SSA, bolig, tilskud og psykiater :/ HJÆLLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej derude

Jeg er rigtig flov over dette indlæg og holder mig derfor anonym.

2 gange har jeg været til lægen nu og idag sendte hun mig videre til en psykiater . :/ Jeg lider voldsomt af OCD, så har en træk på skizonfreni og noget depression .

Så det er bare noget møg !! Jeg bor sammen med min kæreste, men dog kun 20 meter fra mine forældre .

Jeg har et virkelig tæt bånd til mine forældre, som gør det svært for mig at leve et liv ''uden'' dem..

Lægen syntes jeg skal rykke lidt væk fra mine forældre og komme på afstand ..

Min kæreste ejer en lejlighed , så det bliver bare min der skal flytte . :/

Jeg skal læge til social og sundhedsassistent til August .. Så det jo ikke den vilde indtægt .. Jeg vil få 8000 udbetalt ..

Kan man søge noget tilskud eller nogen form for hjælp ?

Undskyld det blev så langt :/

God dag til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Hej derude

Jeg er rigtig flov over dette indlæg og holder mig derfor anonym.

2 gange har jeg været til lægen nu og idag sendte hun mig videre til en psykiater . :/ Jeg lider voldsomt af OCD, så har en træk på skizonfreni og noget depression .

Så det er bare noget møg !! Jeg bor sammen med min kæreste, men dog kun 20 meter fra mine forældre .

Jeg har et virkelig tæt bånd til mine forældre, som gør det svært for mig at leve et liv ''uden'' dem..

Lægen syntes jeg skal rykke lidt væk fra mine forældre og komme på afstand ..

Min kæreste ejer en lejlighed , så det bliver bare min der skal flytte . :/

Jeg skal læge til social og sundhedsassistent til August .. Så det jo ikke den vilde indtægt .. Jeg vil få 8000 udbetalt ..

Kan man søge noget tilskud eller nogen form for hjælp ?

Undskyld det blev så langt :/

God dag til jer alle

Ikke for at slukke lyset.

Men det er altså rigtig hårdt psykisk at arbejde med andre mennesker, og man skal jo også i psykiatri praktik.

Kan du godt magte det. når du ikke selv et helt på toppen?

Jeg tror desværre ikke du ka' få mere udover elevlønnen.

Måske lidt boligstøtte, men det er nok brgrænset

Anmeld

8. maj 2012

LR85

alt efter hvad du komme ttil a sidde for a husleje kan du jo søge om boligsikring.

du burde kunne læse om det på kommunens hjemmeside.

Men det hænger sammen med indtægt og udgift.

du kan evt finde noget ungdomsbolig, det plejer a være billigt

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Ikke for at slukke lyset.

Men det er altså rigtig hårdt psykisk at arbejde med andre mennesker, og man skal jo også i psykiatri praktik.

Kan du godt magte det. når du ikke selv et helt på toppen?

Jeg tror desværre ikke du ka' få mere udover elevlønnen.

Måske lidt boligstøtte, men det er nok brgrænset

Jeg har arbejdet i plejen i 3 år nu , og føler mig ikke syg . Hvis vi skal kalde det , det ..

Men det må tiden vise .. :/

Jeg elsker mit job ..

Anmeld

8. maj 2012

aarhusmor

Jeg synes du skal gøre op med dig selv om du har lyst til at flytte. Jeg kan ikke se hvad der er galt i at du har et tæt bånd til dine forældre og du ved de er lige i nærheden. Det er da netop en god tryghed at have

Anmeld

8. maj 2012

Ilya

Jeg synes også, det lyder som et sært "råd" at du død og pine skal væk fra dine forældre. Jeg kan heller ikke se, hvorfor det skulle være skidt at trække meget på dem, når du har det svært. Det er desuden også ret typisk at unge/yngre med sindslidelser bliver "tvunget i barndommen" længere (dette skal ikke tolkes negativt, men udelukkende som fakta) og derfor har brug for deres forældre længere end andre "normalt fungerende".

I mine øjne er det da kun et stort plus at du har dine forældre tæt på og kan bruge dem som ekstra støtte i stedet for at din kæreste skal lægge skuldre til det hele? Jo mere back-up jo bedre!

Held og lykke herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.