det er jo logisk nok:-)
Du elsker at ryge fordi du er afhængig...længere er den jo ikke. Det er derfor alle rygere elsker at ryge som andre afhængige elsker at drikke en bajer, at føle roen komme over kroppen osv.
Rygere elsker at ryge fordi de er afhængige, både at alle de giftige stoffer der slår dem ihjel før tid, og fordi de føler de er sociale sammen selv om man tit står udenfor og ryger enten alene eller med et par stykker mere i al slags vejr, solskin eller snestorm. At det så er mere socialt at blive indenfor hos de andre er en helt anden sag
Så kan godt følge dig, det er sure penge at bruge på en afhængighed, men en stor kamp at sige jeg VIL sgu ikke mere og så lade være og spare pengene til sjovere ting, leve længere og få et godt helbred:-)
Har selv været ryger i 12 år og elskede det, havde det påsamme måde som alle andre jo.....det gav mig ro, hygge og velvære...
Men i virkeligheden gør rygning jo det stik modsdsatte uden at man er klar over det, nemlig stresser en fordi man ikke lige kan ryge når man gerne vil, at det er alt for dyrt og spild af penge. At det ødelægger kroppen, at ens børn hader man ryger, at alle andre synes man er tåbelig fordi man er fladet i fælden osv osv.
Kunne ikke selv holde bare med viljen, så var ryger i 12 år....jeg holdt først da jeg fik barn nr 1 :-)Og hvor er det bare det bedste i verden ikke at være afhæning af det, ikke at bruge alle mine gode penge på lort i stedet for mine børn og mig selv og at mit tøj og hus ikke stinker af pommern til:-)
Men havde jeg ikke fået børn, så havde jeg sikkert stadig været ryger.....det er jeg sikker på. Og derfor har jeg heller ikketaget så meget som et hiv af en smøg siden, fordi jeg sikkert ville falde i hvis jeg forsøgte at være festryger. Så det undgår jeg.
Hmm, tja, jeg ved i hvert fald hvordan du har det, men derfra og så til at gøre noget ved det, der er LANG vej, men på den anden side starter alle veje med det første skridt:-)