Kæmper med fast føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. maj 2012

Anonym trådstarter

Min baby på knap 7 måneder er ikke glad for  fast føde

Vi begyndte da han var 5,5 mdr og fandt hurtigt ud af han foretrak mos

Nu synes jeg bare stadig at det er en kamp. Han vrider sig i højstolen og skriger/brokker sig mellem hver eneste skefuld

Synes det er en kamp uden lige og på nuværende tidspunkt er vi kun oppe på hvad der svarer til 5-7 skefulde grød til frokost og 1 kartoffel og en halv gulerod(blot eksempel. Han får tilbudt meget forskelligt) til aften 

Jeg har dog fået indført en stor flaske vælling før sengetid med succes 

Men udover det får han kun bryst eller flaske med modermælk 

Har i nogle gode råd? 

Han tager forresten rigtig fint på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Min baby på knap 7 måneder er ikke glad for  fast føde

Vi begyndte da han var 5,5 mdr og fandt hurtigt ud af han foretrak mos

Nu synes jeg bare stadig at det er en kamp. Han vrider sig i højstolen og skriger/brokker sig mellem hver eneste skefuld

Synes det er en kamp uden lige og på nuværende tidspunkt er vi kun oppe på hvad der svarer til 5-7 skefulde grød til frokost og 1 kartoffel og en halv gulerod(blot eksempel. Han får tilbudt meget forskelligt) til aften 

Jeg har dog fået indført en stor flaske vælling før sengetid med succes 

Men udover det får han kun bryst eller flaske med modermælk 

Har i nogle gode råd? 

Han tager forresten rigtig fint på

Får han lov til selv at sidde med en portion og en ske selv?

Det skulle min dreng herhjemme, ellers gik han totalt i strejke. Og vi skulle sådan, lidt listigt, give ham de skefulde der så kom fra den portion vi havde til ham.

Men kunne han selv sidde og rode lidt rundt i det, så gik det meget bedre.

Anmeld

5. maj 2012

modesty

Når min dreng ikke gider mere, giver jeg ham skeen i hånden mens jeg selv holder udenpå hans hånd, så jeg kan "styre" skeen. På den måde føler han at han selv fører den op til munden, og han åbner munden fint når han ved at skeen kommer. Så kan jeg få lidt ekstra i ham.

Anmeld

5. maj 2012

modesty

Endnu et tip: Det virker måske helt åndssvagt, men her til aften gad min søn bare slet ikke at spise. Han plejer at tage mellem en halv og en hel portion uden brok. Så prøvede jeg at putte noget mos på fingeren og føre det op til hans mund, og straks åbnede han munden! Så han fik et helt måltid på den måde. Måske ikke så lækkert, men hey, det virkede. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.