Min dårlige mor-samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

Frøken J.

ER jeg en dårlig mor lige nu, eller føler jeg mig mon bare sådan??

Som nævnt i en anden tråd har jeg passet hus og hund fra torsdag og så til en gang i aften, fordi min far og stedmor er til min kusines begravelse i England. Jeg har jo så haft Rose med og været alene med hende. Min bror har været her og hjulpet med hunden men kan jo ikke tage Rose - Han ser hende ikke så ofte og er 19 år gammel og måske lidt usikker på det med babyer

Anyway. Det har været RØVhårdt!!! Rose har været total umulig det meste af tiden. Hun har ikke gidet sove om hverken dagen eller om aftenen. Hver nat er jeg blevet nødt til at sove sammen med hende i dobbeltsengen fordi hun ikke ville sove i hverken rejseseng eller barnevogn.. Ergo er jeg gået super tidligt i seng og har overhovedet ikke haft noget frakoblings - og migtid, som jeg normalt har om aftenen. Jeg har heller ikke kunne slappe af om dagen. For hunden er ikke vant til børn, så jeg har ikke været tryg ved bare at lade hende lege på gulvet når hunden var her uden jeg havde hende under opsyn hele tiden.. Og hun har hele tiden skældt ud og brokket sig, grædt lidt, fordi hun jo var træt men ikke ville sove, eller sulten men ikke ville spise..

I dag skrev min stedmor så, at de var hjemme ved 19-20 tiden i aften. Det magtede jeg bare ikke! Ikke så lang en dag med hund og umulig baby i et fremmed hus, jeg ville bare gerne HJEM eller kunne slappe af! Så jeg kastede håndklædet i ringen og spurgte mine svigerforældre om ikke de kunne passe Rose for dagen, for min kæreste har arbejdsweekend og er ude på opgaver..

Og da de hentede hende her i formiddag åndede jeg nærmest lettet op Bare den der "aaaaaah". Nu kan jeg lige slå hjernen fra, ikke skulle underholde, trøste, passe på osv. osv. men bare sidde ved min computer, få en god frokost og ikke forholde mig til noget.

Og jeg har det SÅ dårligt med det!!! At jeg er glad for der lige var nogen der kunne tage min datter Jeg ELSKER hende jo!! Det gør jeg virkelig!!! Men kunne bare ikke mere, det er så forfærdelig hårdt når man ikke en gang lige får de der par timer om aftenen til at koble af, hvor hun sover, inden man selv går i seng.

Er jeg total dårlig mor for at føle sådan? For det føler jeg! Havde bare brug for lige at få lov at savne hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Kofoed.

Det vil jeg bestemt ikke synes, man har brug for lidt tid hver dag uden baby. Men skal du blive der indtil de kommer hjem?

Anmeld

6. maj 2012

Rsa

Du er absolut ikke en dårlig mor, sådan har vi det alle indimellem især hvis man har haft nogle hårde dage med de små.

Vi har alle brug for at kunne trække vejret og det ska der også være plads til.

Børnene får en gladere mor i den anden ende, da man får tid til at finde lidt mere energi og det er jo ikke fordi man ikke elsker sine børn, man har bare også behov for at mærke sig selv i ny og næ, da det hele hurtigt kan gå opi at være mor!

Anmeld

6. maj 2012

Silas&Mille

Kan ikke lade være med at smile lidt når jeg læser dit indlæg.

Har det nemlig helt lige sådan en gang imellem. Så ved præcis hvordan du har det. Og nej det gør os ikke til dårlige mødre.

Tværtimod

Vi har brug for 'mig-tid' indimellem for at kunne fungere som mennesker/mødre. 

Jeg har selv gjort det, med begge unger en dag. Jeg havde ikke sovet ordentligt i fire dage pga af syge børn (Silas tog lige fire dage, og så fulgte mille lige efter med sygdom i 5 dage ) Jeg ringede simpelthen til min mor, efter kæresten var taget på job, og spurgte om hun ikke ville tage dem i nogle timer, så jeg lige kunne sove lidt og få styr på vasketøj, opvask og alt andet i lejligheden.

Det gjorde hun gladeligt. Og da hun hentede dem åndede jeg nærmest også lettet op. Nu kunn ejeg lige være mig selv i nogle timer og ungerne fik noget kvalitetstid med bedstemor og bedste far

Anmeld

6. maj 2012

MissTas

Frøken J. skriver:

Som nævnt i en anden tråd har jeg passet hus og hund fra torsdag og så til en gang i aften, fordi min far og stedmor er til min kusines begravelse i England. Jeg har jo så haft Rose med og været alene med hende. Min bror har været her og hjulpet med hunden men kan jo ikke tage Rose - Han ser hende ikke så ofte og er 19 år gammel og måske lidt usikker på det med babyer

