30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
StineW79 skriver:
Hva gør i når jeres ellers søde og nemme unger på 3 år bare ik kan/ vil sidde pænt ved bordet og spise aftensmad? Thea er her på det seneste begyndt at skubbe maden væk, kaste det på gulvet og være rigtig urolig når vi spiser. Vil ik bruge sin gaffel og vil bare nærmest mades.
Ved ik lige hva der er sket med min ellers så søde og milde lille fis!
I dag kom hun hen på en stol og sidde til hun var klar til spise pænt, med os andre, det holdte lige 2 min med at sidde pænt. Det endte med at vi selv blev færdige med at spise ( brugte 45 min ) og thea sad alene tilbage og legede med maden. Tog det fra hende og hun kom ulykkelig i seng uden godnat historie! Efter ca 30 min kom hun, hun var sulten! Endte med at spise en banan alene på sit værelse og sover så endelig nu.
Syntes godt nok min pædagogiske evner kommer lidt til kort, når det kommer til min egen datter! Vh stine
Vi har haft samme problem her da vores pige var omkring 3 år.
Vi tog den nemme løsning og lod hende blive madet, og ellers bare lod hende spise hvad hun ville.
Hun blev sulten senere, men det er ikke et problem da vi spiser tidligt, og derfor får hun altid et stykke brød og en kop the eller mælk senere på aftenen.
Vi havde også et time oout hjørne i spisestuen, hvor hun fik lov at stå 3 min. af gangen hvis hende opførsel blev uacceptabel. Hvis det ikke hjalp måtte hun gå ned i den anden ende af huset mens vi blev færdige. Hvilket hun hadede, at vente alene.
Som alt andet med de kære unger er det jo heldigvis en periode. Tror det varede et halvt års tid. Hun kan sevfølgelig stadigvæk være lidt på tværs, men slet ikke på samme måde. 
Anmeld