An&Jo skriver:
Altså den der er udover alle de fantastiske følelser ens barn kan give en??
For mig er den mest fantastiske følelse når jeg kan se at alle mine dumheder fra før Johannes kom til verden ligeså stille forsvinder fra mit liv.. 
Det er nemlig lige gået op for mig at der er blevet trukket en ting mindre fra min konto den her måned, og det betyder altså at der er en kreditor mindre end der var i sidste måned..
(det lyder som om jeg har 20 forskellige kreditorer, men så slemt er det altså ikke
)
Jeg kan kun til hver en tid fraråde ALLE imod at købe på afbetaling osv, selvom det lyder smart, så er det bare en pestilens at sidde tilbage med når man rent faktisk lærer at styre sin økonomi...
Jeg er derudover STOR fortaler af at ALLE unge mennesker burde få noget rådgivning i privatøkonomi INDEN de skal styre pengene selv, det ville afhjælpe en masse økonomiske problemer, og kunne helt sikkert holde mange ude af RKI i fremtiden..
jaa et eller andet sted tror jeg det handler meget om hvilke vilkår man er kommet fra. Jeg selv er vokset op i et hjem hvor mine forældre skam havde penge, men min far gjorde MEGET for at lære os at spare på pengene, og derfor har jeg 7-9-13 aldrig haft et minus mere end 14 dage på min konto ( vi har to "gælds poster" ) men uden arbejde kan jeg så ikke se hvordan man skulle kunne undgå det, når den ene er et indskuds lån 
der er mange som har haft og sikkert også har dumme lån, men jeg tror langt fra det er alle som har behov for at få råd og vejledning omkring hvordan man styrer sin økonomi
Anmeld