hvormange år mellem nr 2 & 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvad viille I vælge hvis i skulle have et barn mere

2,5 års mellemrum

eller

3,5 års mellemrum?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

JH12

Jeg synes begge vil være fint, mellem nummer 2 og 3

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

Joyce1986 skriver:

Jeg synes begge vil være fint, mellem nummer 2 og 3

Griner. Vi er bare MEGET i tvivl herhjemme.. Tænker at barnet i midten er lidt lille som 2,5 årig men måske lidt for stor som 3,5 åruig (med tanke på at de nok ville skulle dele værelse de første 5 års tid ) Men sådan af rent praktiske årsager tænker jeg at et barn på 3,5 selv ville kunne gå når man skulle på tur hvor en på 2,5 ville blive træt i benene og jeg kan jo ikek alene dame kører 2 klapvogne og køber jeg så en søskende vogn ja så er den så stor og upraktisk da den mellemste jo ikke vil bruge den ligeså længe som den lille. Giver det mening?

Anmeld

5. maj 2012

morbibi

Jeg har aldrig forstået, hvad aldersforskellen har at sige. Når det kommer til stykket, er det i mine øjne, forældrene der skal være klar og IKKE barnet. Har forældrene overskuddet, så har barnet også

Anmeld

5. maj 2012

JH12

Anonym skriver:

Griner. Vi er bare MEGET i tvivl herhjemme.. Tænker at barnet i midten er lidt lille som 2,5 årig men måske lidt for stor som 3,5 åruig (med tanke på at de nok ville skulle dele værelse de første 5 års tid ) Men sådan af rent praktiske årsager tænker jeg at et barn på 3,5 selv ville kunne gå når man skulle på tur hvor en på 2,5 ville blive træt i benene og jeg kan jo ikek alene dame kører 2 klapvogne og køber jeg så en søskende vogn ja så er den så stor og upraktisk da den mellemste jo ikke vil bruge den ligeså længe som den lille. Giver det mening?

Synes bestemt det giver mening..

Udfra den erfaring jeg har med mine brødre hvor der er 4 år imellem, de har altid haft det godt sammen, og har altid delt værelse, selvfølgelig med nogle uenigheder ligesom alle andre søskende, men de har altid fundet ud af det..

selvfølgelig skal den ældste lige vende sig til det først, for det kan da være træls at skulle dele med lillebror..

Men jeg synes der kan være fordele og ulemper ved begge ældre.

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Jeg har aldrig forstået, hvad aldersforskellen har at sige. Når det kommer til stykket, er det i mine øjne, forældrene der skal være klar og IKKE barnet. Har forældrene overskuddet, så har barnet også

Jeg tænker meget i det praktiske Ift klapvogn osv som skrevet overfor..

Anmeld

5. maj 2012

morbibi

Anonym skriver:

Jeg tænker meget i det praktiske Ift klapvogn osv som skrevet overfor..

Jeg havde en barnevogn med søskende sæde på og en dims til at sætte på barnevognen, dernede ved hjulene, som det store barn stod på

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Jeg havde en barnevogn med søskende sæde på og en dims til at sætte på barnevognen, dernede ved hjulene, som det store barn stod på

ja det kunne selvfølgelig også være en mulighed. Er det sundt for barnevognen at have sådan et sæde på med vægt?

Anmeld

5. maj 2012

morbibi

Anonym skriver:

ja det kunne selvfølgelig også være en mulighed. Er det sundt for barnevognen at have sådan et sæde på med vægt?

Aner ikke om det er sundt for barnevognen, men det virkede uden problemer

Anmeld

5. maj 2012

mf1978

Der er kun 2 år og 1 mrd. mellem mine 2 børn. "Den store" er nu 2 1/2 år og lillebror er 5 mrd. og når vi er på tur har vi barnevogn med til lillebror og en lille paraplyklapvogn med til storebror, så han kan hvile når han bliver træt (og den kan ligge under barnevogen, når den ikke er i brug). Når lillebror og jeg henter storebror i vuggestuen, så sidder han på sådan et barnevognssæde på vejen hjem, og det fungerer super fint Men jeg har hørt, at det kun er Odder-vogne der kan tåle vægten af et søskendesæde. Derhjemme har vi en gammel xl-barnevogn, som storebror sover til middag, og så Oddervognen til lillebror

Jeg synes at der er mange gode ting ved at de er tæt på hinanden. Selvfølgelig er det hårdt at have 2 blebørn osv. men storebror accepterede sin lillebror med det samme og er nok ikke gammel nok til for alvor at blive jaloux osv. - jeg tror faktisk allerede at han har glemt, at han har haft mor og far for sig selv 

Men hvor lang tid der bør være mellem nr 2 og 3 - hmmm.... ja, jeg har jo kun 2, og hvis jeg skulle have en nr 3, så skulle der nok mindst være 3 år - men det er så også fordi der kun er 2 år og 1 mrd mellem mine børn, så jeg ville have brug for en "lille pause" inden der evt. skulle komme en ny til (jeg ammer stadig 3 gange hver nat, så måske er jeg også lidt farvet af det, når jeg skriver minimum 3 år mellem nr 2 og 3)

Hvor langt er der mellem din nr. 1 og 2?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.