Ung 2. gangs gravid.. Hjælp lige lidt ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg er en pige på 20 år som fik mit første barn da jeg var 15år . 

men dengang opdagede jeg først jeg var gravid i uge 28 ..

og har jo derfor ikke fået alt med fra starten :/

så har lige et par spørgsmål 

1) Hvornår skal jeg ringe til lægen vis jeg får positiv test?

og hvad skal jeg så sige?

2) Hvordan er det med scanning for og se hvor langt man er henne skal man selv be om den eller får man den tilbudt tidligt i graviliteten?

3) Hvordan med de læge/jordmor besøg man skal til skal man selv ringe og bestille tid til det ? 

hÅBer på svar ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

Maja_4000

Jeg var ved lægen da jeg var i 8. uge og få taget blodprøver , lavet vandrejournal osv.

Det er vidst forskelligt fra by til by .. Men her i byen skal man selv bestille tid til nf via deres hjemmeside .. Du bliver ikke tilbudt en scanning tidligere end det .. Men du kan selv betale for en , hvis du vil

Jordmoderen sendte et brev til mig med tid til den første konsultation , og så aftalte vi bare fra gang til gang .. Lægen skulle jeg selv ringe til (:

Anmeld

7. maj 2012

Rosengreen

Hej 

Regner med at barnet er ønsket sådan som du skriver det, så stort tillykke 

1) Du kan som sådan ringe til lægen med det samme, men får først en tid omkring 7.-8. uge. Og du skal bare sige at du har testet gravid 

2) Hvis du ikke kender din sidste menstruations første dag (sådan ca.) eller har der været andet galt, vil du højst sansynligt blive sendt til en terminsbestemtscanning. Ellers får du en præcis termin ved Nakkefoldsscanning i uge 12.

3) Det er forskelligt fra sted til sted. Her i Århus sker alt automatisk når du har kontaktet lægen. Du får brev med tid til scanning og jordemoder. Men ellers får du det at vide når du kommer til læge i uge 8. Det er nemlig den første du besøger 

Held og lykke med det hele!

-Rosengreen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.