Er virkelig i vildrede :,-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg har en tumling, på 2 år og 2 måneder...

Og har lidt ting som nu virkelig går mig på  så ville egentlig høre om andre har de samme "problemer" eller om hvad hulan jeg skal gøre...

1. Min tumling kan ikke/slet ikke side og spise selv med ske eller gaffel, overhovedet. Vil ikke lære det, selvom jeg har forsøgt med alt muligt for at gøre det så hyggeligt som muligt. Skeér, gafler, talllerken bliver kylet på gulvet.

2. Min tumling kan ikke selv drikke af et glas og nægter os her og vil prøve selv. Selvom jeg har vist i over et år hvordan man skal gøre, og det er helt okey at spilde.....Det nægtes os.

3. Min tumling nægter og spise hovedemåltiderne ved spisebordet, vi har altid sidet ved bordet for at spise, men de sidste 3 måneder har min tumling nægtet og spise mad....Hvis X skal spise mad vil X gå rundt og spise/jeg skal fodre X, og jeg nægter altså her at man går rundt og spiser... Dvs min lille tumling stortset hver dag ikke får noget mad, det bliver sommetider kun til tre skeér aftensmad på hele døgnet

4. Min tumling er som sagt 2,2 år og kan overhovedet ikke tale, X har været ved lægen næsten hver månede det sidste halve år, for at få tjekket ørene, og de fejler intet overhovedet X hører rigtig fint os. Og X har aldrig været syg, andet end de par gange X er blevet vaccineret  som jo følger med.

Men hvad pokker kan jeg gøre med de 4 ting

Vil ikke selv spise

Vil ikke selv drikke

Vil ikke spise mad ved bordet

Vil ikke lære og tale

Det 4 ting går mig virkelig på, jeg elsker min tumlig af hele mig og jeg vil for alt i verden gøre det bedste for min vidunderlige tumling.

nogen der har samme problemer? eller nogen der ved hvad jeg kan gøre med de 4 ting?

Ha en dejlig dag alle som kigger med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Nettemor

Hvordan fungere dit barn i VS / DP? Er h*n glad og tilpas? Og hvordan med maden derhenne? Spiser h*n selv der?
Har VS/DP nævnt noget med sproget? Siger h*n slet ikke noget eller bare lidt?

Anmeld

8. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg var med min søn til læge mange gange pga jeg ikke mente han hørte rigtigt, lægen sagde hver gang at hans øre var fine. Tog til sidst til en ørelæge(kræver ingen henvisning fandt jeg ud af) og der var svaret noget ganske andet. min dreng var nærmest døv på det ene øre og havde meget nedsat hørelse på det andet, alt sammen pga af meget væske i ørene. Ørelægen sagde at min dreng ikke brokkede sig over smerterne i ørene da han havde været vant til det altid 

Egen læge kunne åbenbart ikke se alt den væske. Så mit råd til dig er at få ham/hende tjekket ved en ørelæge.

Anmeld

8. maj 2012

Henriette Aaby

Jeg var med min søn til læge mange gange pga jeg ikke mente han hørte rigtigt, lægen sagde hver gang at hans øre var fine. Tog til sidst til en ørelæge(kræver ingen henvisning fandt jeg ud af) og der var svaret noget ganske andet. min dreng var nærmest døv på det ene øre og havde meget nedsat hørelse på det andet, alt sammen pga af meget væske i ørene. Ørelægen sagde at min dreng ikke brokkede sig over smerterne i ørene da han havde været vant til det altid 

Egen læge kunne åbenbart ikke se alt den væske. Så mit råd til dig er at få ham/hende tjekket ved en ørelæge.

Jeg er fuldstændig enig: få tjekket ørerene hos en ørelæge.

Ellers tal med din sundhedsplejeske om nogle redskaber.

Tal med dit pasningstilbud, hør hvad de oplever, kan de komme med nogle redskaber som du/i kan bruge.

Det kunne være rart med nogle udefra kommende som kan se det man ikke selv kan se i situationen.

Beklager jeg ikke kan komme med nogle konkrete forslag om hvad du kan du gøre.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Jeg har os bestilt tid hos en ørelæge, for selvom hørelsen her kan høre en knappenål falde på gulvet, så tror jeg os stadig at der må være bare et eller endet galt med hørelsen, selvom der bliver sagt noget andet

For syntes de 4 ting jeg har problemer med må hænge sammen på en eller anden måde...

Så tusinde tak for dit svar  

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Hvordan fungere dit barn i VS / DP? Er h*n glad og tilpas? Og hvordan med maden derhenne? Spiser h*n selv der?
Har VS/DP nævnt noget med sproget? Siger h*n slet ikke noget eller bare lidt?

Alle 4 problemer er os i dg, X er en glad tumlig, leger, hygger, griner osv, men de 4 ting er os et problem der

Anmeld

8. maj 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Alle 4 problemer er os i dg, X er en glad tumlig, leger, hygger, griner osv, men de 4 ting er os et problem der

Har de så ikke snakket om at h*n muligvis skal til en talepædagog? Hvis Ørelægen også siger der ikke er noget galt med ørene så kunne det jo være en mulighed. . Det med at spise selv. Kan det ha noget at gøre med at X er nervøs for at bliver grattet til? Eller hvordan er det med det?

Anmeld

8. maj 2012

klmf

Kom til ørelæge for at få udelukket noget med hørelsen. Min dreng på 2 år 4 mdr. siger heller ikke noget, andet end små ord som 'mere', 'far', 'nej' ('NEJ' ) osv. så vi fik ham tjekket. Der var intet i vejen, så det var rart at vide. Vi har så fået et samarbejde op med dagplejepædagogen, der har evalueret hans sprog i et TRAS-skema og har så lagt en handleplan for os og dp. Dp skal synge noget mere og huske at sætte ord på hele tiden. Herhjemme skal vi læse ½ time hver dag som minimum, det gjorde vi nu alligevel, men lægge vægt på den dialogiske læsning. Dvs. ikke kun læse op, hvad der står på siderne, men også pege ting / personer ud og hele tiden sætte ord på. Ord ord ord! Dagplejepædagogen vil så evaluere ham igen inden BH-start og overleverer så til BH også. Så jeg ville helt klart tage fat dp-pædagogen og få hende med inde over, det forpligter også dp lidt mere til at følge op på tingene.

Kan godt forstå du er bekymret, jeg gik også og spekulerede helt vildt inden vi fik sat de her ting i gang. Bare det at få nogle øjne udefra til at kigge på ham og komme med nogle gode råd hjalp meget på min sindsro Jeg har bare en dreng, der er sindssygt god motorisk og som absolut ikke har travlt med at lære at snakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.