Ikke mælk nok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

CaWi

Hej de damer.

Min søn er i dag 11 dage gammel, og den sidste uge har amningen faktisk kørt mere eller mindre på skinner. MEN....
I går aftes var det som om min bryster ikke kunne følge med hans mad behov.
Han har de sidst fire fem dage spist ved 19 tiden. Sovet til ca kl 21 så blevet ammet og skiftet. Sovet til kl 02-03, mad skiftet igen og så sovet til kl5-6.
Men i går var han helt utrystelig. Tømte først det ene bryst og derefter det andet. Han plejer kun at skulle falde i søvn til bryst nr to. Det edte så med han var vågen stort set hele natten, kun afbrudt af et par små lure på tyve min ca.
Prøvede at give ham lidt mme, da der jo ikke var mere mælk hos mig, men det var absolut ingen succes.

What to do?? Er det normalt at ens mælke produktion nogle gange ikke kan følge med??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Nettemor

Når han er mere sulten skal du 'bare' lægge ham til hos dig. Jo mere han sutter jo mere stimulere han din mælkeproduktion.. Kan jo være han har et appetit spring..

Anmeld

8. maj 2012

sne190810

Hvis du spiser og for søvn som du skal  er chancerne for at du ikke har nok mælk ikke særlig store.

Til gengæld vil jeg hellere skyde på din søn er ved at tilpasse din mælkemængde til hans behov, og det gør han ved at øge din produktion = vil have mere mælk end du pt har, og søger mere brystet så din krop på den måde begynder at producere mere og større mængder mælk.
Læg ham til så ofte han vil, han er kun 11 dage. Hans mave er jo heller ikke særlig stor, så han kan ikke have så meget mad i sig af gangen, det forklarer også de hyppige måltider Det bliver bedre og mere struktureret med tiden.

Han kan også have fået for mange indtryk på en dag, og derfor om aftenen skeje ud. Det er hans måde at sige at det er for meget, og han derfor ikke kan finde den ro som han plejer. Verden er jo uendelig stor for sådan en lille fyr, og det kan hurtigt blive for meget. Han skal lige vænne sig til livet uden for din mave, med de forskellige lyde, lys og mange andre ting.

Med små børn er der ingen rigtig rutine som de følger slavisk, det er mere sådan lidt fra dag til dag ændrer det sig lidt. Så der behøver nødvendigvis ikke at være noget galt med dig, eller dine bryster fordi han de sidste dage har gjort nogle bestemte ting, men næste dag slet ikke gør det  

Sørg for at give ham en masse tryghed og nærkontakt ved at f.eks. hud-til-hud, ligge sammen med ham og evt lade ham sove på dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.