Hej mødre
Åhhh, det er så hårdt at amme lige for tiden. Nogen der mon har prøvet det samme, og kan komme med det gyldne svar?
Min bebs på små 3 måneder har i lang tid spist ret regelmæssigt. 10-15 min ved det ene bryst og 3-5 min ved det andet 5-6 gange i døgnet. Hun har taget enormt flot på, så det er rigeligt til hende.
Nu vil hun så pludselig kun spise 8-10 min højst og kun ved det ene bryst. Tilbyder hende selvfølgelig op til flere gange mere, men det ender tit ud i skrig og skrål. Om morgenen er hun mest tålmodig, men som dagen går fremad, bliver hun mere og mere utålmodig og pirrelig.
Om aftenen bliver hun så gal så gal! Har mælk nok, så det er ikke det. Kan se på hende at hun er træt, men man prøver og prøver jo, fordi jeg synes hun skal have nok til natten. Hun kan nemlig snildt sove 8 timer.
Det skal lige siges, at jeg har en ret kraftig nedløbsrefleks, tror jeg, og den kan godt irritere hende. Men når det tilgengæld ikke bare kommer strømmende, bliver hun også sur. Altså, hvad vil hun??!!
Synes det er SÅ hårdt, for det føles som en afvisning, og det er jo min mission som mor, at give mit barn nok føde. Og når hun er så hidsig, er det bare med at forholde sig rolig og holde hovedet koldt, så det da ikke er mig der får situationen til at eksalere. Men må indrømme, at det ikke altid er lige nemt. Man er vel kun et menneske!
Synes aftenerne er så sure nu, at jeg bare går og glæder mig til, at hun eksempelvis kan få noget vælling at sove på, så vi måske forhåbentlig undgår de vilde scener, og så far kan tage jobbet engang i mellem...
Har nogle af jer bøvlet med samme kamp-amning og fandt ind i en god rutine, som bare virkede? Eller skal man affinde sig med, at det bare er en periode, og så se frem til at det er overstået?
På forhånd tak for svar!