Skolestart..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg er kommet lidt i tvivl om, om min søn skal starte i skole til sommer eller ej..

For nogle måneder siden, var jeg til møde i BH vedr emnet og jeg syntes han er/var klar, hvorimod bh sagde at de synes det måske ville være klogt at vente et år. Men det blev til at vi skulle prøve at gøre en indsats på hans vegne..

Grunden til at bh, synes det var en god ide at vente var, at han godt kan være lidt stædig, når der skal laves opg etc i skolegruppen og ja, de synes godt han kunne bruge et ekstra i bh og modnes helt..

Igår var jeg så til overleverings samtale i bh, med børnehaveklasse lederen, hvor vi snakkede om min søn etc, som man nu gør.. og der kommer vi selvfølgelig ind på forrige samtale. Og her snakkede vi frem og tilbage, hvor børnehaveklasse lederen, så egentlig lidt råder mig til og vente med at sende ham lidt i skole.
Han er helt med fagligt, kan skrive alfabetet, tal og stave etc. Og socialt er han også rigtig godt med.

Det er er i sidste ende selvf min beslutning om han skal starte eller ej. Men samtidig lytter jeg jo også til hvad der bliver sagt og vil det bedste for min søn. Han tager jo ikke skade af og vente et år. Men på den anden side føler jeg jo at han er klar og kan nå og vokse med opgaven endnu.
Vil heller ikke komme i den situation, at han bliver sende "retur" til bh eller skal gå 2 år i bh kl..

Skal lige siges, at han er 5 og et halvt år, og jo så kun vil være nogle mdr ældre end de ældste fra årgang 07..

Hvad ville i gøre, stole på jeres mavefornemmelse eller vente det år?
Nogen der har prøvet noget lignende!?

Undskyld det blev lidt langt og måske rodet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Mariasbaby

Jeg har arbejdet som lærervikar et par år og har været en del i indskolingen og ud fra min erfaring må jeg sige, at jeg klart ville anbefale at vente, hvis fagpersonalet omkring din søn, mener dette. Det er så ærgeligt at se børn i børnehaveklassen, som ikke er helt klar til at gå i skole, da de jo ikke får noget positivt ud af konstant at blive irettesat og være til gene for gennemførelse af undervisningen for de andre elever. Så hellere vente et år mere og så måske være et par skridt foran de andre elever og samlet set få en bedre skolegang - også på den lange bane  

Anmeld

8. maj 2012

FrkZier

mlma skriver:

Jeg har arbejdet som lærervikar et par år og har været en del i indskolingen og ud fra min erfaring må jeg sige, at jeg klart ville anbefale at vente, hvis fagpersonalet omkring din søn, mener dette. Det er så ærgeligt at se børn i børnehaveklassen, som ikke er helt klar til at gå i skole, da de jo ikke får noget positivt ud af konstant at blive irettesat og være til gene for gennemførelse af undervisningen for de andre elever. Så hellere vente et år mere og så måske være et par skridt foran de andre elever og samlet set få en bedre skolegang - også på den lange bane  

kunne ikke sige det bedre selv

Anmeld

8. maj 2012

wamse

mlma skriver:

Kan kun tilslutte mig her

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej..
Og tak for svar.
Det er præcis sådan jeg også selv har det, med det hele..

Fagpersonalet ved jo helt sikker hva de snakker om..

Så skal man så bare have det fortalt til sønnike

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.