Hjemmegående med sensitivt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

Shoppingmor

Hej med jer.

Overvejer hvorvidt jeg skal sige mit arbejde op, give min mand mit fradrag, tage vores sensitive datter ud af børnehaven, og få fyldt hende op på mor-kontoen istedet for at hun skal passes uden for hjemmet i 8-9 timer hver dag (vi er to udearbejdende forældre på fuld tid, og jeg kan ikke få lov til at gå længere ned end til 32 timer, og har en halv times transport hver vej, så det hjælper fedt)...

Men - hvordan gør man og hvordan finder man egentligt ud af om økonomien overhovedet kan bære det? Vi tror at den kan, da min mand tjener ok godt, men vi har så også 3 børn at forsørge, men omvendt kommer børnenes trivsel altså før dyre ferier sydpå, hvis I forstår...

Håber på at nogle har lidt links til hvordan og hvorledes man griber det an...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

Plysbjørnen

Shoppingmor skriver:

Hej med jer.

Overvejer hvorvidt jeg skal sige mit arbejde op, give min mand mit fradrag, tage vores sensitive datter ud af børnehaven, og få fyldt hende op på mor-kontoen istedet for at hun skal passes uden for hjemmet i 8-9 timer hver dag (vi er to udearbejdende forældre på fuld tid, og jeg kan ikke få lov til at gå længere ned end til 32 timer, og har en halv times transport hver vej, så det hjælper fedt)...

Men - hvordan gør man og hvordan finder man egentligt ud af om økonomien overhovedet kan bære det? Vi tror at den kan, da min mand tjener ok godt, men vi har så også 3 børn at forsørge, men omvendt kommer børnenes trivsel altså før dyre ferier sydpå, hvis I forstår...

Håber på at nogle har lidt links til hvordan og hvorledes man griber det an...

Sagt på en grov måde finder i ud af det ved at prøve det... Men du skal huske at han først kan få dit fradrag fra 1/1 altså et helt skatteår... det kan godt lade sig gøre fra nu af, men det bliver nok lidt mere kringlet...

Du kan prøve at snakke med din bankrådgiver om de gider hjælpe jer med at beregne hvordan det vil komme til at se ud for jer...

Anmeld

7. maj 2012

Plysbjørnen

en god hjemmeside kunne være denne Housewife.dk

Anmeld

7. maj 2012

Annette A

Hvor længe tænker du at være hjemmegående og hvor gamle er dine børn? Kan da godt forstå du tænker sådan. Synes også det må være rart at kunne være der for børnene når de er mindre. Det kan jo bare sjældent lade sig gøre pga udgifterne er store for de fleste.

Har du prøvet at regne på det? Selv går jeg hjemme med vores mindste lige nu indtil han er halvandet. Min barsel slutter til juli og så har jeg søgt et tilskud fra kommunen til at passe ham hjemme, indtil han er halvandet år. Det kan man i nogen kommuner, det er faktisk billigere for dem end at betale for deres plads i en daginstitution, men de kommuner hvor det har vist sig at være en udgift har afskaffet det igen.

Men det kunne du jo undersøge. Der er forskellige regler for det fra kommune til kommune også tilskuddets størrelse. Det er klart at det er hårdt økonomisk når man går hjemme. Der skal gives afkald på nogle ting ligesom der er nogle andre ting man vinder. Tid med sine børn som jo aldrig kommer igen. Men det skal jo først og fremmest selvfølgelig være realistisk økonomisk.

Håber I finder den rette løsning

Anmeld

7. maj 2012

Tanja1234

Jeg vil sige at i skal tage en snak med jeres bank.

De kender forhåbentlig også til skatteregler, tilskudsregler osv. og så kender de jeres udgifter og kan beregne hvad der bliver til overs når alt er betalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.