Spørgsmål om barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

319 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

modesty

Hejsa,

vi planlægger at starte vores dreng op i dagpleje når han er 10 mdr. Jeg har jo stadig noget barsel tilbage på det tidspunkt og kunne godt tænke mig at bruge lang tid på at køre ham stille og roligt ind, med korte dage, og i starten muligvis kun 3 dage om ugen. Muligvis en måned hvor han ikke er der så meget.

Men hvordan fungerer det med barsel? Stopper barslen den dag han starter i dagpleje? Eller skal man oplyse hvilke dage han er i dagpleje, for at blive trukket for de dage? Eller hvordan?

Håber på svar.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

lycly

Arbejder du eller er du på kontanthjælp/Su?

Anmeld

7. maj 2012

Nettemor

Altså jeg var på barselsdagpenge og der skulle jeg ikke oplyse noget..

Og en fra min mødregruppe fik datteren i VS fra hun var 6 mdr og gik så hjemme på barsel yderligere 4 mdr.

Så mit bud er at du ikke skal oplyse om sådan noget.. Du bestemmer selv hvordan du kører dit barn ind. Det eneste du nærmest ikke må er at arbejde..

Ellers ring til dem der giver dig penge mens du er på barsel og forhør dig om dine rettigheder..

Anmeld

7. maj 2012

modesty

LuLy skriver:

Arbejder du eller er du på kontanthjælp/Su?

Jeg arbejder som selvstændig.

Anmeld

7. maj 2012

AndreasMor84

Jeg arbejder som selvstændig.

Din barsel slutter den dag der er aftalt uanset om dit barn er startet i DP/vug eller ej så vidt jeg ved Det er først hvis du genoptager dit job delvist eller lign. at der kan være noget.

Anmeld

7. maj 2012

modesty

Tak for svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.