Anyway. Det har været RØVhårdt!!! Rose har været total umulig det meste af tiden. Hun har ikke gidet sove om hverken dagen eller om aftenen. Hver nat er jeg blevet nødt til at sove sammen med hende i dobbeltsengen fordi hun ikke ville sove i hverken rejseseng eller barnevogn.. Ergo er jeg gået super tidligt i seng og har overhovedet ikke haft noget frakoblings - og migtid, som jeg normalt har om aftenen. Jeg har heller ikke kunne slappe af om dagen. For hunden er ikke vant til børn, så jeg har ikke været tryg ved bare at lade hende lege på gulvet når hunden var her uden jeg havde hende under opsyn hele tiden.. Og hun har hele tiden skældt ud og brokket sig, grædt lidt, fordi hun jo var træt men ikke ville sove, eller sulten men ikke ville spise..

I dag skrev min stedmor så, at de var hjemme ved 19-20 tiden i aften. Det magtede jeg bare ikke! Ikke så lang en dag med hund og umulig baby i et fremmed hus, jeg ville bare gerne HJEM eller kunne slappe af! Så jeg kastede håndklædet i ringen og spurgte mine svigerforældre om ikke de kunne passe Rose for dagen, for min kæreste har arbejdsweekend og er ude på opgaver..

Og da de hentede hende her i formiddag åndede jeg nærmest lettet op Bare den der "aaaaaah". Nu kan jeg lige slå hjernen fra, ikke skulle underholde, trøste, passe på osv. osv. men bare sidde ved min computer, få en god frokost og ikke forholde mig til noget.

Og jeg har det SÅ dårligt med det!!! At jeg er glad for der lige var nogen der kunne tage min datter Jeg ELSKER hende jo!! Det gør jeg virkelig!!! Men kunne bare ikke mere, det er så forfærdelig hårdt når man ikke en gang lige får de der par timer om aftenen til at koble af, hvor hun sover, inden man selv går i seng.

Er jeg total dårlig mor for at føle sådan? For det føler jeg! Havde bare brug for lige at få lov at savne hende..

du er ABSOLUT IKKE en dårlig mor.. som de andre skriver har ALLE brug for lidt "mig-tid" ind imellem.. du skal tænke på at når du er glad og har overskud, så mærker Rose det også.. så det er en helt fair beslutning..

Nu har jeg dog aldrig selv haft det sådan (endnu) men nu har Annastacia så også bare været SÅÅÅ nem lige fra fødslen af .. hun har aldrig rigtig grædt sådan uafbrudt, hun har altid ville sove både om dagen og natten og når hun så er vågen så er hun bare lige i sit es.. Men er sikker på at jeg havde valgt at gøre det samme som dig, hvis jeg stod i den situation..

Så bare tænk at du har gjort det for jeres begges skyld. Rose kunne ikke ønske sig bedre mor en lige netop dig

Anmeld

6. maj 2012

TNBC

Frøken J. skriver:

du er bestemt ikke en daarlig mor, hvis hun har vaeret saadan siden torsdag, kan jeg godt forstaa at du har brug for lidt fred.

Men noget jeg ikke forstaar: Du siger at din bror ikke kan tage hende, fordi han kun er 19?? Hvis han skal ude og gaa med hunden, hvorfor kunne han saa ikke tage hende med i barnevognen? Maaske ville det faa hende til at falde i soevn og du ville lige faa lidt fred.

Anmeld

6. maj 2012

Mettefpigen

Overhovedet ikk... Jeg har haft det sådan næsten siden Lukas blev født.. Vi har ham passet mindst 1 gang om måneden da jeg har brug for alene tid, for det har jeg aldrig... Nu har jeg så også en depression som desværre er skylden i det.. Men jeg kan ikk have Lukas i en hel dag uden hjælp da mine humør svingninger og temperament ødelægger det...

Og jeg VED at jeg er en god mor, så du er HELT sikkert også en god mor!

Nyd du bare tiden uden baby, også er du helt klar til at hun kommer tilbage igen

Anmeld

6. maj 2012

sarahb

Du er ikke en dårlig mor!!!!!
Det er klart man bliver kørt træt efter sådan nogle dage...

Anmeld

6. maj 2012

Ellie79

Bestemt ikke, vi når alle grænsen for hvad vi kan holde til som mor. Nu skal du nyde et par time uden din datter og når I er sammen igen har du overskud igen. Jeg synes måske faktisk du er en rigtig god mor der kan mærke på dig selv hvornår nok er nok, så skulderklap til dig.

Hilsen Anja, der tit GLÆDER sig til kæresten kommer hjem efter arbejde og jeg kan tage en "mig" tid på sofaen

Anmeld

6. maj 2012

Maja_4000

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor !!

Kan hunden ikke være alene til i aften så du kan tage hjem nu ? (:

Jeg glæder mig tit til kæresten kommer hjem og kan underholde Caroline , så jeg bare kan sidde i min egen verden Tror alle mødre har brug for noget alenetid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.