Ved i hvad den mest fantastiske følelse er??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

An&Jo

morethanperfect skriver:

Ja , desværre
Det for dumt ..  

lige præcis..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

come2

An&Jo skriver:

Altså den der er udover alle de fantastiske følelser ens barn kan give en??

For mig er den mest fantastiske følelse når jeg kan se at alle mine dumheder fra før Johannes kom til verden ligeså stille forsvinder fra mit liv..

Det er nemlig lige gået op for mig at der er blevet trukket en ting mindre fra min konto den her måned, og det betyder altså at der er en kreditor mindre end der var i sidste måned.. (det lyder som om jeg har 20 forskellige kreditorer, men så slemt er det altså ikke )

Jeg kan kun til hver en tid fraråde ALLE imod at købe på afbetaling osv, selvom det lyder smart, så er det bare en pestilens at sidde tilbage med når man rent faktisk lærer at styre sin økonomi...

Jeg er derudover STOR fortaler af at ALLE unge mennesker burde få noget rådgivning i privatøkonomi INDEN de skal styre pengene selv, det ville afhjælpe en masse økonomiske problemer, og kunne helt sikkert holde mange ude af RKI i fremtiden..

Puha. Ja det er noget skidt sådan noget.

Kan huske min veninde købte en computer gennem leasy, og den blev vildt dyr.

Har heldigvis ALDRIG rodet mig ud i sådan noget.

Jeg er meget økonomisk bevist. Heldigvis.

Anmeld

6. maj 2012

An&Jo

come2 skriver:

Puha. Ja det er noget skidt sådan noget.

Kan huske min veninde købte en computer gennem leasy, og den blev vildt dyr.

Har heldigvis ALDRIG rodet mig ud i sådan noget.

Jeg er meget økonomisk bevist. Heldigvis.

jeg er bestemt også økonomisk bevidst nu, men det var jeg desværre ikke da jeg var 18..

Anmeld

6. maj 2012

come2

An&Jo skriver:

jeg er bestemt også økonomisk bevidst nu, men det var jeg desværre ikke da jeg var 18..

Det positive er at du kan mærke en stor forbedring

Fortiden kan ikke ændres, det kan fremtiden der imod, og det lyder til du er godt på vej

Anmeld

6. maj 2012

Dinna88

puha. Det er der hvor jeg er lykkelig over at have levet i et hjem hvor pengene var små. Det har lært mig at spare, lave madplaner, tømme skabene og ikke mindst; jeg kan kun få hvad jeg har råd til og jeg skal altid spare op! Se, lidt godt kan der komme ud af at ens forældre lavede fejl

Anmeld

6. maj 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

Altså den der er udover alle de fantastiske følelser ens barn kan give en??

For mig er den mest fantastiske følelse når jeg kan se at alle mine dumheder fra før Johannes kom til verden ligeså stille forsvinder fra mit liv..

Det er nemlig lige gået op for mig at der er blevet trukket en ting mindre fra min konto den her måned, og det betyder altså at der er en kreditor mindre end der var i sidste måned.. (det lyder som om jeg har 20 forskellige kreditorer, men så slemt er det altså ikke )

Jeg kan kun til hver en tid fraråde ALLE imod at købe på afbetaling osv, selvom det lyder smart, så er det bare en pestilens at sidde tilbage med når man rent faktisk lærer at styre sin økonomi...

Jeg er derudover STOR fortaler af at ALLE unge mennesker burde få noget rådgivning i privatøkonomi INDEN de skal styre pengene selv, det ville afhjælpe en masse økonomiske problemer, og kunne helt sikkert holde mange ude af RKI i fremtiden..

jaa et eller andet sted tror jeg det handler meget om hvilke vilkår man er kommet fra. Jeg selv er vokset op i et hjem hvor mine forældre skam havde penge, men min far gjorde MEGET for at lære os at spare på pengene, og derfor har jeg 7-9-13 aldrig haft et minus mere end 14 dage på min konto ( vi har to "gælds poster" ) men uden arbejde kan jeg så ikke se hvordan man skulle kunne undgå det, når den ene er et indskuds lån

der er mange som har haft og sikkert også har dumme lån, men jeg tror langt fra det er alle som har behov for at få råd og vejledning omkring hvordan man styrer sin økonomi

Anmeld

6. maj 2012

An&Jo

come2 skriver:

Det positive er at du kan mærke en stor forbedring

Fortiden kan ikke ændres, det kan fremtiden der imod, og det lyder til du er godt på vej

Præcis..

Anmeld

6. maj 2012

An&Jo

Dinna88 skriver:

puha. Det er der hvor jeg er lykkelig over at have levet i et hjem hvor pengene var små. Det har lært mig at spare, lave madplaner, tømme skabene og ikke mindst; jeg kan kun få hvad jeg har råd til og jeg skal altid spare op! Se, lidt godt kan der komme ud af at ens forældre lavede fejl

jeg kommer somend os fra et hjem hvor pengene er små, desværre har mine forældre aldrig udvist ansvarlighed for de få penge de så havde, og ja, de "lærte" jo egentlig os børn hvor nemt det er bare at købe på afbetaling..

Anmeld

6. maj 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

jaa et eller andet sted tror jeg det handler meget om hvilke vilkår man er kommet fra. Jeg selv er vokset op i et hjem hvor mine forældre skam havde penge, men min far gjorde MEGET for at lære os at spare på pengene, og derfor har jeg 7-9-13 aldrig haft et minus mere end 14 dage på min konto ( vi har to "gælds poster" ) men uden arbejde kan jeg så ikke se hvordan man skulle kunne undgå det, når den ene er et indskuds lån

der er mange som har haft og sikkert også har dumme lån, men jeg tror langt fra det er alle som har behov for at få råd og vejledning omkring hvordan man styrer sin økonomi

mine forældre har ALDRIG gjort noget for at lære os at styre økonomien, det har stået for egen regning..

og ja jeg betaler jo også af på mine dumheder idag, jeg kunne aldrig drømme om ikke at tage ansvar for mine handlinger.. vil så også sige at jeg ALDRIG har røde tal på mine konti

Anmeld

6. maj 2012

Kris89

kan faktisk heller ikke forstå banken ikke bruger ½ time - time til unge kunder 18+ når de kommer i banken. sætter sig ned og snakker budgetkonti eller lign.

heldigvis har jeg altid været meget bevist om penge og arbejdet mere end jeg har forbrugt, så jeg har intet at klage over...

men jeg er da sikker på en ½ time - 1 time med en bankrådgiver da jeg blev 18 ville have lært mig endnu mere om ansvarlighed...

vi kan jo alle lære

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.