Når en fra facebook dør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Min dejlige veninde døde desværre i forrige uge. Hendes væg er fyldt med mindeopslag og det hele virker så underligt. Mens jeg sad og læste gik det op for mig at jeg aldrig skal læse en statusupdate fra hende mere. Hun var døv så facebook var vores bedste form for kontakt da jeg ikke kan tegnsprog. Hun er stadig på min venneliste. Sletter facebook hende automatisk eller bliver hun ved med at være der? Øv hvor er det underligt. Det er som om hun stadig er der pga facebook og jeg syntes det virker forkert at slette hende selvom hun er død! 

Når en fra facebook dør..så kan man se frem til at savne statusopdateringer om ligegyldige ting som pludselig ikke er ligegyldige.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Kofoed.

Nej de smerter ikke automatisk, navn skal anmode om de vil slette den og så skal de have nogle beviser.

Kondolere.

Anmeld

8. maj 2012

UnderCover37

Som Kofoed. skriver slettes en profil ikke automatisk - det skal der anmodes om og de kræver bevis.

Hvis familien kender password m.m kan de vel deaktivere den hvis de ønsker det.

Mange bibeholder så profilerne for netop at bruge dem som mindested - det har jeg set mange andre steder... men om du kan holde ud at blive mindet om hende konstant i form af at hun er på din liste må jo være helt op til dig selv.

Det gør mig ondt at du har mistet din veninde og jeg håber du kommer igennem sorgen på bedst mulige vis

Anmeld

8. maj 2012

FruK

Det gør mig ondt.

Min kusine døde for 3 år siden, og hendes mand har valgt at beholde hendes FB-profil.

De har mange venner som ikke er fælles, og han har brugt den til at lægge billeder af deres børn ud, billeder af hendes grav mm.

Der ligger jo også de billeder, hun selv har lagt ind - af børnene fra deres bryllup mm. Dem kigger jeg jævnligt på.

Samtidig kan vi skrive vores tanker til hende, poste et gammelt billede vi har fundet mm. Det er der stadig folk der gør ind i mellem.

Anmeld

8. maj 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Min dejlige veninde døde desværre i forrige uge. Hendes væg er fyldt med mindeopslag og det hele virker så underligt. Mens jeg sad og læste gik det op for mig at jeg aldrig skal læse en statusupdate fra hende mere. Hun var døv så facebook var vores bedste form for kontakt da jeg ikke kan tegnsprog. Hun er stadig på min venneliste. Sletter facebook hende automatisk eller bliver hun ved med at være der? Øv hvor er det underligt. Det er som om hun stadig er der pga facebook og jeg syntes det virker forkert at slette hende selvom hun er død! 

Når en fra facebook dør..så kan man se frem til at savne statusopdateringer om ligegyldige ting som pludselig ikke er ligegyldige.. 

Jeg kondolerer! Og jeg forstår. Min kusine på 17 døde for nylig, hendes facebook er der også stadig. Jeg synes det er rart at kunne læse alle de mindeopslag og tanker, som folk sender.. Jeg mener familien skal anmode om en sletning, men jeg tror ikke min familie gør det.

Anmeld

8. maj 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Familien skal anmode om en sletning, facebook skal have et bevis, så det kan være en rigtig hård omgang for dem at gå igennem.

Dem jeg har begravet der havde en facebook-profil er idag et online-mindested, især for os der er for langt væk til at besøge gravsteder. Vi deler oplevelser, minder, sorgen og støtter familien.

Jeg kondolerer og sender jer allesammen et kæmpe

Anmeld

8. maj 2012

wamse

Det gør mig ondt

Min dejlige veninde døde sidste år, og hendes fb er stadig åbent, og både familie, venner og bekendte bruger den til at sende en tanke til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.