hjælp! 8 uger + MME = hård mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.744 visninger
31 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

Giraffen

Hej piger

Lille Nina er ca 8 uger - hun spiser fint (allomin) og trives

men hun har kun afføring 1 gang hver eller hvert andet døgn

hun kæmper en kamp for at få det ud og så er det grønt og ligesom modelervoks

Jeg giver hende jævnligt kamillete med og uden sukker og har prøvet med lidt sukkervand også

vi har også prøvet syrnet allomin i en periode uden forbedring

nogle gode råd?

har forgæves forsøgt at komme i kontakt med SP i dag uden held

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

L&V

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg giver hende jævnligt kamillete med og uden sukker og har prøvet med lidt sukkervand også

nogle gode råd?

Cykel med benene, masser maven i urets retning også en gang zoneterapi.. Også ville jeg nok stoppe med kamillethe da det jo har en beroligende effekt og det kan os være sådan for tarmen men masser af væske og hvis det ik snart virker så ville jeg ringe til vagt sundhedsplejersken eller vagtlægen

Anmeld

8. maj 2012

Mor til Ella

Giraffen skriver:

Hej piger

nogle gode råd?

1 gang om dagen er fint, men det skal ikke komme som klumper.

Vi cykler også med benene, men hvis hun har ondt ville jeg klart give laktulose, jo det er da bedst de kommer af med det naturligt, men mit bar skal hvertfald ikke have ondt, det er også det sundhedsplejesken og læge anbefaler 

Deres maver bliver ofte lidt mere følsomme på MME, men har du prøvet NAN 1, min fik bedre mave af det???

Anmeld

8. maj 2012

Alexander&Lærke

Mor til Ella skriver:

1 gang om dagen er fint, men det skal ikke komme som klumper.

Vi cykler også med benene, men hvis hun har ondt ville jeg klart give laktulose, jo det er da bedst de kommer af med det naturligt, men mit bar skal hvertfald ikke have ondt, det er også det sundhedsplejesken og læge anbefaler 

Deres maver bliver ofte lidt mere følsomme på MME, men har du prøvet NAN 1, min fik bedre mave af det???

Ja hvis ikke andet hjælper kan du give lidt laktulose eller movicol, evt spørg på apoteket omkring dosering... Det er ikke rart at have hård mave...

Anmeld

8. maj 2012

MissTas

Giraffen skriver:

Hej piger

nogle gode råd?

hvor længe siden er det i startede på MME ?

for da vi gik over til MME gik der lige en 1-2 uger og så kom samme afføring som du beskriver..

vi gik derfor over på NAN H.A. 1, hvor hun så ca. 1 uge efter fik normal afføring igen og har haft det lige siden! (Vi startede på alm NAN 1)

Ellers sørg for at masser maven i små cirkulære bevægelser og cykle med benene.

det skal lige siges at min pige ikke altid har afføring HVER dag. der kan sagtens være en dag hvor hun springer over

håber i finder en løsning

Anmeld

8. maj 2012

Tona

Giraffen skriver:

Hej piger

nogle gode råd?

Jeg havde samme problem og det oplever rigtig mange med flaskebørn.

Jeg gav Lactulose for at få løsnet op for det og da hun var gammel nok til det gav jeg sveskemos i stedet. For Amandas vedkommende blev det ved indtil hun var færdig med mme

Anmeld

8. maj 2012

Giraffen

Tak for jeres svar søde piger

Vi har prøvet forskellige slags MME uden held desværre og vi cykler og cykler derudaf

Men nu har jeg købt lactulose og så krydser vi fingre for at det hjælper hendes mave godt på vej 

Anmeld

8. maj 2012

Mettefpigen

Da Lukas kom på MME fik han også hård mave, og kom af med afføring hver 2-3 dag i en lille klump... Han kæmpede næsten dagen lang med at komme af med det.. Vik startede også på Allomin, og det var for hårdt til ham så vi gik over til Nan 1 og gav ham Lactulose... Det hjalp og han fik Lactulose til han var ca 6 måneder.....

Anmeld

8. maj 2012

Giraffen

Mettefpigen skriver:

Da Lukas kom på MME fik han også hård mave, og kom af med afføring hver 2-3 dag i en lille klump... Han kæmpede næsten dagen lang med at komme af med det.. Vik startede også på Allomin, og det var for hårdt til ham så vi gik over til Nan 1 og gav ham Lactulose... Det hjalp og han fik Lactulose til han var ca 6 måneder.....

jeg tror vi starter med lactulosen så hun ikke skal vænne sig til ny mme igen igen - og hvis ikke det er nok så må vi prøve at skifte igen

hvor længe var han på NAN før det gik bedre? vi har nemlig hidtil forsøgt men det var kun en halv pakke og det er måske ikke nok 

Anmeld

8. maj 2012

Mettefpigen

Giraffen skriver:

jeg tror vi starter med lactulosen så hun ikke skal vænne sig til ny mme igen igen - og hvis ikke det er nok så må vi prøve at skifte igen

hvor længe var han på NAN før det gik bedre? vi har nemlig hidtil forsøgt men det var kun en halv pakke og det er måske ikke nok 

Uhhh... Det kan jeg ikk huske, men jaa en halv pakke er heller ikk længe... Kroppen skal jo også vænne sig til noget nyt og det tager lidt tid.. Men prøv bare med Lactulosen, bare ikk giv baby for meget for det giver modsatte effekt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.