Sagen er den, at jeg er kommet lidt i tvivl om, om min søn skal starte i skole til sommer eller ej..
For nogle måneder siden, var jeg til møde i BH vedr emnet og jeg syntes han er/var klar, hvorimod bh sagde at de synes det måske ville være klogt at vente et år. Men det blev til at vi skulle prøve at gøre en indsats på hans vegne..
Grunden til at bh, synes det var en god ide at vente var, at han godt kan være lidt stædig, når der skal laves opg etc i skolegruppen og ja, de synes godt han kunne bruge et ekstra i bh og modnes helt..
Igår var jeg så til overleverings samtale i bh, med børnehaveklasse lederen, hvor vi snakkede om min søn etc, som man nu gør.. og der kommer vi selvfølgelig ind på forrige samtale. Og her snakkede vi frem og tilbage, hvor børnehaveklasse lederen, så egentlig lidt råder mig til og vente med at sende ham lidt i skole.
Han er helt med fagligt, kan skrive alfabetet, tal og stave etc. Og socialt er han også rigtig godt med.
Det er er i sidste ende selvf min beslutning om han skal starte eller ej. Men samtidig lytter jeg jo også til hvad der bliver sagt og vil det bedste for min søn. Han tager jo ikke skade af og vente et år. Men på den anden side føler jeg jo at han er klar og kan nå og vokse med opgaven endnu.
Vil heller ikke komme i den situation, at han bliver sende "retur" til bh eller skal gå 2 år i bh kl..
Skal lige siges, at han er 5 og et halvt år, og jo så kun vil være nogle mdr ældre end de ældste fra årgang 07..
Hvad ville i gøre, stole på jeres mavefornemmelse eller vente det år?
Nogen der har prøvet noget lignende!?
Undskyld det blev lidt langt og måske rodet.
Anmeld