konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.593 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. maj 2012

Anonym trådstarter

Vi var til konfirmation i dag, og så kom jeg lige til at tænke på noget ..

Hvad gør man/I med konfirmation og delebørn..?

Altså, min kæreste har børn fra tidligere forhold, og jeg er lidt i mod det der med at dele-børn skal ha 2 gange.. 2 gange jul, 2 gange fødselsdage m.m. og jeg ville HADE hvis de skulle have 2 konfirmationsfester, men samtidig tænker jeg også lidt at de selvfølgelig ikke skal snydes for noget fra min kærestes families side...

Men hvad pokker gør man der ??  Ved godt der er mange mange år endnu, men kom med jeres tanker/erfaringer :-)

Det skal lige siges at vi har et ikke-eksisterende forhold til deres mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Altså, min kæreste har børn fra tidligere forhold, og jeg er lidt i mod det der med at dele-børn skal ha 2 gange.. 2 gange jul, 2 gange fødselsdage m.m. og jeg ville HADE hvis de skulle have 2 konfirmationsfester, men samtidig tænker jeg også lidt at de selvfølgelig ikke skal snydes for noget fra min kærestes families side...

Men hvad pokker gør man der ??  Ved godt der er mange mange år endnu, men kom med jeres tanker/erfaringer :-)

Min holdning er vi forældre bare må tages os sammen på de store dage for børnenes skyld og deltage alle parter! Det andet er fis og egoisme i min verden. Min far og mor har Inter forhold tilHinanden pga min stedmor hader min mor - som i hader!!!! Var 4 da min mor gik fra min far men min stedmor hader min mor.. De deltog alle i min konfirmation og det var rart

Anmeld

4. maj 2012

wamse

Jeg har 3 børn, hvoraf de 2 store er blevet konfirmeret. Den ældste bor hos de to ældstes far, og den yngste dreng hos mig.

Det vi gjorde, var at smide vores egoer i baggrunden, og vi var til fest hos vores børn den dag de blev konfirmeret, for det var vores børns højeste ønsker.

Ud over det, så har vi hver holdt konfirmation for vores egen familie.
Sådan at min ældste holdte en stor fest hos faderen, hvor faderens, hans kone, og jeg deltog. Weekenden efter holdte jeg en mindre fest for min søn, hvor min familie deltog. Omvendt gjorde deres far det samme, da vores yngste søn blev konfirkeret hos mig

Anmeld

4. maj 2012

Silas&Mille

Den er nok lidt svær hvis I slet ikke har noget forhold til børnenes mor.

Jeg var selv delebarn. Til min konfirmation var begge mine familier samlet. De delte blot udgifterne efter hvor mange gæster de havde med.
Det har altid været sådan at de har enes for min skyld når det var nødvendigt: konfirmation, 18 års fødselsdag, studenterfest osv.

I dag kan de så sagtens være sammen af egen fri vilje, men nu er jeg også 28, så det er taget noget tid :-P

Anmeld

4. maj 2012

Muffin_girl

Carl-Emil's mor skriver:

Min holdning er vi forældre bare må tages os sammen på de store dage for børnenes skyld og deltage alle parter! Det andet er fis og egoisme i min verden. Min far og mor har Inter forhold tilHinanden pga min stedmor hader min mor - som i hader!!!! Var 4 da min mor gik fra min far men min stedmor hader min mor.. De deltog alle i min konfirmation og det var rart

Anmeld

4. maj 2012

LinLin

Jeg regner da helt klart med at Davids far, farmor & farfar og hvem han ellers "ser" på den side skal inviteres til hans konfirmation, når vi engang kommer dertil! (han er 5½ år

Anmeld

4. maj 2012

jydeinden

Anonym skriver:

enten enes man den dag, for ens barns skyld, eller også holder man to fester. det kan og skal ikke være børnene der holdes som fanger bare fordi mor og far vælger at te sig som to små børn.

Anmeld

5. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg ved at min kæreste aldrig i livet vil være sammen med hende og hendes familie - så hellere 2 fester.

ihh jeg ved det ikke, håber sgu det giver sig selv til den tid..  

Anmeld

5. maj 2012

Victoriasmor88

Til min bonusdatters konfirmation holdes der 2 fester, hellere det end voksne der skaber en dårlig stemning. Hos hendes far og jeg holder vi en lille fest, og så rejser vi til udlandet (hendes far, jeg, vores fælles barn og bonusdatter)  Så er det også 2 lidt forskellige måder at holde en fest på.

Anmeld

5. maj 2012

wamse

Anonym skriver:

Jeg ved at min kæreste aldrig i livet vil være sammen med hende og hendes familie - så hellere 2 fester.

ihh jeg ved det ikke, håber sgu det giver sig selv til den tid..  

Tror at man i de fleste tilfælde med tiden lærer at sluge nogle kameler, hvis det er det bedste for sit barn

Jeg kunne også finde på meget andet, der var en del sjovere, end at sidde til min søns konfirmation med min eks-svigermor, men fokus var på min søn, for det var HANS dag, og så må vi voksne skisme kunne unde ens barn den dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.