Hader allerede at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

christinak

Vores søn er snart 3 uger og fra starten havde vi bøvl med amning alle på sygehuset skulle blande sig i amningen og fik så mange metoder smidt i hovedet så jeg var snot forvirret og amning har først kørt ok fra dag 5.

Jeg synes stadig amning er svært også fordi jeg har en stor barm og han får tit kun fat i brystvorten og sutter fordi han ikke gaber højt nok op og så blir han utålmodig og vrider sig helt vildt til stor frustration for mig, så jeg er faktisk allerede rigtig træt af at amme. Bliver selvfølgelig ved da jeg ved det er det bedste for vores søn.

Er der andre der har følelsen af at være træt af amning så tidligt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Nettemor

I starten syns jeg heller ikke det var dejligt at amme. Overhovedet. Men da det først begyndte at gå godt og vi fik lidt system i det elskede jeg det.. Ved ikke om det er en trøst men for mig blev det bedre. Meget bedre..

Anmeld

6. maj 2012

Madam Blå

christinak skriver:

Vores søn er snart 3 uger og fra starten havde vi bøvl med amning alle på sygehuset skulle blande sig i amningen og fik så mange metoder smidt i hovedet så jeg var snot forvirret og amning har først kørt ok fra dag 5.

Jeg synes stadig amning er svært også fordi jeg har en stor barm og han får tit kun fat i brystvorten og sutter fordi han ikke gaber højt nok op og så blir han utålmodig og vrider sig helt vildt til stor frustration for mig, så jeg er faktisk allerede rigtig træt af at amme. Bliver selvfølgelig ved da jeg ved det er det bedste for vores søn.

Jeg brød mig ikke om at amme.

Min datter enten skreg, eller faldt i søvn ved brystet. Så det var en evig kamp at få hende til at spise.

Hun tabte sig, så jeg lavede ikke andet end at amme, men måtte overgive mig til flasken efter de første 4-5 uger.

Hvis din søn tager på som han skal, så synes jeg du skal prøve lidt endnu Kan godt følge din frustration, men har kun hørt, at det bliver meget lettere at amme med tiden, og at der ER en kamp i starten.

Pøjpøj med det, og tillykke med din lille søn

Anmeld

6. maj 2012

Rosengreen

Vil sige det samme som Nettemor

Nej, det var virkelig ikke sjovt i starten! Den første måned hadede jeg når Mynte skulle have mad. Det tog en time og var til tider smertefuldt, for ikke at tale om suttebrikken som blev brugt på det ene bryst.

Jeg var igennem lidt af samme kamp, med forskeliige teknikker og kloge sygeplejersker der "proppede" brystet ind i munden på Mynte, og kom med alle mulige gode råd.

Men efter en ca. måned fandt jeg ud af mine egne metoder og lyttede ikke længere til "klogere" mennesker. Brysterne blev hærdet, og hun tog ikke længere en time om at spise. 

Derefter elskede jeg at amme og gjorde det fuldt ud til Mynte var 6 mdr. og delvist til hun var 8 mdr.

Jeg glæder mig til at skulle amme vores kommende barn, også selv om det igen skulle kræve "start-vanskeligheder" 

Anmeld

6. maj 2012

morbibi

christinak skriver:

Jeg har prøvet begge dele. Og en ting jeg har lært er, at lytte til mig selv. Hvis du stadig har lidt overskud til at fortsætte amningen, så synes jeg du skal gøre det. Men magter du ikke mere, så stop og giv lidt flaske og måske du alligevel prøver brystet ved siden af

Anmeld

6. maj 2012

modesty

Jeg bøvlede med amning fra dag 0 til han var 5 mdr. Han var ekstremt urolig ved brystet, kunne ligge og hvine og skrige mens han spiste. Han havde meget svært ved at få fat ved brystet, selvom jeg kunne se at han sagtens kunne få fat - så gav han slip igen med det samme. Andre gange gik det bedre. Omkring de 5 mdr. ændrede det sig pludselig. Nu spiser han rigtig fint, men jeg kan stadig ikke amme ham ude, hvor der er for mange ting at kigge på - så nægter han at tage brystet. Men det gør ikke så meget, det planlægger jeg bare rundt om :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.