bedstefar. Ved godt han er en mand, og de er anderledes end os kvinder. Men kan se på min mors mand, hvor meget han glæder sig og går op i hvad jordemoderen sagde osv. Min egen far ikke på et eneste tidspunkt sagt "at han glæder sig" eller noget i den stil.
Min mand bliver mere og mere irreteret på min far, for han kan se hvor meget det skuffer mig. Har så lovet ham idag, at hvis han ikke viser mere interesse for barnet når det er født, er jeg nød til at tage en snak med ham.
Ved ikke om min fars tanker har noget at gøre med, at min lillebror blev født mulithandicappet. Jeg er testet og har ikke det gen der gjore at han blev handicappet.
Alle scanninger er fine, og alt tyder på vi får en velskabt lille en. Så hvorfor kan han ikke bare vise han er bare lidt glad..
Undskyld længden.... Skulle bare lige af med det.