Fra suttebrik til kun bryst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

morlinen

Hej alle

Er der nogle af jer, der har erfaringer med at få amningen til at køre uden suttebrikker igen?

Jeg har måtte bruge suttebrikker fra hun var en uge, og nu er hun små 3 måneder. - Pga. sår på brystvorterne, der ikke ville hele (AV!!)

Jeg har prøvet et par gange, men hun er lidt temperamentsfuld under amning, så hun blev hurtig utålmodig og sur over ikke at kunne finde den. Hun er jo vant til en ok stor dut, og mine brystvorter er ikke så store.

Hvis det ikke lykkes, har jeg det fint med at fortsætte med suttebrikker, men det kunne jo altså være nemmere uden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Nettemor

Jeg startede med sutte brikker.. Brugte dem ca 2 mdr og derefter ca 8 mdr uden.. Så det kan lade sig gøre men jeg har også hørt om nogle der sagtens kunne amme længe med dem..

Anmeld

6. maj 2012

Leonora

Jeg gjorde det at jeg lod hende sutte et par min med brikken på - indtil mælken løb til. Og så tog jeg den af. Så var vorten klar og hun sku ik arb hårdt for at få mælken til at løbe da forarbejdet var gjort.

Efter en uges tid behøvede jeg ikke længe bruge brikken :-)

:-) Louise

Anmeld

6. maj 2012

Mette M

Jeg brugte suttebrik indtil Simon var ca 3 mdr og derefter uden i ca en måned. 

Anmeld

6. maj 2012

morlinen

Tak for svar

Gjorde I andre det ligesom Leonora, eller kørte det bare, da I gav det et forsøg?

Anmeld

6. maj 2012

ano14316

morlinen skriver:

Hej alle

Er der nogle af jer, der har erfaringer med at få amningen til at køre uden suttebrikker igen?

Jeg har måtte bruge suttebrikker fra hun var en uge, og nu er hun små 3 måneder. - Pga. sår på brystvorterne, der ikke ville hele (AV!!)

Jeg har prøvet et par gange, men hun er lidt temperamentsfuld under amning, så hun blev hurtig utålmodig og sur over ikke at kunne finde den. Hun er jo vant til en ok stor dut, og mine brystvorter er ikke så store.

Hvis det ikke lykkes, har jeg det fint med at fortsætte med suttebrikker, men det kunne jo altså være nemmere uden

Jeg har brugt ammebrikker heletiden..

og jeg har haft rigtig gode perioder hvor vi har været lige ved at slippe dem, men så er der sket et eller andet og har har ville have dem på igen..

Og nu kan der slet ikke være tale om at tage dem væk (iflg. ham)

Men om 2 dage har jeg ammet i 7 mdr på dem, og det fungere fint..

Anmeld

6. maj 2012

Nettemor

morlinen skriver:

Tak for svar

Gjorde I andre det ligesom Leonora, eller kørte det bare, da I gav det et forsøg?

Jeg gjorde også sådan men kun og dagen de første par dage.. Og derefter også om natten.. Der gik ikke længe inden vi klarede os helt uden...

Anmeld

6. maj 2012

L&V

Leonora skriver:

Jeg gjorde det at jeg lod hende sutte et par min med brikken på - indtil mælken løb til. Og så tog jeg den af. Så var vorten klar og hun sku ik arb hårdt for at få mælken til at løbe da forarbejdet var gjort.

Det var faktisk os sådan det fungerede for os

Anmeld

6. maj 2012

morlinen

Ok, tusind tak for svar

Må give det et par forsøg mere, men i sidste ende bestemmer den lille dame jo, om det vil lade sig gøre

Anmeld

6. maj 2012

Københavnermor

Leonora skriver:

Jeg gjorde det på samme måde lige de 1. gange.. Hun var 5 uger da jeg smed brikkerne. Det var lidt en kamp og hun blev møgsur de første mange gange og jeg gav op et par gange.. Men da jeg så endelig besluttede at nu var det SLUT, tog det et døgns tid med kamp og svære amninger, og så var brikkerne glemt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.